{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.623 visninger | Oprettet:

Grafikkort 200 grader i 10 minutter {{forumTopicSubject}}

Kort fortalt

Mit grafikkort (8800GTX) som var gået i stykker var byttet ud med et midlertidigt slave-kort mens jeg prøvede at bestemme mig til hvilket nyt jeg skulle invistere i.

I dag falder jeg så over en sjov lille historie - en del har ovnbagt deres ødelagte grafikkort i ovnen med svingende resultater.

Prøves skulle det - og vupti - FANDME om det ikke virker igen ...

Man skal høre meget før ørerne falder af - men dette tricks virker sku.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grafikkort 200 grader i 10 minutter
  • #1   10. mar 2010 Ja - korrekt. Det er jo logik for burhøns. Men da ikke lige den mest oplagte løsning. Troede først det var en aprilsnar smiley

• #2   10. mar 2010 det lyder osse grazy. men hvis det virkede for dig er det jo great smiley

• #3   10. mar 2010 har haft det ude hos min hw-pusher for at teste det for et par md siden. Skulle lige sikre mig det ikke var strømforsyningen som var gået. Hans konklusion - "Det er grafikkortet - støv i blæseren og det er blevet for varmt".

Ergo skulle det bare gemmes for sjov skyld så man kan grine af dets udseende om 20 år - men næh nej - nu fik det lige forlænget sit liv! 7-9-13 ...

• #4   10. mar 2010 jeg har en kammerat med sådan et 9800gt x2 eller hva de hedder som er brændt. måske sku man lige anbefale ham og prøve det

• #5   10. mar 2010 Hvorfor tror du man fixer Xbox 360'ere med heatguns på CPU og GPU når de laver red ring of death? smiley Det er præcist det samme... Bare pas på, kapacitorerne kan generelt ikke holde til så høje temperaturer, sammen med andre følsomme komponenter. Heldigt du ikke ristede nogen af dem. smiley

• #6   10. mar 2010
    * K0ng3N 4f B4B0oM *

saom han siger hvad var ovnen instillet til ??? smiley

• #7   10. mar 2010 200 grader målt med stege termometer.

Afmonterede køler, fjernede køle-tape/pasta. Puttede lidt staniol rundt om strømstikkende på kortet (sikkert unødvendigt). Pakkede en kageform ind i staniol og lagde kortet derned.

Ind ovnen i 10 minutter og ud og køle af. Fra start til slut tog det 1 times tid. Længst tid tog det at smøre kølepasta og sætte køletape på alle kondensatorer/ramklodser. Ovnen er en helt almindelig ovn uden varmluft (forvarmet).

Eneste problem var klistremærkernes lim kogte og DVI-stikkende blev lidt brune.

Kan oprette et fotoalbum senere i dag.

• #8   10. mar 2010 ja har også hørt historier om hvor det virker på bærbare smiley

og det er en simpel fejl fra producentens side...

• Jens p
    Jens p Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Svar: 28
    #9   14. mar 2010 Det kaldes et Reflow.
    Og i dit tilfælde et "ghetto" reflow.
    Når det så er sagt skulle jeg hilse at sige at reflow i en ovn er MEGET bedre end a gå amok med varmlufts blæserpistol .. smiley

Hvis man laver et ovn reflow ordenligt. Kan du få mange år med kortet endnu uden at banke 7-9-13.
    Jeg vil anbefale.
    Lig kortet i ovnen i en halvtime ved 70 grader IKKE mere !!!!
    Dette vil rette dit pint bedre ud.
    bagefter vil jeg følge gode guides omkring sådanne reflows. som fx den her
    http://xbox-experts.com/tutorial/the-ultimate-xbox-360-oven-reflow-tutorial/
    Dette er en xbox, men konceptet er det samme. Og llig mærke til TEMP/TIMENING inde på siden ..
    -1:00 150C(302F)
    -1:20 180C(356F)
    -1:00 210C(410F)
    -4:00-4:30 230C(446F)

Skal det nu være rigtig godt fluxer du under gpu(erne) inden alt dette ..

Mvh

• #10   14. mar 2010 Virkede fint:

Lavede en kort guide her:

http://www.baboom.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=23762

Kommentér på:
Grafikkort 200 grader i 10 minutter

Annonce