{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.362 visninger | Oprettet:

MacBook Pro vs. MM Vision Bærbar?? {{forumTopicSubject}}

Hep hey tekniske nørder smiley

jeg skal lige bruge noget info og feedback.

Jeg skal bruge en bærbar. Og har lidt udset mig 1 af 2. Men vil lige høre hvad folk syntes. Folk der har mere forstand på computer end mig smiley

nr. 1
Intel Core i7 processor (2,66 GHz) 1066 MHz FSB
15,4" wide Glossy LED skærm (1440x900 pixels)
500 GB SATA harddisk (5400 RPM)
4 GB DDR3 RAM
SuperDrive (DVD-brænder)
100/1000 LAN, trådløst netkort (g/n) og Bluetooth
NVIDIA GeForce GT 330M med 512 MB GDDR3
FireWire 800, webcam og SD-kortlæser
Mini DisplayPort, Multi-Touch trackpad
Mac OS X Snow Leopard, iLife og Front Row

Nr. 2
Processor Intel Core i7-740QM 4x1,73GHz (Turbo 2.93GHz) 6MB cache
Ram: Kingston 8GB DDR3 RAM DualChannel
Harddisk: Seagate Momentus XT 500GB Solid State Hybrid disk (Nyhed)
Grafik: ATI HD5650 1GB GDDR3 dedikeret RAM (DirectX 11)
Skærm: 15.6” FullHD-LED Glare panel 1920x1080
Batteri: 6-cell Li-Ion high-end battery 5200mAH (Op til 4 timer)
Lyd: High Definition lyd (2 højtalere)
Drev: BluRay Combo drev (Nyhed)
Netkort: 100/1000 Mb/s GIGABIT - samt Intel Trådløst N netkort
Webcam: 1.3M pixel webcam i skærm
Keyboard/mus DK-keyboard samt touchpad med 2 knapper
Software: Drivere til Windows 7 medfølger. (Understøtter ikke XP)
Vægt: 2.5 Kg (with Combo Driver)
Mål & vægt 376(W)x250(D)x20-34(H)mm
Service: 2 års garanti (Dog undtaget batteri som der ydes 6 måneder på)
Stik/forbindelser:
3 x USB 2.0 alle med power
1 x HDMI port
1 x eSATA Combo
1 x VGA
1 x 3-in-1 flash Card Reader (SD/MMC/MS)
1 x RJ45 connector for Ethernet (Gigabit)

Hvad ville i vælge.

Ps. det er bevist jeg ikke har sat pris på.

/Jk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MacBook Pro vs. MM Vision Bærbar??
  • #1   16. nov 2010 Once you go mac you never go back smiley

    Jeg siger det bare smiley


  • #2   16. nov 2010 Du får mere for pengene med den fra mm-vision end den Mac du har kig på.
    Det er lidt op til dig selv hvad du vil ha'. Mac'en kommer du til at betale for designet, og den er ikke nødvendigvis bedre end den fra mm-vision.

    Jeg har selv 3 mac's i huset og 2 iphones. Det er lidt om man kan li' det og om man vil betale ekstra for at få det.


  • Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 94
    #3   16. nov 2010 Bare lige info da det ikke lige er til at se om du er klar over det men...

    Hvis du har programmer, spil mm. købt til windows kan du ikke bruge dem på Mac da det er et andet styresystem.

    FYI in case you didnt know smiley


  • #4   16. nov 2010 Man kan altid installere windows på en Mac som kan køre sideløbende, så det er ikke det værste som kan ske smiley

  • #5   16. nov 2010 Nu er det sådan de programmer jeg bruger når jeg skal ud og spille som Dj kan køre både på Mac og Windows. Samme kan de få spil det evt. kommer på. Men kan man ikke få Snow Lepoard og ligge på også? Så har man sammen type hardware (bedere i dette tilfælde)?

  • #6   16. nov 2010 Du kan nødagtig det samme som du ville kunne på en Windows PC hvis du installere windows på den. Man bruger "bare" BootCamp som følger med en Mac. Så har du 2 forskellige systemer installeret som du kan vælge imellem når du starter din computer op smiley

    En Mac er født med Snowleopard (ny mac)


  • #7   16. nov 2010 Man kan installere et program der hedder CrossOver.. så fungere windows programmer perfekt til en mac.. så er intet problem overhoved

  • #8   16. nov 2010 Kunne personligt aldrig finde på at give så mange penge for en Mac, de er jo tydeligvis ikke pengene værd i performance.

    Roder selv meget med billed og videoredigering og det klare min PC bedre end nogen Mac man kan få for menneskepenge.


  • #9   16. nov 2010 Ville tage den her og så tilføje en Windows 7 64bit, så har du en maskine der riger en hver Mac Book rundt uden problemer på alle områder og så til 3.000 kr mindre.

    Processor: Intel Core i7-740QM 4x1,73GHz (Turbo 2.93GHz) 6MB cache
    Ram: Kingston 8GB DDR3 RAM DualChannel
    Harddisk: Seagate Momentus XT 500GB Solid State Hybrid disk (Nyhed)
    Grafik: ATI HD5870 1GB GDDR5 dedikeret RAM (DirectX 11)
    Skærm: 15.6” FullHD-LED Glare panel 1920x1080
    Batteri: 6-cell Li-Ion battery 3800mAH
    Lyd: High Definition lyd (2 højtalere)
    Drev: DVD-brænder drev
    Netkort: 100/1000 Mb/s GIGABIT - samt Intel Trådløst N netkort
    Webcam: 1.3M pixel webcam i skærm
    Keyboard/mus DK-keyboard samt touchpad med 2 knapper
    Software: Drivere til Windows 7 medfølger. (Understøtter ikke XP)
    Vægt: 3.3 Kg (with Combo Driver)
    Mål & vægt 374(W)x263(D)x42(H)mm
    Service: 2 års garanti (Dog undtaget batteri som der ydes 6 måneder på)


  • #10   16. nov 2010 Well, kommer an på så meget.
    Jeg har kun mac, og har kun været glad for det.
    De ting jeg bruger virker på mac.

    OG JO, den er alle pengene værd, har ikke haft en windows computer der hurtigere til arbejde, selvom den har haft bedre specs.

    http://www.youtube.com/watch?v=tmRJ649ICPU&feature=related smiley


  • #13   16. nov 2010 baka! . >> Det er virkelig den latterligeste sammenligning jeg noglesinde har set.

    Hvad for noget arbejde er det lige at en Apple er hurtigere til efter din mening?


  • #14   16. nov 2010 Nills ' >> Jeg ved bestemt hvad jeg taler om, nu har jeg en kone der i forbindelse med sig job bruger meget grafisk design og det er en Apple maskine ikke bedre til end en PC, om du vil det eller ej.

    Men du kan da lige hive nogle links frem der modbeviser.


  • #15   16. nov 2010 Martin J - hvilke?. alt, inden du får windows 7 til tillade hvad du vil, så du allerede i fuldt gang på mac?. samt OSX ikke er så krævende som windows, og er hurtigere til starte op.

    windows, vil du åbne programmer "Ja", er du sikker "JAAAAA", er du helt sikker "JA FOR HELVED".


  • #16   16. nov 2010 nils, vil ik sige den er bedre. Det lige vidt, men mac har fordel via den hurtighed, pga OSX. i forhold til windows, der bruger mange resourser på windows.

    samt mac musen, er lækker til photoshop behandling etc.


  • #17   16. nov 2010 baka! . >> Mærkeligt for sådan spørger ingen af de Win7 maskiner jeg har her i hjemme da.

    Husk at i over 90% at tilfældene med problemer med en computer er det brugerens egen skyld.

    Men bare det du siger "ALT" gør at jeg ikke gider diskutere med dig, for du ved tudeligvis intet om hvad du snakker om.


  • #18   16. nov 2010 Martin J - kan vi godt lege. men du får ret jeg får fred. du tydeligvis mac hater.

  • #19   16. nov 2010 Er ikke hater jeg er realist og betaler ikke overpris for et produkt når jeg kan få et andet der er bedre for mindre eller det samme beløb.

    Men tror I Apple fanatikere skulle prøve at Google lidt på hvor stor performance forskellen er på Win7 og OSX, I vil blive overrasket over hvordan tingene ser ud i virkeligheden.

    Men tvivler nu også på at nogle af jer sidder med sådanne maskiner som jeg hentyder til, den vi har herhjemme er ikke en lille sløv bærbar computer, det er en arbejdsmaskine.


  • #20   16. nov 2010 Realist der ikke vil indse virkeligheden....

    Man betaler ikke for meget for en mac,
    prøv søg efter sammen dele.
    og du får http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qft=&s=popularity&cpath=1-1-48&qt=Fql&nf=intmatrixmax19%3arange(4294967296.0000000000%2c+max%2c+from%3d%22GE%22%2c+to%3d%22LE%22)§strmatrix12%3a%5e%22NVIDIA+GeForce+GT+330M+%2f+Intel+HD+Graphics+¤0.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d§specifictaxonomy%3a%5eComputer%7c1%2fBærbar%7c48%24 .

    valgt samme cpu, samme gfx kort, og lige meget ram.
    så det med overpris kan du godt glemme.


  • #21   16. nov 2010 Fint link som ikke virker.

    Måske du skulle øve dig lidt i at bruge din Mac.

    En ting er sikkert og det er at du betaler overpris for en Mac, hvilket man jo også kan se i alle de links der er i tråden her.


  • #22   16. nov 2010 er ved at dø af grin, damn kan simpelthen ikke få luft, al den windows humor. damn, intet kan hamle op med det.........



  • Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.406
    #23   16. nov 2010 Michael H: Bare lige info da det ikke lige er til at se om du er klar over det men...
    Via parallels kan man afvikle windows på præcis samme måde som andre computere. Det betyder man både har alle mac programmer som windowsprogrammer til rådighed.

    Martin J: Performance kan du ikke læse dig til alene ud fra specifikationer. Den bærbare computer der er kåret til den hurtigste vista maskine er en MacBook Pro.
    OSX har ikke samme behov for at bruge hukommelse og har ikke ligeså mange startprogrammer som windows, derfor er Mac altid hurtigst, på trods af lavere specs.


  • #24   16. nov 2010 Jamen lad os få nogle herinde som ligesom mig arbejder med meget krævende programmer i stedet for skolebørn som køber en computer fordi den er flot.

  • #25   16. nov 2010 hvad kalder du så krævende programmer udovre windows 7?

  • #26   16. nov 2010 Computeren bliver brugt til tungt grafisk arbejde, video og billedredigering blandt andet.

    Har haft en Mac Pro og den er bare ikke lige så god til prisen som en PC.


Kommentér på:
MacBook Pro vs. MM Vision Bærbar??

Annonce