{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

En stor fejl. {{forumTopicSubject}}

Ja hvem kender ikke det at folk eller personer syntes at venlighed og høflighed er en svaghed eller om i kender de ordsprog - tømme tønder bulder mest - som du råber i skoven får du svar.
man møder jo nogen gange folk der ser sig selv som konger og de syntes selv de er åh så dejlige og sådan personer der så samtidigt ikke ønsker andre mennesker det godt og kun tænker lad mig komme først - den slags mennesker ser sig selv som rige og det er selv om de er så fattige at det gør helt ondt at se dem gå eller køre rundt (fattigdommen består i manglende respekt for andre mennesker og så er man fattig) det sidste jeg har hørt om de mennesker er at de køber den samme slags tøj som i Kejserens nye klæder.
Kunne i finde op og ned i denne tale - det håber jeg smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En stor fejl.
  • #1   15. jan 2020 ja da Leon

    Lad mig uddybe det....

    En rig tysker var på ferie i Grækenland og snakkede med en fisker, tyskeren spurgte: hvorfor har du ikke flere fiskebåde så du kan tjene flere penge?

    Grækeren svarede: Jeg har til dagen og vejen, og i morgen kan jeg atter tage ud og fiske.

    Så kan man spørge?

    Hvem er den mest "rige" af de personer.?

    et lidt tricky eksempel....


  • #3   15. jan 2020 Polysl ja det er nemlig rigdom smiley

  • #4   15. jan 2020 Finken N ja ik smiley

  • #6   15. jan 2020 Rigdom er intet hvis man ikke hviler i sig selv, Så jeg vil mene den åndelige rigdom er meget mere værd end penge.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 362 Svar: 3.319
    #8   15. jan 2020 At være fattig giver bekymringer, for kan man sørge godt nok for sin familie?

    At være rig giver bekymringer, for hvordan beskytter man sin rigdom?

    Jeg har mødt begge 'parter'.

    Sjovt nok, så er det dem som har mindst der er mest gæstfri, og disker op med det bedste de kan.

    Mens dem, som har rigeligt Tja.......... Måske derfor de er så rige?



  • #9   15. jan 2020 Jeg kan læse at vi er enig i hvad rigdom består i smiley

  • #10   15. jan 2020 Husk, vi kan være rige på 2 måder, har du dit helbred i god behold, så er du mere rig end på dine penge, vi kan ikke købe alt.

  • #11   15. jan 2020 Jetset jeg tager det gode helbred + gode venner smiley

  • #13   15. jan 2020 Claus G at have et godt helbred er da en rigdom - når vi så får kræft eller anden grim sygdom er det jo ikke helbred som man kan sætte som en rigdom - men jo jo Claus G et godt helbred er da en rigdom - du skal jo ikke tænke i penge - da rigdom kan være en evne man er født med eksempelvis at kunne male - at forme ler - at kunne skrive - forstår du så min tale om rigdom og der findes og har været mennesker som var styrtende rige men de kunne ikke købe sig til et længere liv.

  • #15   15. jan 2020 Claus G hvad vil du helst have 100.milioner og kræft eller kun penge til dagligdagen og have et godt helbred smiley

  • #17   15. jan 2020 Claus G det må være fordi du læser det som fanden læser Biblen - et godt helbred er guld værd uanset hvor du bor eller hvad du er smiley

  • #19   16. jan 2020 Claus G det er jo netop det jeg ikke er smiley

  • #21   16. jan 2020 Claus G at have et godt helbred er en gave og det er i mit univers en rigdom især nu til dags smiley

  • #23   16. jan 2020 Et godt helbred er den største rigdom vi har. Med et godt helbred kan du have adgang til alle erhvervsuddannelser, derimod er det begrænset, hvis du fejler et eller andet. Og det bedste vi kan få i livet er gratis smiley

  • #25   16. jan 2020 Claus G kræft er en frygteligt sygdom det tror ikke der er nogen der vil modsige dig - men du har ikke forstået budskabet i dette indlæg smiley

  • #26   16. jan 2020 #25 - jeg er enig, men det skulle vel ikke være så svært at forstå en simpel tekst smiley

  • #27   17. jan 2020 Det bedste må være at være rig, og have et godt helbred.

    Det værste må være at være fattig og have et dårligt helbred.

    Så rig med et dårligt helbred, ligegyldigt.

    Fattig med et godt helbred, ligegyldigt.


  • #28   17. jan 2020 markgreven

    Livskvalitet har intet med penge af gøre - så din kommentar giver ingen mening.


  • #29   17. jan 2020 Polysl.

    Det vil jeg nu nok mene!!!

    Det er trods alt sjovere at have penge på bankbogen, end at være flad, og så kan du være syg eller rask, for den sags skyld.


  • #30   17. jan 2020 markgreven

    >Jeg har prøvet begge dele, og det har ikke haft nogen effekt - jeg var ikke mere glad for at have penge på bogen, og jeg var ikke ked af ikke at have penge på bogen. Penge giver ingen balance i livskvaliteten - du kan købe en masse, men det er ikke noget folk bliver lykkelige over. det er bare et forbrug fordi man kan, men i realiteten generer den ingen lykke.


  • #31   17. jan 2020 Polysl.

    Næh, men...
    Hvis du har besluttet dig for at dø hjemme, er det da rart at kunne betale for personlig pleje, sygeplejerske m.m., end at blot at få det kommunen tilbyder.


  • #32   17. jan 2020 Markgreven

    Var jeg så langt ud at skulle kradse af, ville jeg nok være ligeglad med service.


  • #33   17. jan 2020 Polysl.

    Det siger du nu, men...

    Min eks var hjemmehjælper, og har prøvet at komme ud til folk der havde ligget med pis og lort hele dagen, fordi der var sygdom på arbejdet, så den gamle blev sprunget over.
    Hun har også været ude for at skulle lægge en gammel i seng klokken 7 om aftenen, selvom klienten gerne ville være længere oppe.
    Så her kan usselt mammon bruges.


  • #34   18. jan 2020
    Rigdom er noget man føler indvendigt og det har intet med penge at gøre, man føler sig rig, når man får lagt sit 10 barnebarn i armene, , hvis man vågner op hver dag og er glad for livet er det efter min mening en lykke. Hvad helbredet angår, så er jeg da både i bedre humør og føler mig rig og glad, når mine gigt smerter ikke er så slemme, det gør at jeg kan fungere bedre. Det er selvfølgelig dejligt at der bare er penge til dagen og vejen, Man behøver ikke millioner for at føle sig heldig med sit liv.


  • #35   18. jan 2020 Jeg startede med at skrive i #10, at vi kan være rige på 2 måder, på penge og på et godt helbred, hvor jeg mener, at et godt helbred er den største rigdom, vi kan have. Et godt helbred er meget mere værd end penge.

    Hvis det nu var penge, som er meget mere værd, hvorfor er der så så mange ulykkelige rige, der har masser af problemer, er det fordi, vi ikke kan købe lykken ??

    Hvis vi er syge, hvordan må det være, at være afhængig af andre, som skal hjælpe en med alt muligt, det må være forfærdeligt. Skulle jeg vælge der, så vil jeg hellere være fattig.


  • #36   18. jan 2020 Til Jer som ikke mener penge betyder noget, men alle ens børn og børnebørn fylder livet med glæde.... Så tænker jeg blot: Hvor må de være lykkelige i Afrika.

  • #37   19. jan 2020 Jeg mener ikke, jeg har sagt på noget tidspunkt, at penge ikke betyder noget, selvfølgelig betyder penge noget, da vi ikke lever i et pengeløst samfund. Det eneste jeg har sagt er, at vi kan være rige på 2 forskellige måder, hvor jeg prioriterer et godt helbred som 1. prioritet, et godt helbred kan ikke købes ej heller ægte kærlighed + flere ting, hvad der er godt, for et godt liv.

    Nu er Afrika mange ting, men du tænker nok på afrikaner, som lever udenfor storbyerne, dem som bruger 8 timer om dagen på at hente noget så simpel som vand, de kender jo ikke til andet, jeg mener ikke, de har en mobiltlf og mener heller ikke, at de modtager rudekuverter/mails, jo, jeg tror faktisk, at de har det meget godt, økonomiske problemer har de nok ikke.

    Men jeg kan ikke forstå, hvorfor de rige har så mange problemer, jeg tænker på Dallas/Dollars, kan du huske den serie, mener det var i 80'erne den blev sendt. De var bare så rige, manglede absolut intet, men de havde ikke andet end problemer, hvorfor ??, de kunne alt, købe alt, men det var åbenbart ikke lykken, sådan er det jo også i virkeligheden, vi kan tage en varm kartoffel, Henriette Zobel, mon ikke hun ville have alle muligheder for at være lykkelig, nix hun kedede sig ihjel, og jeg kan faktisk godt forstå det, hvad havde hun at glæde sig til, intet, for hun havde alt undtagen et lykkeligt liv ....


  • #38   19. jan 2020 Libbie.

    Men der er jo en grund til at folk køber lotto kuponer.

    Men du har ret, der er nogen der ikke kan få nok, og de er nok ulykkelige.

    Jeg har hvad jeg skal have, og er glad for mine penge, der trods alt giver mig en hvis frihed.

    Det vil aldrig gå mig som ham her.

    https://www.youtube.com/watch?v=89DtSfY-gCs


  • #39   19. jan 2020 Markgreven

    Jeg er enig i at det er da rart at have masser af penge, men grundlaget for tråden var at den største rigdom er helbredet- at være i balance med sig selv, at hvile i sig selv. Personligt mangler jeg ikke noget i dag, men det skyldes et liv af fornuftige valg.


  • #40   20. jan 2020 Ja, der er masser, som køber lotto kuponer. Det tager ca. 150 år før vi vinder, det tror jeg på. Tænk at udvikle sådan et system med få vindere. Men rent bort set fra det, så har vi også hørt om dem, som vinder får smadret deres liv, det kan slet ikke finde ud af at administrere dem, sørgeligt, men igen et bevis på, at lykken ikke er rigdom på penge.

  • #42   20. jan 2020 Alis C lykken har intet med de forskellige regeringer at gøre - nej lykken er at have mig som ven - der må grines smiley

  • #43   21. jan 2020 Hvis man mener at et godt helbred er vigtigere end penge, hvorfor skærer man så ned på sundhedssektoren? Jr. Alis.

    Fordi bunden er ved at blive synlig. Det er en enorm belastning for det danske samfund at modtage emigranter/asylansøgere, de belaster navnlig sundhedssektoren. Hvis du gerne vil have syn for sagen, skulle du tage til Rigshospitalets enorme reception, det er som at komme til et ingenmandsland, der er faktisk kun ganske få hvide, tage til Borgerservice, der er vi også i mindretal, lægekonsultationer ligeså, derimod tandlægekonsultationer, der er vi i overtal, men der er det jo heller ikke gratis.


  • #45   21. jan 2020 Jetset

    Er København blevet sort?


  • #46   21. jan 2020 Ja, stort set, Polysl, det ser ret mørkt ud.

  • #47   21. jan 2020 jetset

    fin hvis de holder mørket derover.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 362 Svar: 3.319
    #48   21. jan 2020 #44
    Forkert Jetset, det er ikke muslimernes skyld. Det er fordi der skulle skaffes penge til skattelettelser. jvf. Alis


    Forkert Alis. Hvis det ikke var for den mangfoldige muslimske kultur og væremåde, kunne milliarder være sparet, og så kan man muligvis senere tale om skattelettelser.





  • #50   22. jan 2020 Forkert Jetset, det er ikke muslimernes skyld. Det er fordi der skulle skaffes penge til skattelettelser. Jr. Alis.

    Hvis du kender til regnskabet, så vil jeg meget gerne bede om en kopi.


  • #51   22. jan 2020 På et tidspunkt var min søster indlagt på rigshospitalet. Det var til en operation for en sjælden kræftsygdom.

    Hendes mand boede på patienthotellet, medens det foregik. Pris ca. 800 kr. pr overnatning!

    På samme tid var der familien, der var ramt af en svampeforgiftning. (det var muslimske indvandrere)
    De boede på det samme patienthotel: Pris 0,00 kr.
    ??????????


  • #53   22. jan 2020 # 51Busmann

    Skammeligt..din svoger har garanteret bidraget til statskassen i mange år, mens dem udefra ikke har lagt en øre, og ikke fået tilnærmelsesvis så god behandling, der hvor de kommer fra.

    Men det mener dem, der har modtaget hjælp hele livet, er helt fair, at det skal være råd til. smiley

    Dem, der har bidraget til det hele, kan så bare tage et banklån, hvis de efter et langt liv får behov. smiley

    Piben havde nok haft en andet lyd, hvis dem på førtidspension og kontantanthjælp havde prøvet at komme træt hjem fra jobbet dagligt gennem mange år.



  • #54   22. jan 2020 Busmann, hvor er det sørgeligt, mon vi kan bede om taletid ??

  • #55   22. jan 2020 Busmann ja det er sku en skandale smiley


  • #56   22. jan 2020 Madonna M der findes nu mange muslimer der har arbejdet i Danmark hele deres liv og de er med til at gøre en forskel smiley

  • #57   22. jan 2020 Leon, jeg nævner vist ikke muslimer, men har de fremmede arbejdet her, må vi formode, at de skal betale samme pris som Busmanns familie på patienthotellet?

  • #58   22. jan 2020 Madonna M jeg bøjer mig og siger undskyld smiley

Kommentér på:
En stor fejl.

Annonce