{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
393 visninger | Oprettet:

Vedr. A-Kasse {{forumTopicSubject}}

Nu ville jeg lige høre om der nogle der kunne hjælpe mig lidt her..

Jeg ville egentlig bare høre, er lige blevet opsagt og har fået optjent en pæn slat penge på kontoen. Nu står jeg i den situation at jeg skal på -kassen, mit spørgsmål er så er der regler omkring hvor mange penge du må ha på din konto før a-kassen vil hjælpe/fraregne dem, eller om jeg bare skal hæve hele lortet og ha det liggende smiley

Håber i forstod spørgsmålet, ved det er lidt forvirrende skrevet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. A-Kasse
  • #1   22. mar 2016 Det har ingen betydning for dagpengene hvor mange penge, du har stående på din konto, så lad dem bare blive stående, hvor de står.

    Hvad der måske kan have betydning er hvor mange timer du har arbejdet ud over den normale arbejdstid - altså hvis du har haft meget overarbejde inden du blev arbejdsløs. Så kan der muligvis ske modregning. Men hvad det angår ved jeg ikke, om reglerne er ændret, siden jeg sidst var i kontakt med systemet.

    Under alle omstændigheder har din opsparing ingen betydning for dagpengene.


  • #3   22. mar 2016 Tusinde tak til jer begge..
    Og feriepenge modregner de også i dagpengene, right :)=


  • #4   22. mar 2016 Ja, feriepengene modregnes når du får dem udbetalt i forbindelse med ferie. Husk endelig at gå på jobnet og blive registreret og meldt dig ledig allerførst, og derefter i A-kassen. Held og lykke smiley


  • #5   22. mar 2016 Sidste spørgsmål smiley
    Kan jeg evt vente til jeg tiltræder mit nye job med at få udbetalt mine feriepenge, eller fraregner a-kassen dem helt automatisk fra start af smiley

    Og tusinde tak for hjælpen smiley


  • #6   22. mar 2016 Dine feriepenge følger med i det nye job og de starter med at beregne fra første løn - så har du et fuldt ferie år fra det gamle job så kan du holde ferie i det nye job.

    Et ferie år starter 1 Maj og slutter 1 Maj. Så har du optjent halv ferie år i det gamle job så bliver det suppleret op fra det nye job.

    Hvis du holder ferie som ledig på a-kasse så får du intet under ferie derfra før du har brugt den annoncerede ferie.


  • #7   22. mar 2016 Nej, A-kassen modregner ikke dine feriepenge fra start af.
    De feriepenge du optjener i kalenderåret 2016, kan du holde ferie for i perioden 1. maj 2017 - 1. maj 2018.
    Hvis du stadig har feriepenge til gode, som du har optjent i kalenderåret 2015, skal de bruges inden 1. maj 2017. Men får du nyt job inden da, er der ingen ko på isen.


Kommentér på:
Vedr. A-Kasse

Annonce