{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

ANDENRANGSBORGER I DANMARK - TRO DET ELLER EJ. {{forumTopicSubject}}

Ja min/mine historier går på hvordan efterlønner og folkepensionister faktisk er blevet til andenrangsborger i Danmark, men lad mig fortælle et par historier.
Ja Fru. Sørensen har boet sammen med sin mand i en lejebolig i 35.år de har begge haft arbejde i mange år, men grundet slid måtte de begge to stoppe med at arbejde og de fik så førtidspension, manden døde så 3.år efter, men Fru. Sørensen kunne godt klare at bo i den bolig, så hun boede der 12.år alene (dog med gode naboer), dagen kom hvor Fru. Sørensen skulle have folkepension og da boligsikringen (pludseligt blev 2/3 mindre/eller meget mere) blev Fru. Sørensen jo tvunget til at flytte, Fru. Sørensen måtte flytte på plejehjem (ikke fordi hun havde lyst, nej det var grundet mangel på penge) og nej at Fru. Sørensen havde slidt sig op på arbejdsmarked har jo ingen betydning for vores folkevalgte politikere smiley
Når men nu har jeg så også oplevet at høre om hvordan "nogen" efterlønner også bliver behandlet som "andenrangsborger" og tænker på hvordan jeg sådan lige fik sådan oplevelse, jo den stakkels efterlønner skulle betale en regning og staklen havde ikke Kongensmønt , så jeg spurgte jo til efterlønnernes økonomi og jeg blev faktisk rystet, efterlønneren var meget syg, så jeg spurgte om hvorfor personen ikke fik pension, svaret var fra systemets side (du er jo efterlønner, ergo fik personen så ikke meget i boligsikring, jeg var på det nærmeste mundlam og jo jo denne person har også slidt sig op på arbejdsmarked.
Når jeg nu fortæller om de to personer, kunne jeg godt tænke mig at sætte dem op imod, hvordan et folketingsmedlem har det når de går af som folkepensionister (mon de skal skrabe smørret på deres brød)?
Ja jeg bliver nød til at spøger jer som læser de historier jeg fortæller om og jo det indsatte billede er af min mor og mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ANDENRANGSBORGER I DANMARK - TRO DET ELLER EJ.
  • #2   24. mar 2016 O. S. når du siger det kunne det så være grundet at du bor i en lejlighed hvor boligsikringen passer fint, for dem kender jeg jo også til smiley

  • #4   24. mar 2016 O.S. min tanke var at du talte efter egen erfaring, da jeg jo godt ved at boligsikring jo normalt bliver målt ud fra indtægt + lejlighedens størrelse, men når folk går hen og bliver folkepensionist sker der jo "normalt" et fald i folks indtægter, så når folk bliver (er det 65.år) sker der jo pludseligt det at folk mister en stor del af deres boligsikring, altså skal den/de måske flytte grundet de blev 65.år logik eller ej, jeg syntes det er ulogisk.

  • #7   24. mar 2016 O.S. og Alis C jeg er godt klarover at folk der går fra førtidspension eller arbejde og over til folkepension får mindre, men jeg vil stadigt holde fast i at jeg ikke syntes det er fair at folk oppe i årene skal flytte fra den bolig de nu har boet i måske 40.år og det kan faktisk slå nogen ældre ihjel (hvis de sådan bare flyttes) smiley

  • #14   27. mar 2016 Alis C jeg ser først nu din og O.S tale og jeg kan jo så se at vi i det store og hele er enig smiley

Kommentér på:
ANDENRANGSBORGER I DANMARK - TRO DET ELLER EJ.

Annonce