{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
161 visninger | Oprettet:

Off.ansatte misbruger sin stilling {{forumTopicSubject}}

Integrationsminister Kaare Dybvad Bek vil undersøge omfanget af off.ansatte med indvandrerbaggrund der misbruger deres stilling til negativ social kontrol.

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/minister-vil-have-undersoegelse-af-negativ-social-kontrol-i-det-offentlige

I Sverige har man mere end 550 tilfælde hvor sundhedshjælpere, politifolk og politikere m.m. med indvandrerbaggrund har misbrugt sin stilling til at udføre negativ soc.kontrol.

Allerede for år tilbage da en dansk politimand med indvandrerbaggrund blev afsløret da han lækkede oplysninger til en rockerbande burde man have indset risikoen med off.ansatte indvandrere der misbruger sin stilling til fordel for familie, religion og kultur.

7 partier står bag beslutningen om en undersøgelse af omfanget og jeg er godt nok spændt på hvor galt det står til.

Hvad mener i andre - er det ok med sådan en undersøgelse eller er det unødvendig mistænkeliggørelse ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Off.ansatte misbruger sin stilling
  • #1   6. maj Hver gang jeg ser, hvordan offentlige kommunale og statslige myndigheder opfordrer til
    anmeldelse af naboer og familier, så er det no godt, hvis der var fejet for egen dør først.

    Så helt ok,


  • #2   6. maj Artikel fra svenske Dagens Nyheter.

    “ Nye afsløringer i Sverige: Unge kvinder blev sendt ind på politiskolen med en skræmmende opgave

    En række afsløringer om politifolk, der modarbejder Sverige indefra, har rystet landet. Nye afsløringer viser, at en kvinde med indvandrerbaggrund blev opfordret af sin familie til at søge ind i politiet for at infiltrere tjenesten. En anden kvinde var i et forhold med en af Sveriges mest eftersøgte mænd.”


  • #3   6. maj Cody
    Det er muligt at de artikler er korrekt, men det vrimler med falske nyheder og misinformation på nettet at jeg har det vanskeligt at tage stilling til den slags nyheder.

    I vores polariserede verden og jeg ser næsten ingen lande som er fri for begrebet er xenofobi blevet en måde at leve på, men jeg nægter at følge trop.

    Jeg kan konstatere at politiet slår hård ned på misbrug, og selvom det også kan være pga. polarisering, håber jeg dog på at sundt fornuft findes i vores systemer.

    En ting jeg kan fastslå ifølge mange informationer er at vi ville være på skideren uden udlændinge især i pleje sektoren hvor der næsten ingen Danskere er til at finde.

    ca. 50% af alle læge i DK er udenlandsk, og hvordan kan dette være, helt sikker er nogen af dem nogen lede personer, men jeg har været heldigt måske, Ingen af de læger jeg bruger er Dansk, og jeg lever i bedste velgående.

    Som sagt, eller skrevet, Jeg nægter at udøve xenofobi, eller med andre ord, lade frygten styre mit liv.

    Når dette er sagt så er det godt at vi er på vagt ovenfor misbrug og kriminalitet i vores samfund og dem som misbruger deres stillinger må gerne deporteres i en fart


  • #4   6. maj https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/13577987/over-en-tredjedel-af-svenske-og-norske-laeger-uddannet-i-danmark-er-udvandret-tre-ar-efter-uddannelsen?publisherId=3274962

    Ja jeg vil nok ikke bekymre mig om læger der har læst og arbejdet i DK.
    Danmark gør meget for studerende, selv om de ikke er født her.


  • #5   6. maj Brok
    Det har i årevis, og jeg vil sige i over 25 år, været praksis at de Norske læger uddannes in Danmark.
    Min læge er Norsk og har været det i over 30 år og min kones, Said Whaeb, (Iran) og du kan kontrollere navnet har været her i byen i over 35 år, der er langt ventetid for at komme ind hos ham.

    Ikke alt er skid her in DK ,o)


  • #6   6. maj Ja ja jeg har næsten set kritik af Danmark i næsten alle dine indlæg, men jeg fik jo klage om et eller andet som udløste frost. Men jeg tager nu ikke det særlig alvorligt, da jeg ikke mener debat er så forkert.


  • #7   6. maj Brok
    Ja ja jeg har næsten set kritik af Danmark i næsten alle dine indlæg, men jeg fik jo klage om et eller andet som udløste frost. Men jeg tager nu ikke det særlig alvorligt, da jeg ikke mener debat er så forkert.



    Jeg bliver stort set aldrig personligt, Jeg klager aldrig med mindre det er stalking, og videre mener jeg at der er rigeligt plads til dine meninger her. Og du har ret brok, Debat er godt.
    Bliv endeligt ved.


  • #8   7. maj Nå er det nu stalking der er undskyldning for din kritik til BaBoom af andre,
    og husk nu at BaBoom ikke lader dem der klages over får en begrundelse.


  • #10   7. maj .

    profilbillede
Kommentér på:
Off.ansatte misbruger sin stilling

Annonce