{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.648 visninger | Oprettet:

Mein Kampf - Har du læst den ? {{forumTopicSubject}}

Jeg prøver lidt at finde hoved og hale i udgaverne af dem. Den klassiske røde bog med hagekorset uden på, skriver de er 2 bind i 1. Men samtidig at den er på 246 sider. Jeg har dog også set udgaver på 500 og 700 sider ? Er der udeladt noget i den røde eller det den fulde udgave af Hitlers beretninger, altså fulde begge bind ? På omslaget står der også bind 1/2, men i beskrivelsen står der som sagt 2 bind i 1 ?!?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mein Kampf - Har du læst den ?
  • #2   18. jul 2013 Lige præcis. Men tvivlen består i om begge bind er med i den røde bog og hvorfor den så kun er halv så lang som andre udgaver af bogen ? For de skriver 2 bind i 1, men samtidig bind 1/2 på forsiden ?

    Okay, kan jeg da også lige kigge på..


  • #4   18. jul 2013 Ja, det er netop det jeg tænker. Jeg ønsker ikke en udgave censureret af politiske bedrevidende..

  • #7   18. jul 2013 Altså jeg har en pdf udgave af den på engelsk, på ca. 500 sider. Men vil gerne have den i bogform på dansk. Og så var det jeg undrede mig over at denne http://www.saxo.com/dk/min-kamp_adolf-hitler_haeftet_9788772303741 var på 246 sider.

    Så om bind 2 mangler, eller om den er censuret er spørgsmålet. Selvfølgelig er den ikke på præcis samme antal sider på tysk, engelsk og dansk, men 50% af bogen kan ikke forsvinde i oversættelsen smiley Mener faktisk at jeg har set en meget gammel udgave af den røde på 2*250 sider, hvilket giver meningen. Men de skriver begge bind er i, hvilket ikke giver mening i forhold til siderne. Så går ud fra at den er censuret..


  • #9   18. jul 2013 Kan se de er på oplag 8 nu. Mener nogle af dem fra 60'erne stadig er ucensureret. Men jeg tror jeg leder efter noget brugt så..

  • #11   18. jul 2013 Ja det var en mulighed, men vil helst købe den. Men sidder og kigger lidt hos antikboghandlere hvor jeg har fundet en udgave fra 1934 på 700 sider, så de nye må være censureret. Men 400kr for en gammel slidt bog, tja ville sku helst have en nytrykt hehe smiley

  • #13   18. jul 2013 Hehe, den er så også forsøgt tappet sammen smiley En nogenlunde pæn udgave fra 1939 koster 800kr. Og de originale tyske ligger omkring 2000kr. Men sjovt at se sidetallet ændres for hver oplag igennem tiden..

  • #15   19. jul 2013 Nu var jeg lige nede fordi boghandleren og lede efter den røde. Den var dog ikke noget de havde hjemme, så jeg kunne se den. Men manden mente at sidetallet var ændret pga skriftstørrelsen og skrifttypen. Ved dog ikke hvor meget jeg stoler på ham, da han så meget bedømmende ud smiley

  • Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 154
    #16   19. jul 2013 Du kan godt stole på din boghandler. Det er noget vrøvl, at der blev lavet nogle udgaver hvor det var fjernet noget tekst pga censur. Den eneste censur var hvor i verden den ville blive udgivet.

    Selv de nye udgaver som blev genudgivet i 2012 et med original tekst. At det så kan være en kortere bog pga oversættelsen skal ikke være usandsynligt. Men at påstå, det blev fjernet tekst er øregas. Ejer selv en tysk udgave fra det store oplæg fra 1943 og en dansk udgave fra starten af 90'erne. De har kostet kassen, men er en god investering.


  • Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 154
    #17   19. jul 2013 Du skal da heller ikke have mange forhåbninger om at en almindelig boghandler kan få dem hjem, jeg skaffede minør gennem den lokale nisse der sidder i antikviaritet. Det tog lang tid før han fandt nogle gode eksemplarer..

  • #18   19. jul 2013 Paludan's forlag har udgivet dem løbende, mener de er på 8. oplag nu. Så hvorfor skulle det være svært ? Den lokale boghandler skulle have 380 for den, mens de starter på 290 på nettet.. Det er kun hvis du skal have originale danske eller tyske udgaver fra før/under krigen at de er dyre, samt du skal til et antikviarit. Brugte er der ofte til salg, samt nye sælges overalt.

  • Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 154
    #19   19. jul 2013 Hvad jeg lige kunne læse, havde jeg fået indtrykket af at det var en af de ældre oplæg du søgte. Så beklager da.



  • #20   19. jul 2013 Nej ikke umildbart. Jeg ville bare gerne have en dansk udgave i bogform. Men så undrede jeg mig bare over, at der var svundet ind til under halv længde igennem tiden. Men hvis de nye stadig indeholder begge bind og er ucensurerede, så er det fint. Selvom det da kunne være sjovt at have en fra krigen, men så ville sprogbruget til gengæld være mindre læseligt.

  • #21   19. jul 2013 Men af nysgerrighed, hvad gav du så for dine udgaver ?

  • Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 154
    #22   20. jul 2013 1943 udgaven kostede mig mellem 3 og 5000 Dkkr, fik den hentet fra tyskland af en samler. Den danske har ikke kostede mere end 600 kr, da den ikke stammer fra et "sjældent" oplag.



  • #23   20. jul 2013 Andreas, nu bliver jeg da lidt nysgerrig..... Hvilken udgave er det du har betalt så meget for? smiley

  • Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 154
    #24   20. jul 2013 1943, 2. Oplag på originalsprog

  • #25   21. jul 2013 Er det en jubilæums-, hochzeits- eller volks- udgave?

  • Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 154
    #26   23. jul 2013 Jeg har volksausgabe.

    Mig bekendt udkom hochzeits i 1939. Og der er min udgave ikke fra, Volks kom i 1943-44 og ham som skaffede den til mig, hævder det er volks.

    Har også lavet en fejl, kan se på min kvittering at prisen for mein kampf er en helt anden, og noget lavere. Havde bare lavet et samlet køb, på flere bøger og kvitteringen var skrevet med kragetæer.


  • #27   23. jul 2013 Alle udgaver kom mig bekendt i alle år fra 1934. Min volks er fra 1942

Kommentér på:
Mein Kampf - Har du læst den ?

Annonce