19.593 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

"Klokken" af H.C. Andersen. Symboler? "Klokken" af H.C. Andersen. Symboler?

Hej

Jeg har overvejet lidt, hvad denne Klokke egentlig symboliserer. Jeg er kommet frem til, at det nok er lykken. Både den rige of fattige kan finde lykken, og lykke har ikke noget med status og rigdom.

Nogen andre forslag med god begrundelse? Jeg skal bruge det til eksamen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Klokken" af H.C. Andersen. Symboler?
  • #1   31. maj 2008 hvis du kunne give wet hurtigt resume kunne jeg muligvis hjælpe smiley har en fornemmelse af hvad den handler om

• #2   31. maj 2008 Eventyret handler om en "klokke" som kan høres ude i skoven. Men der er aldrig nogen, som har fundet den, selvom flere prøver. Men så er der en flok konfirmander, som går ud og leder. Der er en fattig dreng, som ikke tager med, for han skal aflevere sit lånte tøj. Langsomt falder alle fra undtagen en kongesøn, og pludselig møder han den fattige dreng, som har været hjemme og skifte. De kan ikke blive enige om, hvor klokkens lyd komme fra, så de deler sig - den fattige dreng tager den dystre og tætte ende af skoven, og kongesønnen får en lettere del af skoven.
    Alligevel kommer de samtidig hen til det sted hvor klokken er, og de løber mod hinanden og tager om hinanden. Klokken ringer på himlen over dem.

• #3   31. maj 2008
    Ja den symbolisere HC Andersen. Næsten alle hans historier er skrevet på baggrund af hans liv. I denne her erdet så klokken der er "hc andersen".

En fantastisk lyd gemmer sig bag træerne med til sidst bliver den fundet

Du skal selfølgelig vide noget om hc anersens barndom før end du forstår hans historier.

Han havde en elendig barndom med en far som sko-mager der aldrig ville barnet noget godt. Drengen klarede sig af helvede til i skolen. Han stavede som en brækket arm men han havde en flot skrift. Ting folk ikke viste var at han kunne digte og det fandt man så ud af til sidst og så blev han populær.

• #4   31. maj 2008 Lige meget hvor du kommer fra og hvad din baggrund er kan du stadig finde lykken? Eller noget, med alle er ens når det kommer til stykket. Og det med hvilken ende af skoven de får er vel livet. Den fattige drengs liv er vel mørkere og sværer i modsætning til kongesønnen.

• #5   31. maj 2008 den symbilisere "Lykke" og "Liv"

• #6   31. maj 2008 Skønt med alt dette gode stof smiley

Mange mange tak. Det var også noget af det samme, jeg troede

Kommentér på:
"Klokken" af H.C. Andersen. Symboler?

Annonce