4.143 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
32 Svar
Drengenavnet? Drengenavnet?
Hey
Står og skal have en dreng til december og det hele er meget lykkeligt osv. MEN jeg er helt blank hvad angår navne. Kender i det, det skal ikke være et navn der har relation til noget negativt.
Når det så er sagt, så håber jeg på noget inspiration fra jer kreative mennesker. Gerne danske navne som passer godt til et barn, men også når han bliver voksen
0 synes godt om
jul 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 210 Svar: 2.405
personligt kan jeg godt lide markus men det er sku svært det der med navne. nu kan du se dig selv du hedder Legenden
mar 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 55
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 508
jan 2007
Følger: 12 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 25 Svar: 506
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 4.912
Jeg synes at Stener er et fantastisk navn. Men jeg kan også godt lide Tjalfe, Thor, Frej og Remi/Remy.
mar 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 55
sep 2008
KBD, er børn ikke også bare til for at have med i parken uden snor, så de kan hente bajere i kiosken for småpenge?
sep 2008
Min egen søn hedder Asger, det må i godt låne John
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 109 Svar: 406
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 24 Svar: 413
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 24 Svar: 413
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 17 Svar: 508
Vitus,
Lauge
Hjalte
Sakarias
Simon
Sander
Frederik
Magnus-Emil
Markus-Emil
Kienn
Romeo
Gabriell
De var på vores liste dengang vi valgte drengenavne
Og drengen hedder den dag i dag Sander Kieen
sep 2008
Der er et computerspil med en helt der har et navn der lyder MEGET som din søns navn, haha. Hvilket jeg synes er fedt, men han ville måske ikke være så glad for det.
feb 2007
Og ærgeligt du har en helt i et spil der hedder Sander Kieen.
Han er den eneste i danmark der hedder det, og den eneste der hedder det med Kieen stavet på den måde det bliver stavet på!!
Vi valgte hva vi syntes og ingen af os spiller computer.!
sep 2008
Nå nå, det var nu ikke ment på den måde, men du er selvfølgelig velkommen til at opfatte det som du har lyst.
Jeg kan prøve at gentage min pointe, i en mindre munter tone, så kan det være det rigtige budskab trænger igennem.
For det første, jeg griner ikke af din søns navn, bevares. Hvordan du har fået den opfattelse, begriber jeg ikke. Jeg formoder du har opfattet "din søns navn, haha" som en enkeltstående sætning, men jeg må rette dig tilbage i den oprindelige kontekst, og bede dig læse sætningen igen, hvor du gerne skulle opdage at det slemme "haha" er ment på helten i computerspillet, og ikke din søns navn.
Jeg undskylder hvis min skrivemåde i tidligere indlæg har været meget besværlige at tyde.
For det andet, jeg har ikke en helt. Computerspillet har en helt. Altså figuren man styrer, hvem der også har lagt navn til spilserien.
For det tredje, mange gange tillykke med jeres søns meget unikke navn, som jeg personligt synes er et flot navn, men den kompliment er vel fuldstændig uden betydning nu, konkluderet ud fra dit indlæg.
Og i skulle prøve computerspillet, det er gammelt, men sjovt. Jeg vil næsten ikke afsløre hvad det hedder, men jeg kan godt hvis du beder mig pænt om det.
feb 2007
Ja, jeg blev mobset, hvilket du os kan se.! Du skriver Shit og haha, ja også skriver du at spillet er fedt..! Ingen steder står der at du er posivtiv i opfattelsen af hans navn..
sep 2008
Og jeg tager ikk nogens parti
sep 2008
Jeg citerer lige mig selv, og forklarer i detaljer hvad jeg mente med mit indlæg.
"Shit, godt han ikke er født i min årgang :D"
Den store smiley i enden er generelt en indikation på, at den tekst der leder op til smileyen, er skrevet med højt humør. At jeg bruger ordet "shit" har ikke en direkte forbindelse til din søns navn, men et udtryk jeg bruger meget, når jeg synes noget er sjovt. Og her mener jeg ligheden mellem din søns navn og computerspillets navn, ikke din søns navn direkte, så skulle det være på plads.
Det hvad jeg mener med "født i min årgang" er, at jeg nemt kan genkende den lighed, og det vil andre på min årgang, plus/minus, sikkert også, så hvis han var født omkring samme tidspunkt som mig, ville han måske blive ked af den lighed.
"Der er et computerspil med en helt der har et navn der lyder MEGET som din søns navn, haha."
Det er så her jeg forklarer hvad jeg synes er sjovt, nemlig den føromtalte lighed mellem navnet på din søn og computerspillet, som leder op til "haha", som her er ment til at jeg igen skriver det med højt humør, men ved nærmere eftertanke, kan jeg godt se det forvirrende aspekt i min ordstilling hvis man, som dig, er en årvågen mor overfor det navn man har valgt til sit barn.
"Hvilket jeg synes er fedt, men han ville måske ikke være så glad for det."
Jeg gentager mig selv.
"Hvilket jeg synes er fedt"
"Jeg synes er fedt"
"Fedt"
Positivt, noget jeg synes er cool, blæret og som jeg ville kunne grine af, hvis jeg hed Sander Kieen. Det ville han måske ikke, det finder du måske ud af en dag, hvis han bliver introduceret for computerspillet, men indtil da må man formode han har arvet sin mors evner til hvordan man opfatter humor, og han vil formodentlig ikke synes det er særlig sjovt på den konto.
Jeg undskylder gerne endnu en gang hvis jeg har trådt dig over tæerne, og du skal endelig være mere end velkommen til at finde på sjove navne til min søn.
Han hedder som sagt Asger, men når han laver skøre ting kalder jeg ham Spasger eksempelvis. Eller laver små remser til ham. "Hvad så Asger, når du bliver større skal du rage på tasker, og ud og samle flasker" mens jeg i leg prikker ham på maven, så han griner imens.
Men han bliver også kun to om et par dage, så han kan tage det endnu.
Hvis der er mere af mit oprindelige indlæg, som fik dig i det røde felt, du vil have uddybet, skal du være mere end velkommen til at sige til, og jeg skal gøre mit bedste for at få eventuelle krøllede tråde redet ud.
sep 2008
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Emner: 264 Svar: 1.839
jeg synes heller ikke sander er et pænt navn...
min søn hedder william og har skulle høre rigtig meget for det - i dont care.
"min moster har en grim hund med overbid der hedder william, så det er da et grimt navn"
det er jo et navn som i har valgt netop fordi i kan lide det, så er det vel ligegyldigt hvad andre mener?
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 830
http://www.dst.dk/Statistik/Navne/NamesPop.aspx
Måske nogle af de navne også kunne give inspiration?
Og så grunden til jeg skriver; lolwut - hvad hedder det spil? måske pm, så der ikke er for meget off topic
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 80
sep 2008
nov 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 139 Svar: 2.947
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 80
feb 2007
Min søn bliver ikke mobbet, han er 2½år.!
Men jeg har tit fået kylet i hovede at
vi da må hade vores børn siden vi har givet dem de navne vi ha.,
om vi ønsker han skal være outsider,
Ingen mobber konkret pga navnent og kommer med øgenavne- Endnu, håber virkelig heller ikke det sker.
Men bliver tit kritiseret på det.!!
Og Vi har virkelig ignorert mange ting..
Jeg er ikke en mobset person normalt, men når det omhandler mine børn har jeg meget parader på.
Kælling- Hvis folk sagde de havde en hund/kat eller ligende der hed det, og den var grim og derfor var min søn det os ville jeg overhoved ikke tage det til mig.! Men den måde jeg bliver kritiseret på er personlig, og man kan ikke blive ved at tage det til sig.
Vi har herhjemme op lidt ukinne navne.
Sissel-Amalie og Sander Kieen
Jeg ELSKER de navne, og andre syntes nok de mindre pæne og ville undlade dem til deres børn, og THANK GOD for det, for ville da ikke være fedt hvis vi alle hed det samme.:)
Men syntes der er langvej fra at ikke kunne lige ting og til at begynde at kritisere psykisk..
sep 2008
sep 2008
Siger heller ikke du har kritiseret "Asger", så det var en åben invitation til at lave lidt gas med det, som jeg selv plejer at gøre, min datter hedder Elizabeth, og når hun laver skøre ting med sin kusine, kalder hendes moster og jeg dem for Mongol-Sol og Autistabeth, haha. Alt sammen med et glimt i øjet selvfølgelig.
Og så vil jeg sige til Legenden, til-fucking-lykke med at i skal have en knægt, det er altså en rigtig rigtig fed følelse med et barn, når man har aftalt at moderen tager dem den nat de græder allermest, haha, og mange gange undskyld for at jeg har været medvirkende til at fucke din tråd op fuld skrue
sep 2008
Og min datters kusine hedder selvfølgelig Sol.
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 15 Emner: 184 Svar: 2.743
Marcus
Mikkel
Mateus
Thomas
Jeppe
Emil
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 233
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 56 Svar: 672