kontant hjælp for gravide og mødre u/o 18 hjælp {{forumTopicSubject}}
hej alle, da jeg undersøger lidt hvordan man står økonomisk som forældre og gravid under 18 og har fundet denne tekst som jeg gerne lige ville have jeres forståelse af, hvordan forstår i dette??
En ung under 18 år, der bliver gravid, er som udgangspunkt stadig under sine forældres forsørgelsespligt.
Dog står der i Aktivloven § 2 stk. 4 følgende:
Kommunen giver uafhængigt af forældrenes forsørgelsesansvar hjælp til en gravid datter under 18 år til dækning af de behov, der er en følge af graviditeten.
Og videre af Aktivloven § 25 stk. 3 fremgår det, at en kvinde under 25 år er berettiget til økonomisk hjælp (pt. et månedligt beløb på 9.505,- ), når hun er gravid og har passeret 12. svangerskabsuge.
Efter fødslen bliver en kvinde uanset alder betragtet som enlig forsørger for sit barn, også selvom hun evt. stadig bor hos sine forældre. Hvis hun i øvrigt opfylder de almindelige krav for modtagelse af kontanthjælp er hun berettiget til grundydelsen for enlige forsørgere. (Den månedlig ydelse er pt. 12.629,-) Se de gældende kontanthjælpssatser.
KUN SERIØSE HENVENDELSER...
apr 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 31 Svar: 192
Du får 9.505,- når du er mere end 12 uger henne.
Når barnet er født får du 12.629,- ligegyldigt alderen.
apr 2009
mar 2009
Følger: 1 Emner: 62 Svar: 110
apr 2009
Så burde det være sådan, ja.
Men er hun under uddannelse, kan en mor under 18 under uddannelse få højeste sats SU.
apr 2009
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 16 Svar: 251
MAN KAN IKKE FÅ KONTANTHJÆLP NÅR MAN ER UNDER 18
Du får dækket dine udgifter i forbindelse med graviditet men du for ingen fast måneds _"løn" før du er over 18 dvs når du er mellem 18 - 25 så får du de 9505 indtil da får du kun dækket udgifter i forbindelse med din graviditet
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 7 Svar: 35
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 1.933
feb 2010
feb 2007
det kan jeg godt forstå, men jeg syntes stadig det er syndt for dit barn at han/hun/den/det skal have så uerfarende forældre..
feb 2010
Unge forældre er tit og mange gange mere erfarene end ældre forældre..
Mine børn har det godt, jeg opfylder deres behov og mine egenebehov, har uddanelse en god familie.
- Hvis du ser på dem der får fjernet deres børn er det tit ældre "voksne" forældre..
-Men vi har hver vores holdning og efter som du ikke kender mig så synes jeg du skal holde din mening om mig for dig selv ..
feb 2007
du aner ikke hvad du snakker om, da du knapt nok er blevet voksen endnu, ikke at jeg er meget ældre selv, men 10 års livserfaring kan du ikke bare sådan lige få, unge forældre er _ALDRIG_ mere erfarende end ældre forældre, for livs erfaring er noget der kommer med årende, det er ikke noget du alene kan læse dig til, at du tror du udfylder alle dine børns behov er også kun fordi du ikke kan se længere end til den bog du har læst i, siger ikke du er en dårlig mor, siger bare du kunne sagtens være meget bedre, især når du skal til at opdrage dit eget barn, så ville det være en meget go' ide at have levet voksen livet lidt før, man for en unge man skal forklare hvordan tingene her i livet forgår, men det er jo "bare" min mening, det har jo ikke noget med realitet at gøre, eller?
føler for din unge, håber ikke han/hun/den/det kommer til at lide under din uvidenhed...
feb 2008
Følger: 20 Følgere: 20 Fotoprofiler: 1 Emner: 15 Svar: 437
Hvad fanden er det for en omgang gylle du sidder og lukker ud?
For mig lyder det mere til at det er dig der burde ha været en abort.!
Kan være din mor har været ung og ik har passet dig ordenligt. ÆRGELIGT for dig, men du kan ik skære alle over med en kam !
Du kan slet slet ik tillade dig at sidde og udtale dig om noget du ik aner en fis om.!
Min datter har det sgu til UG med kryds og slange og mangler INTET.!
feb 2010
rart med noget fornuft
feb 2007
lukker da ikke gylle ud siger bare at folk burde have mere erfaring inden de for børn, og har på intet tidspunkt sagt at at liselotte var en dårlig mor, sagde bare hun har mangel på erfaring, og det har du sikkert også, men det finder du jo ud af når din teenage pige vejer 150 kilo og bliver mobbet i skolen
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 445
Det viser umodenhed!.
Liselotte at du føler at unge mødre har mere erfaring som ældre er jo en stor løgn!.
feb 2010
feb 2007
bare at du skriver det beviser hvor meget jeg har ret, med mindre du med unge forældre mener 20-25 årig, du er stadig et barn når du er 17...
feb 2010
- Man er forskællige fra person til person . kan godt være nogle ikke kan tage ansvar.
- Men det kan jeg og mine børn har det godt!
feb 2008
Til gengæld ser jeg tit at unge fædre ikke er parat til det ansvar det er at have et barn.!
feb 2007
yes yes
feb 2010
feb 2008
feb 2007
har ikke ondt i røven, kunne ikke være mere lige glad, syntes bare det er idioti at få et barn når man ikke engang aner hvordan ting foregår i den virkelige verden...
feb 2008
feb 2008
Tror du har set for meget af det tv program " De unge mødre" ;P
feb 2010
Så fordi du ikke aner hvordan tingene forgår i den virkelige verden er det jo ikke ensbetydene med at alle andre heller ikke gør det (:
feb 2007
har kun set det program i 5 minutter, og ja de er da dumme, men hvis jeg sammenlignede jer 2 med tosserne fra de unge mødre, havde jeg opgivet at skrive på forhånd, og hvor jeg ved fra at i ikke ved nok, det er meget simpelt du lærer ikke hvordan tingene hænger sammen på et ½ år eller 2 år for den sagsskyld...
feb 2010
feb 2007
det kan jeg sagtens, at det så nok ikke rammer 100% er jo en helt anden side af sagen...
feb 2008
Kan du slet slet ik udtale dig om
Tror jeg har mer styr på tingene end dig bassemand
Kan du ha en god dag du
feb 2007
det kommer jo helt and på hvilke ting vi snakker om, livet handler jo ikke kun om at formere sig, ihvertefald ikke i min verden.
dec 2009
Følger: 29 Følgere: 31 Fotoprofiler: 1 Emner: 225 Svar: 4.081
Fucking samfunds nasser, til grin at faa barn hvis man ikke har raad til det
Stephanie S
du er da ogsaa bare et fuck up
feb 2008
Og hvad er det der gør at du kan sige at jeg er fuckt up?
Du kender mig ik?
feb 2007
det er på grundlag af dine udtalelser han vælger at kalde dig det, men kan godt se du ikke kan tænke så langt så klog som du jo er
feb 2010
i har sku et alt for lavt selvværd siden i iik kan andet end a svine folk til i iik kender..
- I må sku hygge jer! god dag til jer1
feb 2008
Skrev jeg til dig?
Så vidt jeg kan se, så må du og ham den anden godt nok være blevet svigtet som barn. Syndt for jer
feb 2007
mit selvværd er så højt, du ikke fatter det
Stephanie S
er på ingen måder blevet svigtet af mine forældres måde at opdrage mig på... og med dine evner inde for det psykologiske burde du jo have styr på det hele, du er så sej at du kan se vi er psykologisk forstyrede bare ved at læse hvad vi skriver på et forum, fuck du er sej, lige så sej som en dør din dumme kost
feb 2008
ER tilsyneladende klogere end dig Rasmus
Igen du er da bare trist a høre på
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 46 Svar: 414
"Liselotte J
Skrevet: 18-04-2012 09:47:08
Unge forældre er tit og mange gange mere erfarene end ældre forældre.. "
Det er så ikke helt rigtigt, i gennemsnit er dem som får fjernet deres børn (Med mindre de lider af psykiske eller fysiske skader som gør det umuligt for dem (i følge staten) at tage varer på sig selv og barnet) imellem 16-27 år gamle..
- KNOW YOUR GOD DAMN FACTS !
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 16 Svar: 251
hvis man derimod havde været ligeglad og gået videre til den næste debat ja så kan man måske begynde at snakke om at være moden
man kan ikke diskutere emnet om at en normal 17 årig pige på nogen måde kan være mere moden/erfaren end en normal 30 årig kvinde
for selvfølgelig kan det ikke lade sig gøre stop nu bare den diskution
de ting du som ung mor føler du har styr på bider dig i røven senere hen for der skal nok komme på et eller andet tidspunkt i dit liv hvor du tænker tilbage og siger til dig selv at du ville ønske at du havde ventet til du havde haft lidt mere erfaring
husk nu at jeg ikke siger en ung mor er en dårlig mor.
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.572
Helt enig, det er dybt uansvarligt at man får sig et barn uden at kunne forsørge det. "Nå ja det kan jeg da godt jeg skal bare have penge af kommunen" Bliver gal i skrællen når jeg læser det!
feb 2010
Min kæreste og jeg har det godt sammen. Vores børn lever og har det godt, vi bor i hus min kæreste betaler for. Vi bor på samme adresse så vi ikke nasser alle de ekstra penge.
At i andre har jeres holdning er helt okay, lader bare ikke til der er nogen som jeg, mener er fornuftige at lytte til.
LUKKET !
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 15 Emner: 184 Svar: 2.743
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 19 Svar: 256
Det går i arv, og nasser på systemet.
Jeg gider sku ikke betale en hønemor, for at ligge gravid og få unger tidligt, så de ikke selv har økonomien i orden til at forsøge dem - det er nasseri !!!
Børn kræver en god opdragelse, og at man ikke bare får foræret i hoved og røv, og ser mor og far som nogle bumser uden job / uddannelse, fordi de var naive og fik børn for tidligt uden at kunne forsøge dem! Føj siger jeg ..!
kontant hjælp for gravide og mødre u/o 18 hjælp