Det at få børn Det at få børn
Jeg er ny her, men har lige brug for lidt råd.
Kort forhistorie:
Er 33 år
Vokset op som skilsmissebarn, men en meget sød og kærlig men uerfaren og uvidende far som jeg har set hver 14 dag i min opvækst, samt en alkoholisk mor og pedofil og voldig stefar, som jeg har boet hos fra jeg var 6-17 år.
Jeg har været i 3 længere forhold.
I de to første forhold, var mændene efter min mening ikke far potientiale (ansvars og omsorgsfulde nok)
Nu til "problemet"
Jeg er nu i mit 3 forhold med en meget sød, voksen ansvarsfuld og omsorgsfuld mand. Han vil gerne have børn med mig (han har ikke nogle fra tidligere forhold, da han har haft det lige som mig). Jeg har aldrig haft det sådan at jeg bare SKAL have børn, men har heller ikke været afvisende over for dette.
Pga. Af min alder, er det jo lige op over og jeg er ærlig tal radaelsslagende for at blive gravid... For ansvaret, for selve fødslen, for at blive hæmmet i hverdagen, for at barnet ikke bliver normalt, osv.
Der ud over, så siger spædbørn mig absolut intet, jeg syntes faktisk de er dissideret ulækkere, det er først når de når 1,5-2 års alderen, de begynder at sige mig lidt og jeg er bange for om jeg vil støde mit nyfødte barn fra mig.
Er jeg unormal eller er der noget jeg kan gøre for at forberede mig bedst muligt?
Uddannelse, job, bolig og økonomi er der styr på.
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 21 Svar: 865
Jeg synes selv at spædbørn er kedelige og tumlinger er mere spændende..
men det er jo dit eget kød og blod, tror slet ikke det kan beskrives når du først får det
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 538
Jeg bryder mig slet ikke om børn - ikke andres i hvert fald. Og nyfødte er bare små kedelige kødklumper. Men min egen var nu skøn..
Graviditet er nederen og det er fedt at føde.
Du er jo et hormonelt væsen, og selvom du lige nu er ret skeptisk, er hormoner så smarte, at når man er gravid fortæller ens krop en at det er det eneste man overhovedet vil. Hormonerne får en til at føle at en graviditet er det eneste rigtigt.
Når det er sagt, skal du jo kun have børn hvis du virkelig vil
nov 2010
dec 2009
Følger: 29 Følgere: 31 Fotoprofiler: 1 Emner: 225 Svar: 4.099
sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Men jeg har de sødeste svigerforældre og svigerinde som jeg både ser og snakker med jævnlig.
Jeg selv er utrolig stædig, målrettet og psykisk stærk og det har ført mig igennem en svær tid, jeg er forholdsvis veluddannet og har haft gode Jobs, så er endelig ikke bekymret for om jeg kan tilbyde mit barn det bedste, men hvis jeg kunne føde en på 3 år, gjorde jeg gerne det, spædbørn siger mig virkelig intet
Kan i anbefale en bog hvor jeg kan læse om graviditet og barnets første tid?
dec 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 16 Svar: 293
Man kan godt mene at ens unge er grim og klam uden der er depression over det.
Jeg synes ikke min datter var grim.. Men havde hun været fyldt med fosterfedt og andet nasty shit havde jeg bedt om at få hende tørret inden jeg fik hende over.. heldigvis var hun slet ikke snasket og ulækker og havde næsten ingen fosterfedt!
dec 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 16 Svar: 293
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 72 Svar: 702
nov 2010
Nåh, min søn var i alle de ting tidligere. Han var 4-5 mdr da han var i alting og 7-8 mdr da jeg tog ham i at æde wc-blokken og ting fra skraldespanden. Hurra for børnesikring!
Cnn,
Min egen unge var lilla, smurt ind i blod og fosterfedt, og sked hele vejen op af min mave. Han var smuk!
Ts, der findes mange bøger om den slags. Vibeke Knudsen har skrevet en jeg synes er ret god, kan lige prøve at finde titlen (alle mine børnebøger er pt udlånt). Der er også gode citater i.
nov 2010
Hvis du går på www.bognu.DK og skriver småbørn i søgefeltet vil du få 12 sider med bøger om børn og deres udvikling
aug 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 449
Det at få børn