stakkels skilsmissebørn stakkels skilsmissebørn
Der er i dag ca 26000 børn i Danmark der er blevet delt op mellem forældrene, på grund af skilsmisse.
Det er ikke kun 7-7 børn mere (en uge hos hver forældre) der er nemlig blevet lidt kaos i den ordning, nu kan børnene eventuelt være 3 dage hos far og 4 dage hos mor, alt efter de voksnes behov.
Det vil så sige at lille Clara og lille Mathias skal organisere deres liv og tilrettelægge hvad der er af aftaler med vennerne.
De skal tænke på hvad skal jeg have med over til far i dag, og hvad med den leg jeg havde aftalt med min ven.
Der er så mange ting som vi der har et stabilt liv ikke tænker over, fordi der er orden og ro på i hverdagen. Men forestil jer et barn der i forvejen er "anbragt" i daginstitution hver dag og samtidig har en "arbejdsdag" på 7-9 timer hvor de skal forholde sig til mange andre individer.
Der må da være en stress situation inde i deres små hoveder, Jeg personligt mener at disse aftaler mellem forældrene kun tjener et formål, Nemlig at tilgodese egne interesser, og på sidelinien står så børnene som "bare" må se at få det til at fungere.
Var det egentlig ikke forældrenes ansvar.
dec 2014
Følger: 38 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 366
Muligt det ikke stemmer overens med din holdning, men du kender jo ikke til deres forhold.
jan 2015
Følger: 45 Følgere: 141 Fotoprofiler: 1 Emner: 143 Svar: 2.766
Man sætter under ingen omstændigheder børn i verden for at gøre livet mere hårdt end det er. Og i min optik er det en egoistisk tilværelse at byde et barn.
Børne telefonen har været brugt meget mere i de seneste år end nogensinde, børn har brug for stabilitet. Ikke rod og kaos.
dec 2014
Der er en artikel i Krst.D ganske vist fra 2012, men af den fremgår det at kun 3,2% af samtalerne drejer sig om forældre.
Her er lige et link til børnetelefonen:
http://dwarf.dk/boernetelefonendk
jan 2014
Følger: 20 Følgere: 101 Emner: 453 Svar: 2.007
Når det er sagt, kan jeg også godt til en vis grad sætte mig ind i, at det kan være svært for de voksne i en sådan sammenhæng altid at finde overskuddet til sætte børnene forrest, uden at tænke på egne følelser og behov i den sammenhæng. Det er vel i bund og grund også derfor, der ofte opstår tvister, så børnene kommer i klemme.
Min personlige holdning til det der med skilsmissebørn, er at børnene som udgangspunkt bør have en fast, tryg base. Om det skal være hos far eller hos mor må være op til den enkelte familie, alt efter hvad der passer bedst. Men børnene skal have lov til at være så meget sammen med den anden forælder, som de har lyst til.
feb 2014
Følger: 37 Følgere: 40 Fotoprofiler: 1 Emner: 59 Svar: 382
Måske skulle man ændre lidt på det. Lad børnene blive boende i hjemmet, og så lade forældrene komme på den med de 7 til 7 dage på skift.
Sludder og vrøvl syntes jeg at høre. Måske men alene tanken om det vil måske få nogle forældre til at tænke sig lidt bedre om.
Jo børnene skal nok klare sig - men hvor godt. Nogle af dem falder igennem og får det skidt.
Og jeg gentager: Det er forældrene der har problerne - hvorfor skal brnene betale prisen..???
jan 2015
Erik, mit indlæg er en direkte følge af et program i radioen, og der nævnte de at der var en stor stigning i telefon hjælp til børn med problemer.
Louise en fornuftig indstilling.
jan 2014
At sige at "børnene nok skal klare sig", vidner efter min mening om manglende indsigt i, hvordan børn fungerer, og hvor smertefuldt det rent faktisk er at opleve sin familie blive splittet til atomer.
Der er ingen tvivl om, at en skilsmisse også kan være hård for de voksne. Men i modsætning til dem, kan børnene ikke selv bestemme over deres nye tilværelse.
jan 2014
jan 2015
jan 2015
men dine betragtninger omkring børn kan du så snakke med dig selv om, Og tro mig, jeg skrev ikke mit indlæg for sjov, det er meget alvorligt ment.
Det var såmænd din måde at formulere dig på jeg fandt lidt tragisk komisk. Børn skal efter min mening ikke betragtes som en "ting ved siden af".
dec 2014
Hvordan i alverden kan du tillade dig at dømme/fordømme jhvordan andre indretter deres liv?
Du går åbenbart ud fra en eller anden erfaring som du så vil pådutte andre.
Det kan man ikke tillade sig.
Hold du dig til din egen familie - hvad det nu er og bland dig uden om hvordan andre indretter sig.
Skilsmissebørn er ikke det mindste stakkels - langt de fleste klarer sig ganske udmærket og det har vel at mærke slet intet at gøre med at de er skilsmissebørn.
jan 2015
Jeg har sådan set arbejdet med børn hele mit liv og haft den glæde at hjælpe både dem og forældrene i trængte situationer, Så jeg har 40 års erfaring at øse af, og tro mig det har ikke altid været smukt at være vidende til de svigt der har været. Så jeg synes at det er en mærkelig udmelding at komme med.
Dette er et debat forum, her giver vi vores syn på livet og ordet er frit, så det er en underlig form for ene eller bedre viden du lægger for dagen,
jan 2015
Det jeg faldt over var din lidt kejlede formulering om at børn var "noget ved siden af"
Jeg giver mig aldrig ind i person forfølgelse, jeg synes altid man skal respektere andres meninger.
jan 2015
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 42 Emner: 36 Svar: 1.011
Komme i første række?? Der er jo også job og andre forhold at ta hensyn til. Det kræver indsigt i familien for at vurdere valgene. Og når man står udenfor er det altid nemt at være klog på andres vegne incl mig selv når jeg dømmer andres valg.
Mon ikke de fleste gør det så godt de kan. Hvis de ikke plejer dem selv indimellem blir de jo ikke glade forældre osv osv.
jan 2015
Det er sådan set også det mit indlæg drejer sig om, selvfølgelig gør forældrene hvad de kan for at gøre tilværelsen holdbar, men lige den der ordning med at bytte rundt, den er efter min mening ikke sund.
jan 2015
jeg mener med mit indlæg at der er en tendens til at glemme de sarte børn, og der er efter min mening mange ting et barn skal forholde sig til angående at forældrene ikke kan sammen. det er den frem og tilbage ordning jeg er imod.
Jeg ved udmærket at de fleste der har børn gør det så godt som de kan.
feb 2014
Så det kan sagtens være værre al leve i en dårlig familie, hvor far og skændes eller måske drikker, end at blive et skismissebarn eller komme ind i en familie, hvor det er dine, m9ine og vores børn.
Men efter min ringe mening bærer forældrene ansvaret for at give sine børn en tryg barndom. Ellers skulle de ikke være forældre.
Åh jo jeg kender godt den der med "uh3eld" , men det er kun et tegn på manglende ansvarfølelse.
dec 2014
Der er jo også forældre der skifter kærester ofte, eller arbejder 12-14 timer dgl. Det kan jo stresse børn.
Man kan desuden godt være dysfunktionel familie ved 8-16 jobs. med stabile ydre rammer Der er ingen garantier heller her for et super børneliv.
dec 2014
Jeg mener det er stress generelt og ikke kun skilsmisserne, som vi under alle omstændigheder må leve med i fremtiden. Og finde løsninger på. Udviklingen går simpelthen i den retning, og det er snart 50 %.
Skænderier ml forældre der ikke kan eller vil samarbejde, men blir sammen for børnenes skyld! Nej vel , dårligere ide end skilsmissen.
jan 2014
Børn er forskellige og reagerer forskelligt på, at deres forældrer bliver skilt. Selvfølgelig vil de fleste skilsmissebørn nok klarer sig igennem genvordighederne uanset hvad, og jeg er også enig så langt, at børn er gode til at tilpasse sig, men det er i min optik ikke det samme som at sige, at forældrene bare kan prioritere, som de finder bedst ud fra egne interesser, uden at børnene på en eller anden måde bliver mærket af det.
Og blot lige, så du ikke tror, jeg sidder og udtaler mig om noget, jeg ikke har en anelse om, så kan jeg oplyse, at jeg selv er skilsmissebarn.
jan 2015
Selvfølgelig er ikke alle børn stakkels bare fordi de er skilsmisse børn, der er vist nogen der ikke har nær læst min tekst før de reagerede. Det er åbenbart et ømtåligt emne. Jeg har ikke på nogen måde generaliseret.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 446 Svar: 9.934
Jeg har oplevet ulykkelige skilsmissebørn, være så ulykkelig jule aften, glemmer det aldrig, og det var så en mærkeaften, men det gælder nok mange aftener året rundt.
Stakkels skilsmissebørn, det siger jeg også - det skal ikke glattes ud og fejes ind under gulvtæppet.
feb 2014
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 446 Svar: 9.934
jan 2015
Og tak for din mening,
jan 2015
stakkels skilsmissebørn