{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.829 visninger | Oprettet:

Mathies Kolja S
Mathies Kolja S
Følger: 7 Emner: 1 Svar: 5

telefon nummer 35 27 38 72 er fra Unicef Danmark {{forumTopicSubject}}

De fundraiser for verdens største børneorganisation i kampen for at sikre rettigheder, ordentlige levevilkår og skolegang for alle verdens børn. Langsigtede Løsninger med fokus på hjælp til selvhjælp.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  telefon nummer 35 27 38 72 er fra Unicef Danmark
  • Jonas C
    Jonas C Tilmeldt:
    jan 2016

Følger: 1 Svar: 12
    #1   18. feb 2016 Ok?

• #2   18. feb 2016 Kan vi nu være sikre på, at nummeret ikke er FUP.

Jeg vil ikke uden videre sende penge til et sådant nummer, uden at det er undersøgt lidt nærmere.

• #3   18. feb 2016 Jeg arbejder derinde og kan derfor garantere det hvis det er til nogen trøst smiley Vi giver også muligheden for at man kan ringe til receptionen (på det nummer som står på den officielle hjemmeside: 35 27 38 00) og spørge om den person man lige har snakket med er en Unicef medarbejder. 35 27 38 72 er et udgående nummer som alle telefon-fundraiserne bruger og det kan derfor ikke ringes op (man får dog en telefonsvarer hvis man ringer til det). Fundraising over telefonen er selvfølgelig altid en tillidssag og vi gør derfor også vores bedste for at være så professionelle som muligt, når vi ringer rundt.

• #4   18. feb 2016 66141448

Her kan man også få råd om og tilskud til politi etaten smiley

• #5   19. feb 2016 Pas ?? I forhold til politi kan Jeg nævne at Unicefs arbejde også går ud på at få FN landene til at overholde børnekonventionen og gerne implementere den i lovgivningen. Danmark ophævede derfor revselsesretten (retten til at udøve vold mod personer/børn man har myndighed over) blot året efter at Danmark underskrev børnekonventionen. Unicef har også et stort fokus på at børn ikke bare skal fængsles sammen med kriminelle hvis de er lokket i kriminalitet og har desuden et stort arbejde med at stoppe brugen af børnesoldater.

• #7   19. feb 2016 Ville du stadig "hjælpe" selv, hvis du ikke fik løn for det? Og det er reklame, så emnet hører ikke hjemme her

• #8   23. feb 2016 Jeg er ikke længere ansat der men vil da til hver en tid reklamere gratis for Unicef da Jeg altid har loyalitet overfor arbejdspladser som har behandlet mig godt og Jeg desuden stadig støtter arbejdet med børn økonomisk (de fattige børn i u-landene skal vel ikke lide for evigt bare fordi Europa havde et koloni-eventyr nogle år tilbage). Jeg skrev kun i dette forum, fordi at et oplæg fra baboom.dk dukkede op hvergang Jeg googlede nummeret 35 27 38 72. Dette oplæg har nu taget dens plads når man googler.

• #9   23. feb 2016 Mathies

Det er helt ok at reklamere for en god sag -

• #11   23. feb 2016 curt

Det må man gøre op med sig selv, for jeg kan kun komme med mit subjektive svar. Men helt logisk så kan man vel ikke være imod noget som varetager børnene's tarv

• #13   24. feb 2016 Mathias.

Og hvad har europas koloni eventyr med at der stadig er fattige børn i Afrika?

Løb vi med deres marker?

Eller hvad?

Slaver har de da ikke været i mange år.

Ærlig talt, de gider ikke noget, men vil hellere have det hele forærende.

Det er synd for børnene, men de bliver vel som deres forældre, luddovne og korrupte.

• #14   25. feb 2016 Hej Markgreven

Vi løber præcis med afgrøderne fra deres marker og mineralerne fra deres jord. Hvornår har du sidst arbejdet for under 10 kr om dagen i stegende sol fra morgen til aften?? ved at støtte fairtrade kan vi sikre at bønderne får betaling for det deres arbejdskraft er værd (præcis som vi selv kræver det herhjemme med vores 37 timers arbejdsuge, fri weekender og lang barsel, 2 år på a-kasse med 80% indtjening har de vist heller ikke i Afrika). Mange lever stadig under slave lignende forhold: https://www.youtube.com/watch?v=PHh5odELpi4 Prøv lige at kigge på et kort over kontinentet Afrika: alle lande grænser er sat af tidligere Europæiske slavehandlere, så det er da klart at de forskellige stammer ryger i totterne på hinanden hele tiden hernede. Om man vil involvere sig i andre lande selvfølgelig er helt frivilligt, så fred være med det, men alle velstillede lande tjener fedt på ulandene og deres natur ressourcer, vi lukker bare øjnene for det. Men hvorfor være trist når man selv har vundet i lotteriet?? smiley

• #16   25. feb 2016 Mathies

Jeg har arbejdet gratis i Portugal/Porto med at høste vindruer, Men så fik vi også logi og mad.

• #17   26. feb 2016 Curt J.

Prøv lige at åbne en historie bog eller se lidt DR K.

Norden havde jo netop været i konstant krig i flere hundrede år og hele Europa har været en stor krigszone helt frem til 2. verdens krig. Vi er blot en forkælet generation som er født i en del af verdenen med fred og velfærd, hvilket vi ikke bør tage som en selvfølge, for det har været nogle lange seje træk takket været arbejdet fra tidligere generationer.

"Afrika før kolonitiden havde 10.000 forskellige stater og politiske enheder" som under kolonitiden blev samlet i nogle få områder ud fra hvad kolonimagterne hver i sær kunne skrabe til sig. Disse grænser er stadig gældende og alt hvad der hed retfærdighed og orden blev jo ligesom nulstillet under kolonialiseringen og apartheidstyre. Så de har et langt sejt træk at skulle nå op på vores niveau og ligesom vores historie tager det tid (kig bare på Østeuropa som også måtte tage deres mange krige i nyere tid pga. urealistiske lande-grænser og frihed fra "koloni"-styre). Vores økonomiske forspring gør at vi fortsat kan behandle de fattige lande som vi vil, for har man gæld og er fattig har man ikke meget at skulle have sagt.

https://da.wikipedia.org/wiki/Afrika

• #19   26. feb 2016 Det er nemt at få "pudset glorien", ved at give penge til det gode formål, - at hjælpe nogle få fattige, ud af en befolkning på mange millioner.

Store fine/dyre projekter, (der giver omtale i medierne) er gang på gang sat i gang, og tegner fint, indtil hjælpen bliver indstillet, og kostbare maskiner står og ruster op, da ingen kan reparere/vedligeholde eller skaffe reservedele.

De store indsamlinger bliver stærkt beskåret af administration og korruption, så nettohjælpen bliver minimal.

Nødhjælp, der bliver givet gratis til nødlidende, går til de stærkeste, der ikke gider bestille noget før de bliver sultne igen, og nødhjælpen er spist op.

Jeg aner ikke, hvad der er rigtigt eller forkert, men man kan da altid få "pudset glorien"

• #21   26. feb 2016 Ja busmann

Det er netop det jeg i mange år har skrevet om den ugidelighed og evne til at ændre på deres tilværelse for gider man ikke mere at vente udenfor hytten til maden bliver serveret ved døren så kan man altid tage til EU.

• #23   26. feb 2016 10.000 stater i Afrika.

Hold da op en kvalifikation til VM i fodbold det kunne blive.

Afrika er fyldt med analfabeter, som kun kan få ting. Helst ligger de og daser under palmerne, når de vågner råber de MAAAAAD, og så kommer hr. og fru. Danmark farende.... Så sover de videre til næste års landsindsamling.

Kommentér på:
telefon nummer 35 27 38 72 er fra Unicef Danmark

Annonce