796 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 56 Svar

Barsel Barsel

Nu prøver jeg li igen, da mit indlæg blev ødelagt af nogle useriøse drenge..

Mig og min veninde har gået og snakket lidt om hvad man får af penge under barsel.. Nogen der kan hjælpe?

Nogen der ved hvor lang tids anciennitet man skal have for at kunne få løn under barsel hos HK?

Og til sidst om en uddannelse er ligesom et job så man også optjener ancienitet ved at tage en uddannelse..

Håber nogen kan hjælpe..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barsel
  • jane k
    jane k Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 36
    #1   7. jan 2008 Tror det er bedst du ringer til Hk, de kan svare bedst.

• #2   7. jan 2008 Kristina K>> Har du ikke et job så får du bare dagpenge så vidt jeg ved, men har du et job har man jo som regl betalt barsel.

• #3   7. jan 2008 Ku godt ske der var nogle her der vidste noget..

• #4   7. jan 2008 Martin J - Okay hvor meget får man i dagpenge? Skal man ik oz være berittiget til dagpenge?

• maria p
    maria p Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 31 Svar: 275
    #5   7. jan 2008 du skal have været i job inden din graviditets begyndelse for at få løn under barsel. Og det er lige gyldigt hvor lang tid så længe du ik er stoppet i jobbet.
    du får ik løn under barsel fordi du er igang med en uddannelse...men der kan du få en højere SU en normalt.

• #6   7. jan 2008 Maria P - Okay tak.. Er det ved alle fagforeninger?

• maria p
    maria p Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 31 Svar: 275
    #7   7. jan 2008 det mener jeg er per lov.
    desuden for at du kan få dagpenge så skal du være berettiget til det dvs. have betalt til a kasse i 1 år uafbrudt

• #8   7. jan 2008 altså jeg går i klasse med en der er gravid. Du som kvinde kan få en højere SU under graviditet og når du er på barsel.

hvis du bor med barnets far (mener man skal bo med ham) kan han også få en højere SU hvis han er under uddannelse men først når barnet er født

• #9   7. jan 2008 Okay tak..

• #10   7. jan 2008 Anne - Okay..

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 148
    #11   7. jan 2008 dagpenge er vist 92% af ens tidliger grundløn -

• #12   7. jan 2008 Ninja Hukko - Er ik gravid, men overvejer det sammen med min kæreste gennem næsten 6 år.. Sys nu heller ik det er en ung alder..

• #13   7. jan 2008 20 år synes jeg ikke er en ung alder at få børn i?
    men det er vel bare min mening :o)
    Så længe man er klar til det.
    Held og lykke med det :o)

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

#14   7. jan 2008 Så "ungt" er det vel heller ikke?
    Det er vel beder at få børn nu og man er "friske" sammen med barnet/mørnene, frem for man er gammel og kedelig når børnene vokser op smiley

Har selv 2 børn :-))

• #15   7. jan 2008 20 er da ikke for ungt? efter mine beregninger regner jeg med at blive gravid når jeg er 21.
    det er den alder kroppen er "lavet " til at få børn i.

• #16   7. jan 2008 Ja vil helt klart oz hellere være "ung" mor frem for "gammel" mor..

Anita Æ - Mange tak smiley

• #17   7. jan 2008 ja held og lykke med undfangelsen hehe

• #18   7. jan 2008 Hukko du skal nok lige finde en mor først

• #19   7. jan 2008 men nu er mænd jo også lidt langsommere til at blive "voksne"

• #20   7. jan 2008 Anne - Tak skal dog lige være færdig med skolen først og så ha fundet et arbejde ellers tror jeg ik at jeg får penge nogle steder fra..

Ninja Hukko - Der er ingen der siger at du skal noget, det er jo ik sikkert du er klar, men jeg føler mig klar og det samme gør min kæreste..
    Det er svært at skulle vente når man er klar..

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

#21   7. jan 2008 Ja der er vist en del ting som skal tilpasses.
    En stor omforandring af ens hverdag, både på den ene og den anden måde.
    Og man bliver lige pludselig afhændig af andet end ens regninger.

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

#22   7. jan 2008 Du behøver ikke først finde et arbejde.
    Du kan godt blive gravid, finde et arbejde, og så melde forventet fødsel. Så ville du så få pengene fra kommunen i stedet for.
    Forventer ikke du er medlem af A-kasse? når du skriver du er under uddannelse? Men i så fald er det jo A-kassen som betaler.

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

#23   7. jan 2008 . Ninja Hukko .

Jeps. Sølle 21år, og 2 børn. En dreng på 5½ uge, og en datter som fylder 2år om 2 måneder.

• #24   7. jan 2008 Ninja Hukko - Den aftale lavede jeg med mig selv, at jeg skulle være færdig med skolen inden, men nu er jeg færdig til sommer så det er meget fristende at stoppe med p-pillerne nu vil jeg sige.. Men så får jeg nok ik nogle penge nogle steder fra da jeg ik har betalt til a-kasse.. Det er surt..

• #25   7. jan 2008 Kim P - Men så får jeg vel heller ik så mange penge gør jeg?

• #26   7. jan 2008 Ninja Hukko - Ja det er rigtig æv for vi har begge gerne ville i lang tid nu, så det er meget svært at skulle vente endnu længere tid smiley

• #27   7. jan 2008 Nej stresser skam heller ik, men vil bare virkelig gerne være mor smiley

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

#28   7. jan 2008 . Ninja Hukko .
    Ja vi følte os klar. Eller hel klar bliver man aldrig. Hun kom 4 uger for tidligt. Og kæresten nåede 1 dags barsel inden hun kom.
    Et godt råd er husk at planlægge de 9 måneder frem.
    Vores dreng var ikke planlagt, men kom heldigvis 4½ uge for tidlig da det ellers havde været D. 31 december han skulle fødes :s

Kristina K
    Det er minimaler til forskel når vi snakker alm. job på alm. løn.
    For, for at du kan få endnu mere (som jeg har forstået det på kæresten) så skal man være ansat i mere end 9 måneder for at få barsel penge af firma, og der er det vis %. Så man skal jo op og have et godt betalt arbejde på over 30.000kr om måneden for det kan betale sig.
    Og ellers for man de små 8-10.000kr udbetalt efter skat med minimalt fradag.

Men husk når barnet skal i dagplage koster det ca 2200kr om måneden.

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

#29   7. jan 2008 Hun er også 21. Jeg er en 3 uger ældre end hende.
    Og hun er så "kun" kæreste.
    Med 2 børn, hunde, hus, biler, og RC på højt plan er der ikke råd til at gifte sig.
    Og især ikke når der er rejse udgifter til færøerne da hun er derfra ;-o

• #30   7. jan 2008 Okay dvs at jeg kan få 8-10.000 hvis jeg ik har arbejde?

Ja ved godt det er dyrt med dagpleje, kæresten tjener godt smiley

Men ja vi skal se på udgifterne..

• #31   7. jan 2008 Jamen det betyder at hvis jeg droppede p-pillerne nu og blev gravid, så ville jeg ku få dagpenge selvom jeg intet arbejde har?

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

#32   7. jan 2008 Arh nu kluder damen rundt i det, og nævner at hun skulle have mindst 13 ugers arbejde inden hun kunne få barsel penge, da hun ellers så skulle kontakte kommunen i sin tid og søge om det der igennem. Hedder vist nok "arbejds løsheds dagpenge" hos kommunen.

For at være helt sikker ville jeg ringe og spørge din fagforening, eller kommunen om hvordan man er stillet i de forskellige situeltioner da man planlægger familie forøgelse.

• #33   7. jan 2008 Okay tror oz jeg skal kontakte HK, for er temmelig forvirret nu.. smiley

Ninja Hukko - Selv tak

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

#34   7. jan 2008 Ikke for at skræmme dig. Men husk det lille bunkt i budgettet som omhandler barnet smiley
    For helt billigt er det vært fald ikke.
    Men det er heller ikke så skræmene som man ellers går og tror hehe.

Men bleer i stort antal, som bliver brugt rigtig meget (gabb)
    Børne pasning.
    Bringning/hentning af barnet til pasning.
    På et tidspunkt kommer modermælks afstatning.
    Tøj og tilbehør.

Hos os var det et stort problem da vores datter i perioder lå meget syg, og vi ikke havde familie som kunne passe i dags timerne, så der havde kæresten en rigtig god arbejds giver som forstod problemet, og hun fik lov til at ligge syg. Da det ellers kan være et stort problem da man så ikke kan få penge ud over barnet første syge dag.

• #35   7. jan 2008 Okay er fuldstændig lost nu.. Der er så mange der skriver alt muligt forskelligt..

Sara A - Jo tror godt du ved hva du snakker om, men skal være sikker på hvor meget jeg får..

• #36   7. jan 2008 Sara A - Ja men arbejder jo ik nogen steder nu.. Går i skole..

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

#37   7. jan 2008 Sad lige og googlede.

Som det bliver skrevet meget præcis længer oppe af Rebel Girl !
    "Er man ikke medlem af en a-kasse eller har abejdet det samme sted i mindst 13 uger, får man kontanthjælp fra kommunen. Det er ca. 8400 kr. udbetalt hver måned. "
    Og dette skal der søges om hos kommunen.

• #38   7. jan 2008 Okay tak..

Tror bare jeg gør skolen færdig, finder et arbejde og så kan jeg droppe p-pillerne når jeg har været der noget tid..
    ??

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

#39   7. jan 2008 Under alle udbetalte penge kan det jo svinge en del frem/tilbage alt efter hvor meget fradrag man har, samt kommune skat osv.

• #40   7. jan 2008 Sara A - Okay..

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

#41   7. jan 2008 Hvis du planlægger meget godt kan du da lige nå at gøre skolen færdig til sommer. Havde fundet arbejde og begynde der lige efter, og arbejde små 14 uger. og så barsel.

Men godt nok en stresset proses.
    Nok best lige at have GOD tid.

• #42   7. jan 2008 Kim P - Det er jo oz forskelligt hvor lang tid der går før p-pillerne ik virker længere, der kan sagtens gå ½ år før jeg kan blive gravid..
    Så der er jo tid nok..

• #43   7. jan 2008 Sara A - Okay..

Er stadig forvirret, kan det svare sig at finde et arbejde først? Får man meget mere så eller?

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

#44   7. jan 2008 Ja det ved jeg så ikke noget om - De P-piller da det ikke er mig der står for det smiley

Men vært fald dejligt at have barn/børn selv om det kan være hårdt. I starten er de relativ nemme.

Når de begynder og kravle/gå rundt, skal man pludselig til at passe på, og de finder ALTID de mærkeligste tid.

Og lidt ældre, så skal de til at prøve grænser af, som kan være et sand helved at komme igennem.

• #45   7. jan 2008 Ja er godt klar over at det kan være hårdt, men tror nu ik det overgår den kærlighed man har til dem..

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

#46   7. jan 2008 Nej det er helt sikkert det ikke gør smiley

De laver nu mange sjove og fjollede ting hvor de burde have skæld ud, men man kan ikke lade værd med at trække på smile båndet og grine af dem smiley

• #47   7. jan 2008 Nej det tror jeg gerne.. Min søster har en lille en på 5 mdr. Årh hun er sød..

• #48   8. jan 2008 Hvis ikke du har et job får du kontanthjælp..

• #49   8. jan 2008 Ja ligesom Rebel Girl skriver..

• #50   8. jan 2008 Åhhh så jeg ikke lige smiley

• #51   8. jan 2008 Bare iorden.. smiley

Men tror nu bare jeg henvender mig ti HK og hør for har fået så mange forskellige svar at det overhovedet ik er til at finde ud af mere..

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

#52   8. jan 2008 Kristina K
    Husk nu at læse fra hvor Rebel Girl skrev og ned af, hvor alle er blevet enige om de samme ting efter endnu mere søgen på nettet smiley

Held og lykke med "projektet"

• #53   8. jan 2008 De kan vist godt "fyre" dig hvis du f.eks har 3 mdrs prøvetid.. og bliver gravid derimellem. Du har jo oplysningspligt...

Men ja unger er dyre.. En dp koster 2300 k om måneden altså...

• #54   8. jan 2008 Kim P - Ja men tror helt klart det bedste er at finde et job først.. Tak..

Egeberg - Ja det kan de sikkert.. Ved godt at de er dyre, oz derfor jeg vil finde mig et arbejde inden..

• #55   8. jan 2008 Super smiley

• #56   8. jan 2008 Hi hi smiley

Kommentér på:
Barsel

Annonce