{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

Lasse
Lasse
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 1.161

Køb af lejlighed - godt tidspunkt? {{forumTopicSubject}}

Hej Baboom.

Da jeg bliver udlært elektriker d. 20 Marts, er jeg ved at have råd til at flytte hjemmefra.

Jeg har fundet ud af at det skal være en ejerlejlighed, da det virker mest fornuftigt, da man ikke bare betaler til et sort hul.

Jeg har kigget på en lejlighed til 495.000 på 59m² i Randers.

Jeg er sådan rimelig sikker på at kunne beholde mit job i lang tid, da finanskrisen ikke kradser hos vores firma.. endnu.

Men mit spørgsmål er så om det er det bedste tidspunkt, eller om man skal vente lidt?
Og hvor langt vil det mon være muligt at få prisen forhandlet ned på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af lejlighed - godt tidspunkt?
  • #1   4. mar 2009 Jeg sys du skal købe nu!
    min ven er ejendomsmægler og det nu man skal købe fordi folk der sælger er så presset med at få det solgt at du kan presse dem længere ned smiley

• #2   4. mar 2009 Ejerlejligheder kan være svære at komme af med igen, så hellere smide 500.000 mere i det og få en lille villa du kan gå og lave en nogle projekter ud af, da jeg ikke kunne få lov og låne penge nok til et hus, har jeg valgt og leje en lejlighed til jeg er udlært, derefter kan jeg få lov at låne nok penge til at kunne købe et hus.. smiley

• #3   4. mar 2009 Vil også sige at du burde kigge efter noget der er en smule størrere.
    Vi bor selv på 60 kvm. og det er altså en smule småt i længden. I hvert fald når man bor to og en masse dyr smiley
    Men hvis du føler det er plads nok, er det jo fint.
    Mht. om du skal købe nu eller vente, kan jeg desværre ikke svare dig, da jeg slet ikke er inde i alt det der smiley

• #5   4. mar 2009 Desuden har lejligheden stået ledig siden midt august sidste år, så mon ikke de snart vil af med den?

Lige umiddelbart passer 59kvm fint til mit forbrug lige pt. Men det kan jo sagtens være det ændrer sig. Det virker bare lidt uoverskueligt at skulle låne en 1-1,5 million til en villa på nuværende tidspunkt.

• #6   4. mar 2009 du kan sagtens presse sælger længere ned hvis du vil købe nu

• #7   4. mar 2009 Minna: Det var også det jeg selv tænkte.. At jeg måske kunne presse dem ned i 400.000 for den.. eller noget i den stil.

Det bliver også næste step Liserie.

Men det tror jeg nu godt jeg kan da jeg har haft en god økonomi i al den tid jeg har været kunde i banken, men troede egentlig ikke det var nødvendigt at låne, men at man bare skulle betale sin husleje.

• #8   4. mar 2009 Jeg har sådan nogenlunde forstået hvordan det hele fungere med brutto / netto, men ikke helt hvordan pengene skal betales om det er igennem bank eller kreditforening.

Men så må jeg jo lige vente til jeg er svend, så jeg har lidt højere lønninger at vise banken.

• #9   4. mar 2009 Ja okay smiley
    Tror jeg skal til samtale i banken en af de nærmeste dage om hvad jeg sådan helt konkret skal gøre.

• #10   4. mar 2009 Det er også sådan jeg har forstået det.

Men lige pt. er jeg i fasen med om det skal være den lejlighed, eller en større, eller om det skal være nu. osv.

• #11   4. mar 2009 Hvor er i kloge alle sammen.. Selv ikke eksperter på området kan blive enige om hvad der helt præcis sker.. Hold jer til hvad der er fakta pt..

Fakta er at der efterhånden er kommet gang i markedet igen og der stadigvæk blive solgt boliger og lejligheder.. Nu kan jeg kun henvise til tallene i kbh området aner intet om hvordan det ser ud i gylland..

• #12   4. mar 2009 Tror sku lidt du misforstår mig.. I sidder og slynger om jer med tal om hvor længe i tror krisen vil fortsætte.. Og det er for så vidt jo også helt fint nok at i tro det ene og det andet. Men fakta er jo at hvis der kommer gang i markedet igen så kan man af gode grunde ikke længere presse sælgere lige så meget som hvis det intet salg er..

Jeg sætter spørgsmål ved jeg begrundelser for hvorfor han skal vente med at købe?? Det er det eneste jeg siger.

Sidst så kan jeg slet ikke placere hvad du helt præcis mener med flg

"Jamen hvis boligerne koster 2 kr så er det sku da klart at de nemt kan sælges. Og ja 2 kr bare for at gøre eksemplet ekstremt."

Hvad er det du prøver at vise med det eksempel? Ikke at det skal forståes som et angreb.. forstå det bare ikke..

Sidst vil jeg godt lige se hvor du har det tal at boligerne er faldt med OVER 20% i kbh over det seneste år.. Fordi det har da så vidt jeg ved intet med virkligheden at gøre.

• #13   4. mar 2009 Nu skriver han nu os kun der er kommet igang i markedet igen, derover... Tvivler på der kommer de store fald i priser i de lidt mindre byer, end det vi har set. Men Kbh. Århus, hvor priser er skruet op, kan man vel forvente større fald endnu. Og som ejendomsmæglerne selv siger om køber og sælger. De har urealistiskt priser i forhold til salg og køb.

Og vedr. den lejlighed i Randers, tror jeg ikke du får meget billigere. Men søg dog på boligsiden.dk og brf.dk der kan du finde noget tilsvarende og man kan hvis os se hvor meget boligen allerede er faldet i pris...

• #14   4. mar 2009 Enig.. Mange småbyer specielt i Jylland er priserne faktisk steget en smugle over det sidste år.. Vi taler en 4-7%

• #15   4. mar 2009 Det bare iorden morten, men prøv lige og læs engang til hvad jeg skrev med kbh. og århus, hvor man nok kunne forvente et endnu større fald endnu!!!

• #16   4. mar 2009 Tror du selv på, vi vil se så store fald i de små byer som i kbh??

• #17   4. mar 2009 Nej, morten.. Men jeg har hellere ikke skrevet at de ikke vil falde yderlige, de små byer bliver bare ikke ramt på samme måde. Der har været fald i Herning hvor jeg bor, omkring 10 % på ejerligheder og 15 på villa'ere.. Og jeg mener vi har ramt, prisniveauet her omkring.

Så jeg har nogenlunde styr på fakta og det jeg skriver, hvilket os kan ændre sig fra dag til dag, da man aldrig ved hvad der sker.

Men i sidste ende er vi jo næsten enig, hvis jeg ikke tar helt fejl, ellers må du jo fortælle mig det vi ikke er enig i.

• #18   4. mar 2009 Hmm smiley

Mange mange tak for jeres rigtig gode råd smiley

Tror jeg venter lidt med at købe noget endnu så.

Men tror stadig det er begrænset hvad den kan falde endnu.

• #19   4. mar 2009 Arh det lød nu mere som om jeg sagde de enten vil stige eller overhovedet ikke vil falde. Men, ikke det jeg mente....

Er godt klar over det ikke ser så godt ud i forhold til meget af det der sker derude i verden. Men jeg tror nu ikke på det bliver så slemt som du mener det vil gå. Men det jo os svært og spå, og der vi er uenig smiley

• #20   4. mar 2009 Ja, men tror nu de fleste boligejer ikke har overbelånt deres bolig, til mere end den er værd. Men som sagt, var der det, eller er der det, så vil det selvføl. ha en stor påvirkninger på priserne i de områder hvor der vil være en større del af dem... Men et emne som dette vil man aldrig kunne diskutere færdig da der er så mange muligheder og påvirkninger udefra, osv. osv. så vil stoppe nu. smiley Så forsat go aften

• #21   4. mar 2009 .

• #22   12. mar 2009 Lasse P
    ja hvis du kan
    hvis du er sikker på at kunne beholde dit arbejde eller hvad det nu er

så gøre det..

MEN tjek bare lieg først
    hvormeget RENTEN er på pantebrev og obligationslån R ..

Fik afvide for 2 mdr siden at pantebrevdet bar oppe på 9%
    før krisen var den på 5%

men den er falden lidt igen men bare tjek op på det

Kommentér på:
Køb af lejlighed - godt tidspunkt?

Annonce