714 visninger
|
Oprettet:
Køb af lejlighed - godt tidspunkt? {{forumTopicSubject}}
Hej Baboom.
Da jeg bliver udlært elektriker d. 20 Marts, er jeg ved at have råd til at flytte hjemmefra.
Jeg har fundet ud af at det skal være en ejerlejlighed, da det virker mest fornuftigt, da man ikke bare betaler til et sort hul.
Jeg har kigget på en lejlighed til 495.000 på 59m² i Randers.
Jeg er sådan rimelig sikker på at kunne beholde mit job i lang tid, da finanskrisen ikke kradser hos vores firma.. endnu.
Men mit spørgsmål er så om det er det bedste tidspunkt, eller om man skal vente lidt?
Og hvor langt vil det mon være muligt at få prisen forhandlet ned på?
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 143
min ven er ejendomsmægler og det nu man skal købe fordi folk der sælger er så presset med at få det solgt at du kan presse dem længere ned
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 30 Svar: 677
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 27 Fotoprofiler: 1 Emner: 46 Svar: 1.183
Vi bor selv på 60 kvm. og det er altså en smule småt i længden. I hvert fald når man bor to og en masse dyr
Men hvis du føler det er plads nok, er det jo fint.
Mht. om du skal købe nu eller vente, kan jeg desværre ikke svare dig, da jeg slet ikke er inde i alt det der
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 1.161
Lige umiddelbart passer 59kvm fint til mit forbrug lige pt. Men det kan jo sagtens være det ændrer sig. Det virker bare lidt uoverskueligt at skulle låne en 1-1,5 million til en villa på nuværende tidspunkt.
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 143
okt 2007
Det bliver også næste step Liserie.
Men det tror jeg nu godt jeg kan da jeg har haft en god økonomi i al den tid jeg har været kunde i banken, men troede egentlig ikke det var nødvendigt at låne, men at man bare skulle betale sin husleje.
okt 2007
Men så må jeg jo lige vente til jeg er svend, så jeg har lidt højere lønninger at vise banken.
okt 2007
Tror jeg skal til samtale i banken en af de nærmeste dage om hvad jeg sådan helt konkret skal gøre.
okt 2007
Men lige pt. er jeg i fasen med om det skal være den lejlighed, eller en større, eller om det skal være nu. osv.
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 118
Fakta er at der efterhånden er kommet gang i markedet igen og der stadigvæk blive solgt boliger og lejligheder.. Nu kan jeg kun henvise til tallene i kbh området aner intet om hvordan det ser ud i gylland..
jan 2007
Jeg sætter spørgsmål ved jeg begrundelser for hvorfor han skal vente med at købe?? Det er det eneste jeg siger.
Sidst så kan jeg slet ikke placere hvad du helt præcis mener med flg
"Jamen hvis boligerne koster 2 kr så er det sku da klart at de nemt kan sælges. Og ja 2 kr bare for at gøre eksemplet ekstremt."
Hvad er det du prøver at vise med det eksempel? Ikke at det skal forståes som et angreb.. forstå det bare ikke..
Sidst vil jeg godt lige se hvor du har det tal at boligerne er faldt med OVER 20% i kbh over det seneste år.. Fordi det har da så vidt jeg ved intet med virkligheden at gøre.
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 92
Og vedr. den lejlighed i Randers, tror jeg ikke du får meget billigere. Men søg dog på boligsiden.dk og brf.dk der kan du finde noget tilsvarende og man kan hvis os se hvor meget boligen allerede er faldet i pris...
jan 2007
okt 2007
okt 2007
okt 2007
Så jeg har nogenlunde styr på fakta og det jeg skriver, hvilket os kan ændre sig fra dag til dag, da man aldrig ved hvad der sker.
Men i sidste ende er vi jo næsten enig, hvis jeg ikke tar helt fejl, ellers må du jo fortælle mig det vi ikke er enig i.
okt 2007
Mange mange tak for jeres rigtig gode råd
Tror jeg venter lidt med at købe noget endnu så.
Men tror stadig det er begrænset hvad den kan falde endnu.
okt 2007
Er godt klar over det ikke ser så godt ud i forhold til meget af det der sker derude i verden. Men jeg tror nu ikke på det bliver så slemt som du mener det vil gå. Men det jo os svært og spå, og der vi er uenig
okt 2007
jan 2007
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 40 Svar: 167
ja hvis du kan
hvis du er sikker på at kunne beholde dit arbejde eller hvad det nu er
så gøre det..
MEN tjek bare lieg først
hvormeget RENTEN er på pantebrev og obligationslån R ..
Fik afvide for 2 mdr siden at pantebrevdet bar oppe på 9%
før krisen var den på 5%
men den er falden lidt igen men bare tjek op på det
Køb af lejlighed - godt tidspunkt?