{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.831 visninger | Oprettet:

Er blevet bedt om at flytte {{forumTopicSubject}}

<b>I går bad Martin mig om at pakke mine ting og finde et andet sted at bo.. Han sagde at han ikk kunne holde mig ud længere og han var træt af at jeg altid var så pissesur.. Faktisk sagde han: "Jeg synes faktisk du skal pakke dine ting og flytte når du altid skal være sådanen sur so.. Gider ikke se på dit sure fjæs længere..." ORDRET...!

Så nu er mit spørgsmål.. Min veninde sagde jeg skulle ringe til kommunen ang. akut bolighjælp.. Dette har jeg gjort i dag og fik at vide at de ikk havde noget pt. men at jeg skal skrive mig på hos f.eks. lejerbo.. Dette har jeg gjort.. Men... Hva så? Når de så kommer med et tilbud, hvad skal jeg så sige til kommunen? Kan man søge om indskud? Eller hvordan foregår det???? </b>

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er blevet bedt om at flytte
  • Poul Erik T
    Poul Erik T Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 40
    #1   9. jul 2007 hey sorry høre dette. smiley men ja snak med kummunen og sig det som det er håber det hjælper......

Held og lykke

• #2   9. jul 2007 du må tage fat i din sagsbehandler ved kommunen og høre hvad dine muligheder er,da du og din søn jo ik kan stå uden tag over hovedet.

• Sofie A
    Sofie A Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 33
    #3   9. jul 2007 *Egeberg * :

Man kan godt få hjælp til indskud hos kommunen, det er bare at ringe op til dem, og så kommer man til en samtale, og så ordner de indskudet, efter i har aftalt en afdragsordning, kan evt være via din boligstøtte, som du også kan søge..

• #5   9. jul 2007 Tony P: Tro mig.. vi har talt og talt og talt.. Vi har gået til familie terapi - vi har sågar haft børnefriweekender... Og nu smutter jeg jo ikke.. Jeg er blevet bedt om at flytte.

Men som udgangspunkt må jeg jo først og fremmest tage ghensyn til min søn..

Sofie A: Okay det lyder godt smiley

• #6   9. jul 2007 Åh nej. Det havde jeg sgu ikke troet. I har lige fået et barn sammen og det hele :o(
    Øv hvor er det bare surt. Er rigtig ked af det på dine vegne.
    Har før set billeder i dit fotoalbum og tænkte "hvor ser de lykkelige ud og med det lille barn"...
    Øv altså :o(
    Er sgu ked...

• #7   9. jul 2007 Kristina M: Jo vi har en søn på 8,5 måned... Har meldt mig ind i lejerbo og Thisted boligforening er der flere?

• Sofie A
    Sofie A Tilmeldt:
    apr 2007

#8   9. jul 2007 Ja ikke ? :0)

Hvilken kommune bor du i ?

• Claus  h
    Claus h Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 260
    #9   9. jul 2007 det skal lige siges Hvis du har et indskud i forvejen som kommunen har betalt skal dette lån først indfries inden de vil oprette et nyt lån.
    Men pt kender jeg ikke nogle steder i Thisted hvor der er noget ledigt.
    Så ud og søg efter noget og bo i.
    xxx finger for at du finder noget du får noget og bo i hurtigst mulig ....

• #10   9. jul 2007 Det er Thisted kommune og skal helst ligge i Thisted da jeg ikk har råd til en bil...

Claus: Har ikk fået kommunen til at betale noget før.. Derfor jeg er lidt grøn på området :S

• Sofie A
    Sofie A Tilmeldt:
    apr 2007

#11   9. jul 2007 Så kan du læse dig til det meste her :
    (link fjernet)

• #12   9. jul 2007 Det burde næsten ikke at være et problem at få lov at låne til indskud hvis man har et barn.
    Synes altid at jeg har hørt at folk med børn får tilbudt en masse hjælp :o)
    Men jeg ved det ikke.

• #13   9. jul 2007 altså bare søg på bolig 1??

• Claus  h
    Claus h Tilmeldt:
    jan 2007

#14   9. jul 2007 fandt lige denne på nettet
    http://www.bolig1.dk/Leje_Lejlighed_3v_Thisted_14902.aspx

• #15   9. jul 2007 Anita Æ: Oki så er jeg ikk helt fortabt... smiley

• #16   9. jul 2007 Er hvor er i virkelig bare søde alle sammen smiley

• Claus  h
    Claus h Tilmeldt:
    jan 2007

#17   9. jul 2007 jamen vi vil da hjælpe de steder vi kan og hvis der er eller noget du mangler så send mig en privat besked måske kan jeg hjælpe dig

• #18   9. jul 2007 Puha, det er sgu ikke en sjov situation at stå i smiley Stod der selv for et ½års tid siden der var det godt nok hende der flyttede, men nu var det osse min lejlighed...

Og det er sgu slet ikke sjovt når der er børn indblandet... Håber du hurtigst muligt finder et sted du kan bo :o)

• * Pipse *
    * Pipse * Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 283
    #19   9. jul 2007 Det var godt nok trist. Håber du finder noget snarest

• #20   9. jul 2007 Louise P: Det har jeg desværre ikk råd til... Skal have en bil så

• #21   9. jul 2007 Øv øv, trist...!! Og jeg som troede i havde verdens bedste forhold...
    Håber du finder noget til dig og den lille:)

• #22   9. jul 2007 havde godt nok os forståelsen af at i havde et godt forhold..

hmm.. noget jeg kan gøre her fra sjælland, så bare skriv en pm..

• #23   9. jul 2007 Louise ja mine forældre bore 2850 m væk men så vil jeg lige så gerne blive boende - så Marcus er fri for at blive rykket for meget rundt

• #24   9. jul 2007 Anna du skal søge om et kommune garanteret lån til indskud osv på din kommune.

MEN jeg mener man kun kan få det lån hvis man lejer sig ind via en boligforening og ikke ind via en privat udlejer.

Men bestil en tid hos din sagsbehandler og tal med hende om hvad du skal søge om og ikke.

Friplads til daginstution , boligsikring osv osv.

Du skal også lave en aftale med din ex om de lige knap 1000,- du skal have til Marcus fra ham om måneden skal gå gennem kommunen eller bare flyttes fra hans til din konto i banken.

<b> Og ellers må jeg sige SUR RØV ANNA, PISSE TRÆLST FOR JER BEGGE.

• #25   9. jul 2007 *Tanja* OKi super.. Er pt blevet skrevet op til en 4 vær. lejlighed - får svar i næste uge - kan først søge tilskud og boligsikring når jeg har fået lejligheden

• #26   9. jul 2007 Held og lykke.

Og husk lige at informere Martin om han fremover skal punge ud med 915,- ( hvis ikke det er stegen ) hver månede til Marcus.

• #27   9. jul 2007 *Tanja* min veninde sagde 1036 smiley men får jeg stadig de 3410 hver 3. måned?

• #28   9. jul 2007 Ja Anna + som enlig forsørger.

• #29   9. jul 2007 Og de 1036,- skal ham jo af med til Marcus er 18 uanset og du bliver gift med en anden eller flytter sammen med en anden osv.

• #30   9. jul 2007 Men du skal nok søge em ekstra ordinært børnetilskud Anna.

De kommer så hver 3 månede sammen med de "alm" børnepenge fra staten.

• #31   9. jul 2007 ( stavefejl er gratis )

• #32   9. jul 2007 christina leona M: Oki det er det eneste der er ledigt pt.. Ellers skal jeg vente til 15 oktober... for skal have en 3 værelses... Men håber da ikk de sigr nej :S Den er jo trods alt kun 94 kvm2

*Tanja* enlig forsørger? hvor mget er det mere?

• #33   9. jul 2007 Ca dobbelt op Anna.

Men kig i avisen næste uge.
    I får vel også sådan en ugeblads avis.
    Der står taksterne for udbetaling af børnepenge + de ekstra ordinære til enlige forsøgere.

• #34   9. jul 2007

Takster for børnebidrag

<b> Fra Faren </b>
    Det månedlige normale børnebidrag er for 2007 sat til: 942 kr. + tillæg 121 kr.

I alt 1.063 kr.

Børnefamilieydelse 2007

Til børn 0-2 år ydes der pr. kvartal 3.473 kr.

Til børn fra 3-6 år ydes der pr. kvartal 3.138 kr.

Til børn fra 7-17 år ydes der pr. kvartal 2.469 kr.

Ordinært børnetilskud

Til enlige forsørgere eller pensionistægtepar kan der ydes 1.107 kr. hvert kvartal.

Ekstra børnetilskud

Til enlige forsørgere, der har forældremyndigheden over barnet ydes der 1.126 hvert kvartal uanset børneantal.

Ved enlige forsørgere forståes: Personer som lever alene med et eller flere børn.
    Lever man i parforhold. kan man ikke betragtes som enlig forsørger, selvom der ikke er fælles økonomi.

• #35   9. jul 2007 Altså 1063,- fra faren om måneden

Fra staten som alm forældre hver 3 månede 3473,-

også hver 3 måned.
    Ekstra 1126,- hver 3 måned
    ordinært 1107,- hver 3 måned

• #36   9. jul 2007 også hver 3 måned.
    Ekstra 1126,- hver 3 måned
    ordinært 1107,- hver 3 måned

Det her er så fordi man er alene, flytter du sammen med en ny kæreste bortfalder disse ydelser Anna.

• #37   9. jul 2007 Oki vi ha fundet et møde med en sagsbehandler så smiley

• #38   9. jul 2007 Ja........Sidder lige og tænker at jeg scorede da kassen hvis jeg boede alene c",)

Kaaaaa Tjing lige i lommen........*GG*

Ej gas, held og lykke med det Anna, og er der noget jeg kan gøre skriver du bare en Pm

• #39   9. jul 2007 Haha jeg synes godt nok også det er mange penge :S Det kan sgu betale sig - ej gas...

• #40   9. jul 2007 Ja Anna og tænk på jeg har 3 unger.

Kaaaaa Tjing lige i lommen *LOooooooooooOL*

• #41   9. jul 2007 OMG!!! Den nye Paris Hilton *GGG*

• #42   11. jul 2007 Kommunen hjælper ikke en skid, jeg har boet hos min svigerfar med mine dyr boende hos andre mennesker, og jeg ringede også til kommunen også sagde jeg manglede et sted hvor mig og mine dyr kunen bo NU, og tja, har stadig ikek fået noget

• #43   11. jul 2007 Ratster Zoo *stavespasser *

der er jo forskel på at være dig og dig og et barn

• #44   11. jul 2007 *EGEBERG UDEN J !!! * - Jeg har mig, mine dyr og så kæresten.. Så det er ikke bare mig..

Jeg kan (og vil ikke) leve på gaden slæbende rundt på hund og kat, og 4 store bure.. (og jo jeg er ved at sælge nogle af dyrene)

Når man bliver smidt ud, så er det ligemeget hvem man er, så skal man hjælpes..

• #45   11. jul 2007 Ratster Zoo *stavespasser *
    Du er sku da helt på afveje med den udtalelse! Kan da ikke sammenligne børn og dyr...

• #46   11. jul 2007 Stine S - Det gør jeg heller ikke

• #47   11. jul 2007 Ratster Zoo *stavespasser *
    Jamen i følge kommunen vil det altid være familier med børn der kommer i første række.. Og som Stine siger kan du da ikk samligne dyr og børn :S

• #48   11. jul 2007 Ratster Zoo *stavespasser *
    Hvad kalder du det så! Du brokker dig over at du ikke kan få et sted at bo sammen med dine dyr..
    Har sku slet ikke noget med det her indlæg at gøre, her handler det om en mor og et barn..

(iøvrigt, sælg dine dyr - så er det sku' nok nemmere at få noget at bo i ; eller betal for det, som alle andre der vælger at ha' dyr i deres liv)

• #49   11. jul 2007 *EGEBERG UDEN J !!! *
    Hvordan går det? I har ikke fundet hinanden igen - kan jeg næsten regne ud:(
    Hvordan med kommunen, har du haft det møde?

• #50   11. jul 2007 Stine S: Nej vi har faktisk skændes så sent som for 20 min siden :S Jamen pt. er jeg blevet tilbudt en lejlighed - men den er benbart for stor så skal ringe til dem i morgen -

• #51   11. jul 2007 Han er sku da ikke for klog ham Martin, skændes ikke når der er børn i nærheden!
    Nogle siger at vi kvinder har 9 mdr til at venne os til tanken om at blive forældrer, men mænd bruger 9 mdr når den lille er født, til at venne sig til tanken om at skulle være far...
    Blev jo selv alene med min søn da han var 7 ugen!
    Hvad str bruger Marcus nu?

• #52   11. jul 2007 Stine S: Nej vi skændes ikke når Marcus er her..

Hvor gammel er din søn nu?

Han bruger 80/86 smiley

• #53   11. jul 2007 *EGEBERG UDEN J !!! *
    Han er 2 år og 3 mdr.

Ov så er han da rimelig stor;) Her bruger vi ikke andet en 92... Men kan da se om der skulle være lidt lækkert han er vokset ud af - noget du specielt mangler?

• #54   11. jul 2007 Stine S: ja han er en stor dreng smiley 10 kilo og 72 cm smiley Nææhhh eller jo cowboybukser og strømper ( tror min vaskemaskine æder dem :S)

• #55   11. jul 2007 *EGEBERG UDEN J !!! *
    Ja han er stor;) dejligt...:D
    Kan godt klare nogle cowboy bukser, men strømper kan nok være et problem! Nu ved jeg ikke hvor store fødder Marcus har - men her bruger vi kun str 21 nu; så dem han ikke kan passe er meget små! Men vi har mange, og de er fede - men meget små...

• #56   11. jul 2007 *EGEBERG UDEN J !!! *
    Sender du ikke en prv besked med din adr - så sender jeg lidt;)

• #57   11. jul 2007 ka´´hvilke cowboybukser har du??

• #58   11. jul 2007 *EGEBERG UDEN J !!! *
    Bom bom, kan ikke helt huske hvad der er i den størrelse - men sikkert nogle Esprit, Benneton, Katvig, Exit og Name It - er som regle noget af det jeg køber...

• #59   11. jul 2007 oki lækkert de samme mærker som jeg smiley

• #60   11. jul 2007 *EGEBERG UDEN J !!! *
    Send din adr. så pakker jeg lidt og smider med posten;)
    Håber i finder ud af det på længere sigt for marcus - sammen eller ikke; så er i jo begge hans forældre:)

• #61   11. jul 2007 *EGEBERG UDEN J !!! * - Det gør jeg sådan set helelr ikke, jeg siger at JEG kan og vil ikek slæbe rundt på 1 hund, 1 kat og 4 store bure.. Jeg siger ikek de er børn..

Men om man har børn eller ej, kan det ikek være rigtigt at folk skal leve på gaden.. FOr så magne børne familier er der altså heller ikke her..

Stine S - Ja og? hvis det kun var mig og kæresten vilel jeg også brokke mig over de efter 3-4 måneder STADIG ikke har givet mig et sted at bo, selvom jeg sagde det var akut.. Og hvis du læser had jeg skriver istedet for at prøve på at analysere det har jeg skrevet "(og jo jeg er ved at sælge nogle af dyrene)" Så læs hvad der står og ikke hvad du tror der står.. Og hvad mener du med betal for det? Jeg betaler skam husleje, og jeg betaler ALT til mine dyr, selvom jeg kun er på skoleløn, som er mindre end SU

• #62   11. jul 2007 jamne skal du ikk have noget for det???

• #63   11. jul 2007 Ratser zoo: Der er da væsentlig forskel på at være to frem for t være alene med et barn

• #64   11. jul 2007 Ratster Zoo *stavespasser *
    Du bor jo heller ikke på gaden, men har en adr - din svigerfar! Betal - mener; køb noget at bo, det er jo alligevel de færreste steder der tillader dyr! Og hvis dyrene er et problem i forhold til at finde bolig - så er det jo et problem du selv har skabt..

• #65   11. jul 2007 *EGEBERG UDEN J !!! *
    Næ;) bare du kan få lidt glæde af det, så er det fint;)

• #66   11. jul 2007 *EGEBERG UDEN J !!! * - Jeg har en veninde der er alene med barnet, og så stor foreskel er der heller ikke..

Som enlig får man istedet for en partners løn en masse støtte penge (børnepenge, som er højere når man er enlig, bolig støtte osv)

som 2 har vi hinandens løn, hvor vi skal betale halvdelen hver og resten kan vi bruge på os selv..

Men derfor skal man stadig have et sted at bo..

• #67   11. jul 2007 oki sender lige en pm smiley

• #68   11. jul 2007 Raster: Disse penge kan du kun få hvis du har en bopæl..

• #69   11. jul 2007 Stine S - Det er jeg ligesom også gang i..

Dyrene er skam ikke et problem, tvært imod.. Det er lykken

• #70   11. jul 2007 Ratster Zoo *stavespasser *
    Hvis du synes en samlevers/kærestes løn er det samme som mindre end 3000,- om mdr (alt incl.) så står det sku slemt til...
    Det er de færreste der kun bidrager med 3000,- til fællesskabet om mdr.!

• #71   11. jul 2007 *EGEBERG UDEN J !!! * - Har du ikek adresse et sted da? Hvordan skal kommunen ellers sende tilbud tildig?

Stine S - Nu er "fællesskabet" ikke kun huslejen, det er også mad, vand, el, varme, internet, licens osv..

Og de fleste lejligheder koster 3500 og op efter, hvis der skal være plads til 2 personer..

1750 (halv husleje) er mange penge hvis man kun får 2000 kr hver 14. dag

• #72   11. jul 2007 ratster: Får bestemt ikk forhøjet børnepenge så længe jeg bor sammen med min søns far :S Og er pt blevet bedt om at flytte

Hvad laver din kæreste siden han kun får 2000 hver 14. dag?

• #73   11. jul 2007 Ratster Zoo *stavespasser *
    Nu mente jeg nu også fællesskab som det du beskriver - alle de samlede leveomkostninger..!
    Nu ville jeg også bare prøve at sige at man som enlig forsøger får mindre end 3000,- om mdr, og ja er da en hjælp, men ville sku da være bedre med en ekstra indkomst fra en "sambo" end hvad man får som enlig... Så synes sku ikke din udtalelse omkring det er helt ok

Ratster Zoo *stavespasser *

Skrevet: 11-07-2007 19:12:40

*EGEBERG UDEN J !!! * - Jeg har en veninde der er alene med barnet, og så stor foreskel er der heller ikke..

Som enlig får man istedet for en partners løn en masse støtte penge (børnepenge, som er højere når man er enlig, bolig støtte osv)

som 2 har vi hinandens løn, hvor vi skal betale halvdelen hver og resten kan vi bruge på os selv..

Men derfor skal man stadig have et sted at bo..

• #74   12. jul 2007 *EGEBERG UDEN J !!! * - Det var MIG der fik 2000 kr hver 14. dag

Stine S - 3000 kr oven i en anden løn rækker langt.. Det kommer bare an på hvordan man bruger sine penge.. Det r klart hvis man køber det dyreste af det dyreste så har man ikke råd til noget, men hvis man køber noge tder er billigere i samme kvalitet, har man råd til meget mere..

• #75   12. jul 2007 Ratster Zoo *stavespasser *
    Du er ikke mor kan man høre...!

• #76   12. jul 2007 Ratster: ja 3000 rækker langt... Meeeeen i princippet er man jo to mennesker... (mor+barn) en ordentlg klapvogn koster 3000-4000 kr! Og jeg går altså ikk på kompromis med min søn... Du køber vel heller ikk det billige foder til dine hunde?

• #77   12. jul 2007 Stine S - Derfor betyder det ikke jeg ikke kender til dt økonomiske.. Jeg har som sag ten venidne der er enlig mor, og har en nevø på næsten 2 år..

*EGEBERG UDEN J !!! * - Ikke det billigste nej, for det har ikke en ordenlig kvalitet, men det billigste af det med god kvalitet ja, og har kun 1 hund smiley og istedet for at have alle mulige andre forsikringer har jeg kun dn lovpligtige ansvar forsikring.. Køber kun lege tøj, linier, halsbånd osv når det er nødvendigt..

Katten får også det billigste i den bedste kvalitt, og han får heller ikke alt muligt nyt før det er nødvendigt..

En ordenligt klapvogn, kan sagtens fåes billigere som brugt..

• #78   12. jul 2007 Ratster: At din venide er enlig mor har intet med dig at gøre.... Sorry to say! Og min søn skal ikk have en brugt klapvogn det er sikkert... Du aner jo ikk hvordan den er blevet behandlet...

• #79   12. jul 2007 Men et eller andet sted synes jeg slet ikk du kan argumenterer for din sag så længe du ikk har børn...

• #80   12. jul 2007 *EGEBERG UDEN J !!! * - Man kan kigge på den FØR man køber.. in bror har købt en sports klapvogn brugt i perfekt stand..

Det er klar man ikek har mange penge hvis man VIL have det dyre og nye..

Det kan jeg da, at være hjemløs er betstemt ikke noget der er mere synd for en person der har barn..

Ja undskyld, men ligesom jeg har valgt at have dyr, har du valgt at have et barn, og du får endda penge til det..

• #81   12. jul 2007 Ratster: Du sammenligner børn og dyr igen.. Det kan man ikke...! Men vent bare til du engang får børn så vil du sikkert forstå

• #82   12. jul 2007 Idag kan man få en NY klapvogn i f.eks kvickly til 500,- - 600 ,-

Så jeg vil også hellere have en ny i stedet for en brugt !!

• #83   12. jul 2007
    Ratster Zoo *stavespasser *

http://www.kinagrill.dk/

Du aner ikke hvad du fabler om !

Børn og dyr kan slet IKKE sammenlignes !

• #84   12. jul 2007 Man kan IKKE samligne det er have dyr som det samme som det er have børn.

• #85   12. jul 2007 * Tanja *
    Ha ha, den var god;-P (tudemariekiks!!!)

• #86   12. jul 2007 Og ang at købe dyrt.

Personligt vil jeg hellere have 5 gode ting til mine børn end 30 ting der er noget lort.

• #87   12. jul 2007 Enig *Tanja*

• #88   12. jul 2007 Enig med dig Tanja;)

• #89   12. jul 2007 At jeg så har tendes til at købe 30 dyre ting er noget andet *GG*

• #90   12. jul 2007 * Tanja *
    Ha ha; hørt:P

• #91   12. jul 2007 Siger heller ikke man skal købe nyt.
    Tror du misforstår mig Christina.

• #92   12. jul 2007 Så har de mødre da vist også misforstået begrebet om at have børn og passe dem.

• #93   12. jul 2007 *Tanja* Ja det tror jeg lige da

Kommentér på:
Er blevet bedt om at flytte

Annonce