{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.317 visninger | Oprettet:

Kurt  T
Kurt T
Følger: 1 Emner: 105 Svar: 270

lampe der lyser ( ELEKTRIKER ) {{forumTopicSubject}}

hej

jeg har et problem, !
jeg har li fået hængt to spisebordslamper op i luftet , og samlet det som betegnet, men når jeg tænder for strømen lyser de konstant , jeg har tjekket alle ledninger om der er nogen der rør hinanden eller på anden hvis kunne gøre det sådan men er der ikke !

der er ikke nogen farve på lamåeledningerne, og dem der går ud fra lofter er blå og brun ,
ledningerne er samlet i sådan en lille muffe, samleboks ¨
på størrelse med en 2 kr,

hvad kan det skyldes eller være jeg har lavet ?
evt nogen som kan tegne og fortælle

på forhånd tusinde tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lampe der lyser ( ELEKTRIKER )
  • #1   2. mar 2010 Hvis de lyser konstant, altså at du ikke kan slukke for dem, er det fordi det er en fase du har sat den på.. er der flere ledninger deroppe? smiley

• #2   2. mar 2010 har en en kontakt i væggen eller sidder den på selve lampen ? smiley

• #3   2. mar 2010 oppe lampestedet er der en en blå=nul, en fase=brun og en tændledning i en vilkårlig farve.. det er tændledningen den skal kobles på..

• #4   2. mar 2010 tændledningen er som regel sort,rød,orange eller hvid.. medmindre det er et rigtig gammelt hus..

• Kurt  T
    Kurt T Tilmeldt:
    jan 2007

#5   2. mar 2010 Egern er du elektrikker !

JEG HAR MULIGHED FOR AT SENDE NOGEN BILLEDE !

• Kurt  T
    Kurt T Tilmeldt:
    jan 2007

#6   2. mar 2010 hvilken er dem skal kobles på der hvor der sidder, grøn hvid sort, !

• #7   2. mar 2010 hvid eller sort.. kommer an på hvordan den er koblet til nede i kontakten.. den ene ledning fra lampen skal på blå og den anden på entenhvid eller sort..jeg er lærling..

• Kurt  T
    Kurt T Tilmeldt:
    jan 2007

#8   2. mar 2010 okay, har du ikk en msn ? tror ikke helt jeg har fattet det endnu!

• #9   2. mar 2010 har desværre ikke så god tid logger af om lidt..

• #10   2. mar 2010 det er meget enkelt.. der kommer 2 ledninger nede fra lampen.. den ene skal på blå=nul og den anden skal på en tændledning som i dit tilfælde er enten hvid eller sort..

• Kurt  T
    Kurt T Tilmeldt:
    jan 2007

#11   2. mar 2010 jamen det er oppe i selve lampe hullet hvor der er 17 ledninger !

• #12   2. mar 2010 trentemøller.. du skal sætte den mellem blå og sort sandsynligvis.. er selv elektriker..

• Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.262
    #13   2. mar 2010 Hvis der er mange ledninger, bliver det lidt sværere.

Den ene du skal bruge, er den blå.
    Hvis du piller afbryderen ud, kan du nemmere finde den rigtige farve.
    Hvis der sidder både en afbryder og en stikkontakt, er det endnu nemmere, for så er der en nul - blå, en fase - som går på BÅDE afbryder og stikkontakt, og så den tændledning, som du leder efter. Det er den sidste, som er på afbryderen.

Men hvis du kan har en afbryder, er fasen sat på den klemme, som er rød, eller mærket med et "P", men ikke alle afbrydere er mærket, alt efter hvor gamle de er.

Jeg håber, at du er kommet lidt videre.

• Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.262
    #14   2. mar 2010 De to ledninger Brun og Blå, som er samlet i to muffer, er det de eneste som der er til at sætte noget op i?

Er det dér hvor der har siddet en lampe før?

• #15   2. mar 2010 send en pm med din msn så skal jeg nok hjælpe dig... er os elektriker smiley

Kommentér på:
lampe der lyser ( ELEKTRIKER )

Annonce