Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frosne vandrør
  • #1   27. dec 2010 Aner ikk hvordan man tør sådan nogle op.. Men pas på de ikke sprænger..

• #2   27. dec 2010 ring til en fagmand, bedre og betale lidt for at få dem tøet op end meget for at få den skiftet.

der er flere muligheder både med varme og strøm

• #3   27. dec 2010 Ja nemlig.. Har fået fat i en varmeblæser som jeg vil prøve med.. Og den med strøm skal jeg helst ikke ha med at gøre på egen hånd..

• Thomas i
    Thomas i Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 22
    #4   27. dec 2010 Du ska bare lave en kortslutning, altsår plus og minus en på hver ende af røret så bliver det varmt på 2 sec, bare pas på du ikke røre det samme tid:)

• #5   27. dec 2010 Altså bare 230 volt eller?? Og hvordan, med startkabler eller?? Det kommer da til at tage en sikring ved kortslutning??

• #6   27. dec 2010 kommer helt an på hvilke rør det er, lidt svært at kortslutte eksempelvis pex-rør ikke. Er det rør i jorden, loftet, væggen, kobber, jern, pex osv osv.

• #7   27. dec 2010 Bara stil en varmeblæser til at varme på dem så kommer det stille og roligt.

• #8   27. dec 2010 Jamen det er jernrør jo.. Og de er frosset ude ved hovedafbryderen som er nem at komme til.. Men ved ikke om det fryser andre steder??

• #9   27. dec 2010 Har gjordt det et par gange med et 12 volt bilbatteri og et sæt startkabler, sæt kablerne så langt fra hinanden så mulig, og det skal være nogen kraftige startkabler.

• #11   27. dec 2010 12 volt.. Jamen hvor mange Ah skal der til så??

• #12   27. dec 2010 sådan en til at tø vandrør op med inde holder en stor trafo som adskiller dit strøm i huset med det du sender igennem rørene har brugt det en enkelt gang selv men det går stærkt så er de ¨øet op

• #13   27. dec 2010 Hvor får jeg fat i såen en henne?? Og hva koster de satan'er?? smiley

• #14   27. dec 2010 de koster en jetjæger men der er en del vvs folk der har en til at tø vandrør op med man enten lejer eller så kommer de ud 1 time og tøer op for dig

• #15   27. dec 2010 Det koster sikkert os det hvide ud af øjnene smiley

• #16   27. dec 2010 det koster at leve og have hus. sådan er livet jo.

• #17   27. dec 2010 utroligt du har fået det NU. taget i betragtning af at det har været frostvejr i, jeg ved ikke hvor længe nu smiley

• #18   27. dec 2010 jeg gav kun 1 time løn for at de tøede mine op for nogle år tilbage

• #19   27. dec 2010 Tro mig.. Jeg har døjet med det før i rørene til radiatorene.. Men der skulle jeg bare fyre op stille og rolig og så var den god igen.. Mit problem nu er vandforsyningen fra vandpumpen og varmtvands beholderen smiley

• #20   27. dec 2010 du har haft problemerne før, men har stadig ikke ofret de få 100 kr for at få isoleret dine rør....

• #21   27. dec 2010 Det ville jeg ikke mene er mit ansvar, da jeg ikke står for noget vedligeholdelse ifølge lejekontrakten.. Men bestiller da bare en gas og vandmester og sender regningen smiley

• #22   27. dec 2010 hvad er så problemet når du kun bor til leje, det er da udlejer der har det ansvar at tingene skal virke?

• #23   28. dec 2010 ja så ringer du til udlejer og siger rørene er frosne og du vil have dem tøet op

• #24   29. dec 2010 Har samme problem, dog ved jeg hvor det er, og en varmblæser er ikke nok..

Har gjort det at jeg med en lader (til 24/12 volt) sætter + på den ene ende af røret, så den anden ende af røret sætter jeg et startkabel på og hen til + på et bilbatteri og direkte fra - på batteriet til laderen, den måde vil røret virke som en ledning, og når der kommer 24 volt og 40 amp igennem, så bliver de varme (ligesom kabler gør når der kommer meget strøm igennem) og lortet tøet op (husk at åbne lidt for en hane, for så snart der bare kommer lidt vand igennem kan den selv tø resten op hvis du lader det køre et stykke tid..

Kommentér på:
Frosne vandrør

Annonce