Naboen klager over støj i boligen! Naboen klager over støj i boligen!
Hej med jer!
Jeg har lige fået en sæddel fra naboen under mig (han har lagt den i postkassen):
"Gider du godt stoppe med og trampe i det gulv tak. Det kan høres i flere lejligheder og ting rasler når du laver det du gør
stop med det tak
nu er det 2 gang idag mandag
Næste gang bliver der klaget"
Problemet er bare, at det er et billigt lejemål, met eg gammelt gulv, og der laves lyde selv når man går stille og roligt i sin lejlighed. Jeg hverken hopper eller danser, jeg går bare rundt, når jeg ex. gør rent - jeg er student, og nogle gange går(!) jeg frem og tilbage når jeg bliver rastløs.
Jeg er ked af at genere andre, det er slet ikke mening med det, men samtidig kan jeg ikke helt undgå at bevæge mig frit i min lejlighed (jeg mener: at gå normalt). Hvad skal jeg gøre?
Nogen har foreslået mig at have et tæppe, men jeg er allergisk overfor støvmider, så det er vist ikke den bedste løsning.
Nogle tips?
jul 2010
Følger: 53 Følgere: 50 Emner: 20 Svar: 467
Min mand er støv allergiker og kan helle rikk tåle diverse ting og sager, men gulvtæppe har hjulpet os meget. støvet bliver i tæppet der skal dog nok bare støvsuges et par gange om ugen.. men her hos os har det helt klart været det værd....
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 8 Fotoprofiler: 2 Emner: 31 Svar: 259
- evt kontakt din udlejer, og lade ham/hende, eller den boligforening du bor i komme ud og kigge/høre på tingene ? og om de evt kan gøre noget ved det ? eller om det bare er "ærgeligt" at bo nederst i en bolig?
aug 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
Men se da om du ikke kan få en snak med ham, så må han præcisere lidt mere. Når man bor i en etageejendom, må man forvente at kunne høre lidt til de andre naboer.
feb 2010
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 828
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 196 Svar: 1.517
Som der tidligere bliver nævnt, så undgå at falde hårdt ned på hælene. Det er også sundere for dine knæ og ryg
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 131 Svar: 3.484
Men det koster også lidt.. Men behøves jo ikk være et skide dyrt tæppe
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 59 Svar: 1.101
Han brokkede sig over at min kæreste gik med sikkerhedssko om morgenen - lige inden han gik ud af døren .... min kæreste går IKKE på hælene, han går faktisk på tæerne, så det er nok tvivlsomt hvor meget han har kunne larme ...og hvor længe, da han først tager sko på lige inden han smutter.
Glad for at jeg ikke bor der mere.
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 56 Svar: 672
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 196 Svar: 1.517
dec 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 22
Sutsko og tæppe kan være en løsning, måske er det helt nødvændig. Jeg vil ikke gå barfod, for gulvet er gammelt og har sprækker (ønsker ikke fliserne i fødderne). (jeg har netop tjekket og lagt mærke til, at det hørers betydeligt mindre når jeg går barfod end når jeg har sko på)
Underboen ved det er mig, der går, det kan jo høres hvor lyden kommer fra.
Aha, og så vil jeg tilføje, at jeg har boet i flere forskellige boliger, altid haft underboere og aldrig fået en klage før. Dette er første gang.
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 4 Svar: 29
dec 2010
feb 2008
Følger: 20 Følgere: 20 Fotoprofiler: 1 Emner: 15 Svar: 437
Jeg har en underbo der brokker sig over min datter græder en gang imellem og at hun leger :S
Men ja gå ned og snak med dem om det
feb 2008
Følger: 20 Følgere: 20 Fotoprofiler: 1 Emner: 15 Svar: 437
maj 2011
du skal ikk tage det så tungt, kan godt forstå du synes det maga træls at han klager.. men der skal virkelig meget til før man kan blive smidt ud af sin lejlighed, så hvis du bare betaler husleje og ikk ødelægger hele din lejlighed kan de ikk smide dig ud..
dec 2010
Jeg tror jeg køber mig specielle futsko som dæmper lyden, og så er det det jeg kan gøre. Hvis han stadig brokker sig, kan jeg ikke gøre noget andet.
Måske kommer jeg til at tale med underboen; men han er misbruger, så han lever om natten og sover om dagen. Når jeg går rundt så gør jeg det om dagen.
dec 2010
Tak for opbakningen
Jeg forsøger med futsko + at gå normalt og være opmærksom på at ikke dunke i gulvet, så får vi se om der bliver stadig klaget. Han skrev næste gang bliver der klaget til boligforeningen, ikke til mig.
maj 2011
jamen det var da så lidt
ja prøv det. og hvis han så klager til boligforningen må du jo bare forklare din vision, de kan jo ikk bare smide dig ud fordi EN person klager over dig..
dec 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Linda
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 27 Fotoprofiler: 1 Emner: 15 Svar: 1.455
Blob blob blob....
dec 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 40 Svar: 996
- Det irriterer mig SÅ meget at de ikke selv kan høre(mærke) det..
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 17 Svar: 3.038
Sådan en overbo har jeg og har endda sagt det til ham utallige gange og været oppe og demonstrere hans gang, men hans hukommelse er ligeså hullet som en si!
Naboen klager over støj i boligen!