8.393 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Naboen klager over støj i boligen! Naboen klager over støj i boligen!

Hej med jer!

Jeg har lige fået en sæddel fra naboen under mig (han har lagt den i postkassen):

"Gider du godt stoppe med og trampe i det gulv tak. Det kan høres i flere lejligheder og ting rasler når du laver det du gør
stop med det tak
nu er det 2 gang idag mandag
Næste gang bliver der klaget"

Problemet er bare, at det er et billigt lejemål, met eg gammelt gulv, og der laves lyde selv når man går stille og roligt i sin lejlighed. Jeg hverken hopper eller danser, jeg går bare rundt, når jeg ex. gør rent - jeg er student, og nogle gange går(!) jeg frem og tilbage når jeg bliver rastløs.

Jeg er ked af at genere andre, det er slet ikke mening med det, men samtidig kan jeg ikke helt undgå at bevæge mig frit i min lejlighed (jeg mener: at gå normalt). Hvad skal jeg gøre?

Nogen har foreslået mig at have et tæppe, men jeg er allergisk overfor støvmider, så det er vist ikke den bedste løsning.

Nogle tips?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Naboen klager over støj i boligen!
  • #2   21. feb 2012 tæppe har faktisk vist sig og være bedre en træ gulv, da tæppet holder på støvet og ikk vivler det rundt.
    Min mand er støv allergiker og kan helle rikk tåle diverse ting og sager, men gulvtæppe har hjulpet os meget. støvet bliver i tæppet der skal dog nok bare støvsuges et par gange om ugen.. men her hos os har det helt klart været det værd....

• #3   21. feb 2012 gå ned og snak med dem om det ?
    - evt kontakt din udlejer, og lade ham/hende, eller den boligforening du bor i komme ud og kigge/høre på tingene ? og om de evt kan gøre noget ved det ? eller om det bare er "ærgeligt" at bo nederst i en bolig?

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #4   21. feb 2012 Så længe det ikke er fordi du går rundt i højhælede 24/7 eller konstant danser, så kan han bare klage alt han har lyst til. Han får intet ud af det.

Men se da om du ikke kan få en snak med ham, så må han præcisere lidt mere. Når man bor i en etageejendom, må man forvente at kunne høre lidt til de andre naboer.

• P: L
    P: L Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 828
    #5   21. feb 2012 Køb et tv og en sofa - problem solved!

• #6   21. feb 2012 Det er faktisk et stort problem! Min overboer gør præcis det samme. Hvis lamper og døre rasler når der bliver gået ovenpå, er det ikke normalt.

Som der tidligere bliver nævnt, så undgå at falde hårdt ned på hælene. Det er også sundere for dine knæ og ryg smiley

• #7   21. feb 2012 Tror et tæppe er vejen frem hvis du har trægulve.. Det tager rigtig meget af støjen..

Men det koster også lidt.. Men behøves jo ikk være et skide dyrt tæppe smiley

• #8   21. feb 2012 Årh den har vi også hørt, faktisk fra vores tidligere nabo - sådan en idiot!

Han brokkede sig over at min kæreste gik med sikkerhedssko om morgenen - lige inden han gik ud af døren .... min kæreste går IKKE på hælene, han går faktisk på tæerne, så det er nok tvivlsomt hvor meget han har kunne larme ...og hvor længe, da han først tager sko på lige inden han smutter.

Glad for at jeg ikke bor der mere.

• #9   21. feb 2012 min overbo tramper også af helvede til på alle mulige mærkelige tidspunkter. overvejer faktisk også selv at skrive en seddel!! hvor svært er det at gå på puderne på fødderne istedet for hælene, eller ta nogen sutsko på !!

• #10   21. feb 2012 Nicolai... Hvis nu den måde de går på er til gene, som det tydeligt er! Det er ngoet lettere for dig at gå på en "ordentlig" måde, i stedet for at underboen skal betale for lydisolering af et loft.

• #11   21. feb 2012 @ Kasper H: problemet er, at gulvet ER gammelt, så det høres godt, og jeg går rundt hjemme mere end andre gør (jeg sætter mig ikke bare foran fjernsynet og hviler).

Sutsko og tæppe kan være en løsning, måske er det helt nødvændig. Jeg vil ikke gå barfod, for gulvet er gammelt og har sprækker (ønsker ikke fliserne i fødderne). (jeg har netop tjekket og lagt mærke til, at det hørers betydeligt mindre når jeg går barfod end når jeg har sko på)

Underboen ved det er mig, der går, det kan jo høres hvor lyden kommer fra.

Aha, og så vil jeg tilføje, at jeg har boet i flere forskellige boliger, altid haft underboere og aldrig fået en klage før. Dette er første gang.

• #12   21. feb 2012 du skal ikk gøre noget som helst.. kan godt være han synes det er træls og høre på, men man kan jo ikk lave om på den måde man går på pga en underbo.. og hvis det ender med et gulvtæppe må han punge op da det er hans problem.

• #13   22. feb 2012 @ Jannik J: det er nok sandt det du siger, men jeg gider ikke klager. Du ved man kan blive smittet ud af sin bolig hvis han sender klagen til dem (tror jeg). Desværre.

• #14   22. feb 2012 Du kan ik gøre så meget smiley

Jeg har en underbo der brokker sig over min datter græder en gang imellem og at hun leger :S

Men ja gå ned og snak med dem om det smiley

• #15   22. feb 2012 Du kan sgu ikke blive smidt ud fordi du går rundt i din lejlighed.!

• #16   22. feb 2012 Adrian W

du skal ikk tage det så tungt, kan godt forstå du synes det maga træls at han klager.. men der skal virkelig meget til før man kan blive smidt ud af sin lejlighed, så hvis du bare betaler husleje og ikk ødelægger hele din lejlighed kan de ikk smide dig ud..

• #17   22. feb 2012 @ Stephanie S: Tja, jeg har boet forskellige steder og ALDRIG fået en klage; så jeg er usikker på hvordan reglerne er.

Jeg tror jeg køber mig specielle futsko som dæmper lyden, og så er det det jeg kan gøre. Hvis han stadig brokker sig, kan jeg ikke gøre noget andet.

Måske kommer jeg til at tale med underboen; men han er misbruger, så han lever om natten og sover om dagen. Når jeg går rundt så gør jeg det om dagen.

• #18   22. feb 2012 Jannik J:

Tak for opbakningen smiley

Jeg forsøger med futsko + at gå normalt og være opmærksom på at ikke dunke i gulvet, så får vi se om der bliver stadig klaget. Han skrev næste gang bliver der klaget til boligforeningen, ikke til mig.

• #19   22. feb 2012 Adrian W

jamen det var da så lidt smiley

ja prøv det. og hvis han så klager til boligforningen må du jo bare forklare din vision, de kan jo ikk bare smide dig ud fordi EN person klager over dig..

• Linda T
    Linda T Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #20   13. dec 2012 Kan godt forstå underboen, jeg er selv underbo, med en overbo der går meget hårdt i gulvet kl 0600 om morgenen vågner jeg ed det, da han skal på job og jeg har aftenvagt og kommer sent i seng, men vågner og kan ikke falde i søvn igen, det er møg irriterende at man ikke kan tænke så langt og så er det ikke sundt at hamre hælene i gulvet smiley er ved at undersøge om at få støjisoleret loftet, men det er dyrt smiley

Linda

• #21   13. dec 2012 Min overbo skal bare altid skide, når jeg skal sove.

Blob blob blob....

• Linda T
    Linda T Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #22   8. apr 2013 Kan godt forstå din underbo, er selv en af de ramte fra overboen smiley jeg har søgt om at sætte støjisoleret loft op nu, inden jeg blir helt skør af den idiot på 4. smiley

• #23   8. apr 2013 Nogle personer går altså også på hælene, så alt ryster når de går.
    - Det irriterer mig SÅ meget at de ikke selv kan høre(mærke) det..

• #24   8. apr 2013 TakeAway *
    Sådan en overbo har jeg og har endda sagt det til ham utallige gange og været oppe og demonstrere hans gang, men hans hukommelse er ligeså hullet som en si!

Kommentér på:
Naboen klager over støj i boligen!

Annonce