Bioethanol. Billigste sted online {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har i de seneste år haft en biopejs, der indimellem bliver brugt.
Problemet er blot at bioethanol ikke er videre billigt. Jeg har forsøgt at google et billigt sted at købe det online, men jeg kan ikke finde det billigere end 18,95 eksl fragt. Nogen steder koster det helt op mod 30 kroner.
Her er det så jeg tænker hvad faen der lige går galt, når jeg kan tage i Aldi og køb det til samme pris?
Jeg købte i sin tid et restparti i Elgiganten til 10 kroner literen, hvilket var en super forretning.
Håber lidt på at nogen er jer er heldige og kender et billigere sted, eller ihvertfald kan se emnet her som en reminder om nettet åbenbart ikke er billigst, så I ikke køber det i dyre domme
dec 2009
Følger: 29 Følgere: 31 Fotoprofiler: 1 Emner: 225 Svar: 4.099
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 16 Svar: 521
Det restparti jeg købte slipper nemlig snart op
dec 2009
Følger: 29 Følgere: 31 Fotoprofiler: 1 Emner: 225 Svar: 4.099
så er sikker på det ikke er udsolgt (og de fleste aldier er sku ens)
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 16 Svar: 521
okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
15 kr literen.
okt 2012
dec 2012
Følger: 1 Svar: 2
Det er med høj VOL% så prima god kvalitet.
Mange af de helt billige som i aldi er helt nede på 85% og jo så ikke ret rene.
Brug endelig ikke Husholdnings sprit, da det er meget lav %.
Blot min erfaring:-)
Happy Hunting:-)
okt 2012
Er VOL% ikke kun relevant hvis han rent faktisk brugte sin biopejs til opvarmning. Så længe pejsen blot bruges til at knalde foran de åbne flammer, er det da komplet irrelevant .
dec 2012
Følger: 1 Svar: 2
jun 2022
Svar: 1
Har du nogensinde undersøgt alkoholprocenten på den billige bioethanol, du har købt i Aldi/Elgiganten?
En god bioethanol skal, som andre her i tråden også har påpeget, være med en alkoholprocent, der gerne er så høj som muligt.
Det bedste er helt klart bioethanol med en alkoholprocent på mindst 95 % og gerne højere.
Nu har jeg ikke set den billige bioethanol, du har købt, men jeg kender andre, der udelukkende er gået efter prisen og derfor er endt med et produkt, hvor alkoholprocenten er for lav, og det soder derfor en hel del, og der udledes en masse spildprodukter, der giver et dårligt indeklima og en underlig lugt.
Du bør som sagt kun anvende bioethanol med en alkoholprocent på over 95!
Jeg fandt selv bioethanol til ca. 25 kr. literen hos
https://www.biopejs-shop.dk/bioethanol-til-biopejse_993.html
Vh Hans
Bioethanol. Billigste sted online