{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.286 visninger | Oprettet:

Michelle S
Michelle S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Hund i lejlighed. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har vokset op med dyr og vil gerne ha en lille hund.
Jeg bor i en lejlighed, som er ejet af min far, og for ham må jeg gerne ha en lille hund her, men i reglerne står der følgende:

Dyr:

30. Det er forbudt at holde og lufte hund i Ringparken. Kun certificerede førerhunde, hvor der er meddelt dispensation, er undtaget. Katte skal altid holdes i snor eller sele.

Men kan dette være rigtigt, hvis boligen er privat?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund i lejlighed.
  • Michelle S
    Michelle S Tilmeldt:
    jan 2014

#3   18. jan 2014 Det er ikke en andelsbolig

• Michelle S
    Michelle S Tilmeldt:
    jan 2014

#4   18. jan 2014 Løven:

Hvor gøre jeg dette?

• #5   18. jan 2014 Hvis det var en boligforening så måtte du ikk have hund hvis det står at du ikk må men hvis det er en lejlighed som du lejer af en privat så er det ham du lejer den af der bestemmer om du have hund og det ved jeg fordi jeg bor selv i en lejlighed med en stor hund og det er en privat mand som har det

• Michelle S
    Michelle S Tilmeldt:
    jan 2014

#6   18. jan 2014 dan a_:

Min far er ejer og udlejer af lejligheden, og det er ikke en andelsbolig!
    Så det du siger er at jeg godt må anskaffe en hund, eftersom at jeg gerne på må min far/udlejer?

• #8   18. jan 2014 Hun skal ikk søge noget som helst så længe hun leger det af en privat læs paragraf 11 i lege loven

• Michelle S
    Michelle S Tilmeldt:
    jan 2014

#9   18. jan 2014 Det er over tre år siden vi købte lejligheden, og den gang vidste jeg ikke at jeg ville savne selskabet fra dyr så denne måde.

Men hvor søger man om dispensation?

• Michelle S
    Michelle S Tilmeldt:
    jan 2014

#10   18. jan 2014 dan a_

Kan du sende et link af paragraf 11?

• Michelle S
    Michelle S Tilmeldt:
    jan 2014

#13   18. jan 2014 Han købte lejligheden af en privat gennem ejendomsmægler men Lou og partnere er ejendomsadministarter.

• #15   18. jan 2014 Så længe din far har købt den lejlighed på den måde som han har så er det ham som bestemmer om han vil have at der er hund i den lejlighed færdi slut du har ikk noget at være bange for

• #20   18. jan 2014 Nu ved jeg så at hun godt må have hund så i kan sige hvad i vil jeg har selv en lejlighed som jeg købte for noge en tilbage og der var det sku mig som bestemmer om mine leger nå have hund det står selv i den legekontrakt som jeg har med mine leger

• #24   18. jan 2014 Flertallet har ret..
    Dan A ved tydeligvis ikke hvad han snakker om..

• #25   19. jan 2014 Stop nu. Selvom det er en ejerlejlighed, er han stadig underlagt af ejerforeningen. Ejerforeningen har bestemt, der ikke må holdes hund, ergo, må der ikke holdes hund.

Hvis han havde et hus, og lejede det ud til dig, måtte han selv om, om du måtte holde hund eller ej.

• #27   19. jan 2014 Julie - Ja, selvfølgelig. Men det ses sjældent smiley Det er mere ved rækkehuse smiley

• H P
    H P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 121 Svar: 335
    #28   19. jan 2014 Det nemmeste er at kontakte ejerforeningen, de kan give det rigtoge svar. Kiggede på ejerlejlighed for nogle år tilbage og fandt en passende. Kontaktede ejendomsmægleren og spurgte ind til om det var tilladt at holde hund. Det var det ikke. Hun ringede så to dage senere og fortalte at hvis man ved indflytning ejede en hund måtte den gerne komme med. Du måtte så ikke anskaffe en ny når den feks døde

• Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 473
    #29   19. jan 2014 Det er betingelserne i ejerforeningens vedtægter som gælder.

At Dan A så har boet et sted hvor man godt må kan skyldes 2 ting;
    1) enten har der ikke været en ejerforening
    2) ejerforeningen har accepteret at ejerne af lejlighederne har holdt dyr

Konsekvensen ved at overtræde ejerforenignens vedtægter er dagbøder såfremt de politi anmelder dig.

Mvh. Anders

Kommentér på:
Hund i lejlighed.

Annonce