Plejehjems bolig koster: 13.887 {{forumTopicSubject}}
Lyder meget men kigger man lidt og tænker lidt så giver indlægget lidt mening som avisen.dk skriver.
Jeg måtte læse flere gange for lige at fatte at 13.887 var blevet til 9.175.
Men stadig voldsomt i en real husleje, dog er jeg stadig lidt forvirret over den beregning som ren husleje.
Men hvis man kigger på den reale husleje + de tilvalg en beboer kan gøre så kan totalen godt nå 13.887 - men så er det noget vrøvl at kalde det ren husleje..
Da beløbet 9.175 afspejler det + en beboer har valgt...
kabeltv.
net
vinduespudsning
tøjvask
osv...
Alt det ævl med at man ude i byen kan få det billigere ??? hvordan?? Når du lejer dig ind i byen får du da ikke pleje, mad serveret, tøjvask, osv...andet at betale for det.
Sådan en gang lorte historie som mere forvirre end informere.
https://bit.ly/2HIGNxo
Tøserne på avisen har så valgt ikke at der kan kommenteres - ja man ved godt hvorfor...
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2015
Følger: 13 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 241
Så længe man er velfungerende, og selv laver mad og indkøb, får man absolut ingen plejehjemsplads.
I dag er det sådan, at man skal være halvdød, inden man får en plejehjemsplads.
For min gamle mor på 91 år, er det et spørgsmål om pleje og tryghed. Efter et natligt indbrud for nogle år siden, har hun været utryg, og bl.a. låst alle indvendige døre. På plejehjemmet låser hun ikke døren ind til hendes lejlighed. Personalet kommer også om natten og ser til hende.
Indtil vi får huset solgt, har hun et månedligt underskud på over 1000 kr.
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Jeg arbejdede engang på Lærkevej med fysisk handicapede, de kostede samfundet over en million om året pr. næse.
En havde været tin EM i fodbold dengang det blev delt mellem, jeg tror det var Holland Belgien, han havde 4 pædagoger med og en chauffør, ham alene, og du og jeg betaler, han skulle kun betale for sin mad..... Gæt prisen?
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Mon ikke de handikappede selv skal betale i dag på udflugter, ingen kommune kan jeg forestille mig vil bruge en million på en person.
dec 2014
dec 2014
dec 2014
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Nej sammenligningen er ikke underlig.
Nu er det en halv snes år siden jeg arbejdede på Lærkevej, men dengang slog det mig, at man godt kunne bruge oceaner af penge på fysisk handicappede, som jeg beskrev, samtidig med at vores gamle lå med lort i bleerne i timevis og blev lagt i seng kl. 19.
Hvis ikke man kan se at der her er et meget skævt billede af dagens danmark, så skal man nok gå til Louis Nielsen.
Ikke at jeg ikke under de fysisk handicappede et godt liv, men mindre end 5 fuldtidsansatte til et EM, kunne nok gøre det. - De penge der blev brugt til det, kunne med garanti have lønnet to hjemmehjælpere i et år, hvis det kan gøre det.
dec 2014
Vægge er papirtynde som man kan høre hvad de andre taler om i rummene, glas så man kan se hinanden
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 450 Svar: 9.999
dec 2014
næ så fine steder kommer jeg ikke, men der har jo været en del skriverier omkring lærkevej jobcenter på avisen.dk
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 88 Emner: 354 Svar: 3.897
Jo højere husleje, jo mere i boligtilskud gives der fra kommunen. Jeg mener at det var omtalt at Kaj fik ca. 7500 kr. i tilskud.
Derfor er det jo i plejehjemmets interesse at sætte huslejen så højt som muligt.
dec 2015
Følger: 13 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 241
Oftest er prisen afhængig af bygningernes alder. De nyeste har været dyrest at bygge, og derfor også dyrere husleje.
Når politikerne i kommunerne skal bruge (spare) penge, tager de altid de billigste plejehjem og lukker. Næsten altid på grund af, at badeværelserne er et par centimeter for små. Og så fordi man har forsømt vedligeholdelse af bygningerne.
Så bygger man nye store "hjem" som flotte prestigebyggerier, så huslejen/indskuddet kan sættes i vejret.
Og så er der lige den finte, at nybyggerier kan lånefinanciers, hvilket man ikke kan ved vedligeholdelse/renoveringer af gode veltjente bygninger.
Plejehjems bolig koster: 13.887