{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
235 visninger | Oprettet:

cris7
cris7
Online Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 362 Svar: 3.319

Genbrugsguldet. {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/nyheder/indland/brugte-moebler-gamle-tallerkener-og-kasseret-legetoej-genbrugsguldet-er-i-rekordhoej

'Hvad der er skrald for nogen kan være guld for andre.'

Sådan sagde man engang, men det har ændret sig meget. For der er ikke mere tale om skrald, men ganske pæne og nyttige ting der kan gavne andre.

Det er skønt at der er den bytte ting, for alt for meget godt blev før smidt ud.

Går du i genbrugsbutikker, eller genbrugsstationer ?

Ifald, har du fundet nogle gode ting?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genbrugsguldet.
  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 362 Svar: 3.319
    #1   31. mar Selv har jeg før gået meget i en genbrugsbutik for at købe bøger.

    Bøger var deres største indtægtskilde, som de tjente 17.000 kr. på pr. måned.

    En dag så jeg et af de der lange Microplane rivejern, som så helt ubrugt ud. Det koster 150 kr., og jeg fik det for 10 kr. Det er blevet flittigt brugt. smiley

    Forretningen fortalte at de ofte fik nærmest helt ubrugte ting, hvis par flyttede sammen og pludselig have 2 af hver ting.

    Det er godt ting kan og bliver brugt, istedet for at ende som skrald. smiley





  • #2   31. mar Jeg synes, det er en god ide og oppe i tiden, at genbruge. Det er også oppe i tiden, at reparere de ting, som er gået i stykker, i stedet for bare at smide ud, det kan også være en af grundene til, at genbrugspladserne mangler ting.

    Jeg synes, det er hyggeligt at gå på loppemarkeder om foråret sommer, navnlig når jeg går efter specifikke ting, ser også udsendelse i TV om loppefund smiley


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 362 Svar: 3.319
    #3   31. mar Hvis det er muligt, reparerer jeg ting der går i stykker. Mest fordi jeg synes det er sjovt, og er glad når det lykkedes. smiley



  • #4   31. mar Bare jeg kunne. Jeg er en elsket ovn, 3-i-1 som jeg har købt i Aldi for flere år siden, Medion er mærket, og den har bare været så god, jeg kunne også finde ud af den smiley , men en dag, var den død, T U D, jeg har den endnu, for jeg ved ikke, måske er det bare en sikring, der er sprunget, jeg ved det ikke, men sådan en ovn kan jeg ikke få nogen steder.

    Jeg fald over en i Harald Nyborg, men den er slet ikke tilsvarende, jeg er ikke så glad for den.


  • #5   31. mar Måske dette link kunne være til glæde:

    https://woman.dk/bolig/indretning/de-bedste-loppemarkeder-i-landet


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 362 Svar: 3.319
    #6   31. mar Mine forældre havde en lille ekstra ovn, som blev brugt til rundstykker om morgenen, og andre småting, i stedet for at skulle tænde op i stor ovn for så lidt.

    De købte også sådan en til mig, men den stod bare i kassen, for jeg havde egentlig ikke brug for den på det tidspunkt. Senere tog jeg den i brug.

    Da de så ikke var mere, tog jeg deres med i haven, den er kun godt 40 år gammel, og den fungerer stadig optimalt. smiley

    Den anden har jeg brugt i 25 år, hver eneste dag, og den fungerer også optimalt.
    Begge er Kenwood.

    Det var kram man lavede før, som ikke bare brændte ud.

    Jeg kender ikke det mærke Medion, Jetset, men de har lige haft tilbud på en lille ovn i Netto til 300 kr.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 362 Svar: 3.319
    #7   31. mar Måske kan denne side hjælpe.

    https://www.medion.com/dk/service/


  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 56 Svar: 648
    #9   31. mar Godt indspark Cris

    Vi køber ikke så meget, men vi færdes meget på de brugt markeder, Personligt er jeg mest interesserede i et bestemt slags glas og jeg kalder det kunst.

    Alt hvad jeg/vi kan finde bliver købt og vi har en pænt samling, udover det er det hyggeligt af færdes i den verden, personligt er jeg stoppet med at arbejde for Rød kors.

    Andet frivilligt arbejd tager overhånd, og man skal vælge på et tidspunkt.

    Vi smider næsten intet ud, og køber mest genbrug, men nu har fruen sat sig for at vi skal ha en poseløs støvsuger fordi vi er kørt træt af Dyson


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 362 Svar: 3.319
    #10   31. mar Glas er absolut kunst, i hvert fald nogle af dem. smiley

    Jeg går ikke på loppemarkeder, jeg bytter med venner, og det er som at få nyt. smiley





  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 56 Svar: 648
    #12   4. apr Bingo i dag
    Lena laver roser af papir til dem, og alle er glad når de får dem som gave. De kan også bruges til friske blomst

    Art formen er ca. 40 gammelt, men de er ligeså elegant i dag


    profilbillede
Kommentér på:
Genbrugsguldet.

Annonce