Hvad koster det at have et tv tændt. {{forumTopicSubject}}
Hej folk.
Jeg tænkte på om man på en eller anden måde kunne udregne den nøjagtige pris på,, hvad en type tv koster at have kørende.
Lige til en intro, så er vi tre gutter som deler en lejlighed, og hver aften, har den ene til vane at tage dynen med sig ind til sofaen, og tænde fjernsynet, for derefter at kunne falde i søvn.
Så køre fjernsynet jo i ca 10 timer.
Jeg kan ikke forstille mig at det bliver helt billigt for os, i sidste ende, da den regning også kommer til at gå ud over os andre, og det gider vi da ikke at bidrage til.
Så tænkte jeg på, om man kunne få et apparat, som kan udregne forbruget, af kun fjernsynet?.
Jeg har kigget på diverse sider, og der står jo lidt om hvordan "man kan regne ens strømforbrug ud" men det hjalp ikke.
Det er et billedrørs tv af den store slags.
Nogen forslag, eller erfaringer ang. dette?.
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 102
feb 2010
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 67
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 26 Svar: 581
Det må vi lige eksperimentere lidt med så :P.
Tak for jeres svar, frem til nu. Vil lige lade den køre lidt videre, hvis der nu skulle komme noget der også kan bruges, bare for videnskabens skyld.
dec 2009
Følger: 29 Følgere: 31 Fotoprofiler: 1 Emner: 225 Svar: 4.099
lad os sige 2 kr pr kilowatt... 700.- pr år hvis man ser meget tv
velbekomme
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 55 Svar: 251
jun 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 95
http://www.seas-nve.dk/Privat/Energiraadgivning/DitEnergiforbrug/LaanElmaaler/Biblioteker.aspx
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 618
dem kan man købe i et hvert byggemarked og vil tro de koster fra omkring 50kr og op til flere hundrede kroner.
på Jagt a
ja brug timer på tv'et, og kik evt bag på det, der skulle gerne sidde et klistermærke hvor der står hvor mange watt det bruger i timen, så kan du jo regne ud hvad det koster at holde kørende i f.eks 10 timer, 1000 watt (1kilowatt/kwh) koster ca 1,7kr alt efter hvor du bor
feb 2007
Følger: 37 Følgere: 37 Fotoprofiler: 1 Emner: 176 Svar: 6.190
Om det er LCD. Plasma eller LED tv. Og hvor stort det er.
Men hvis vi nu bare tar et LCD tv i ca 40" klassen. Så vil det nok bruge omkring 4 kw på 10 timer. til en elpris på 1,75 = 7 kr.
Hvis det er et LED tv så omkring 1,75 kr
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 84 Svar: 1.151
Det er et billederørs tv (: står der jo..
...
På Jagt A
Hvis det er så få fat i sådan en her
(link fjernet)
Så må i jo bare sætte jer ned og så finde ud af hvornår tv´et skal slukkes? Så det er fair for alle (:
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 33 Svar: 1.852
Har også selv til vane og falde i søvn foran fjerneren, og det er lidt nitten at vågne til..
sep 2008
Om ikke andet må vi bare sætte en timer på i første omgang.
Det nytter jo ikke noget at skal ind og slukke det tv, hvor derefter han så vågner af at der bliver stille, og blive sur, og tænder det igen.
Vi ser på det.
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 102
sep 2008
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 618
Hvad koster det at have et tv tændt.