2.099 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Snydt af Fona?? :/ Snydt af Fona?? :/

Her Baboom. Jeg har lige i dag købt nyt fjernsyn i Fona, det blev en udstillingsmodel af Sonys HX923 i 46" til 10000kr. Til min forbavselse ser jeg da jeg kommer hjem, at fjernsynet rent faktisk er fra 2011!!!! Jeg overvejer nu om det var en fejlinvestering jeg har gjort mig, sælger sagde det maks havde kørt 1 mdr. Men hvis modellen er så gammel kan jeg jo ikk regne med en skid! :S Skal jeg se mig tilfreds med købet af det gamle fjernsyn ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snydt af Fona?? :/
  • #1   13. apr 2013 Og kan jeg få bedre skærm for de penge?

• #3   13. apr 2013 Du har rent ud sagt købt dig et brugt fjernsyn på 46'' som du har givet 10.000 kr for.
    Her i hjemmet har vi et på 46'' også fra Sony med bravia og det koster ikke engang 10.000 fra nyt hvis du skal ud og have et sprit nyt.

Kender ikke din model så ved det ikke. Tjekker lige på google.

Og jeg læste lige Unsub's besked, og jeg vil udfra det mene at du er blevet taget ved røven. Du har betalt 1 kroner for meget, for et fjernsyn som er fra 2011, og som her i 2013 vil koste 9999.

• #4   13. apr 2013 Problemet er i midlertid at jeg havde et tv som blev erklæret totalskadet, fik et erstatningsbeløb på 5000. Som skulle bruges i Fona da tidligere tv er købt der. Sælger siger så at det kom midt i 2012 og er/ var Sonys topydelse. De havde bare kun udstillingsmodel tilbage

• #5   13. apr 2013 Er os ved at konkludere at de kan få lortet tilbage :S hvis man da kan det med en udstillingsmodel

• #6   13. apr 2013 Selvfølgelig kan du det. De har solgt dig en udstillingsmodel til butikspris, og efter hvad jeg har erfaret så skal udstillingsmodeller være billigere. Overvej hvor mange timer den har stået tændt mens den har stået i udstillingen. Tændt mange timer hver eneste dag i den tid han har oplyst, eller måske endda længere tid.
    Der ender ud i mange timer smiley

• #7   13. apr 2013 Ville da os mene den skal sælges billigere.. De får lortet tilbage på mandag! smiley nogen der kan anbefale et fjernsyn et det prisleje? smiley

• #8   13. apr 2013 Du har vel stadig 14 dages fuld returret smiley

• #9   13. apr 2013 Vil jeg os mene smiley

• AM !
    AM ! Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 625
    #10   13. apr 2013 Markus
    Har han jo ikke ved butiks køb.

Men brok dig stadig over at det nyt koster det samme som den udstillings model han har solgt dig smiley

• #11   13. apr 2013 Der er da altid 14.dages returret? Os på demovarer

• #12   13. apr 2013 Du har ingen fortrydelsesret desværre, men jeg ville satme også brokke mig hvis de havde solgt mig en udstillingsmodel uden at slå noget af prisen af.

• AM !
    AM ! Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 625
    #13   13. apr 2013 Du har ikke fortrydelsesret på vare købt i butikken. De fleste butikker tilbyder det som service, men kan sagtens afvise dig på det hvis de evt. ikke gider have varen tilbage smiley
    14 dags retur er på online smiley

• #14   13. apr 2013 Du har kun 14 dages returret ved køb af vare på internettet.
    I butikken har du INGEN returret, medmindre de skilter med det, og der skriver nogle butikker at returretten ikke gælder tilbudsvare og udstillings modeller, men der afhænger jo af hvad fona skiltre med, og det ved jeg ikke noget om smiley

• #15   13. apr 2013 Grunden til du ikke har returret i butikken er fordi du har købt varen som beset, du har haft mulighed for at tjekke for fejl osv. Det kan du jo ikke med en vare købt online.

• C G
    C G Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 112
    #16   13. apr 2013 Haha de har da grinet da du gik ud af butikken

Tilbage med det

• #17   13. apr 2013 Du er ikke blevet snydt af Fona !
    Du har snydt dig selv i en Fona butik !

Kan sagtens se det trælse i det - men du valgte selv.

• #18   13. apr 2013 Jeg forstår det ikke helt. Du ser på en vare i butikken og godkender prisen (betaling).

Så når du kommer hjem er du sur over at det er for dyrt og fra 2011.

Du har da selv godkendt købet. Så jeg kan ikke se hvor Fona har snydt dig. Måske skulle du bare prøve at vågne lidt op inden du handler.

Nej der er ikke 14 dages fortrydelsesret på produkter købt i en fysisk butik. Det er kun ved online køb. Men Fona vil nok gerne hjælpe dig. Men de er ikke forpligtet til det. Så hvis de afviser dig så må du jo gå hjem og se tv.

• #19   13. apr 2013 Jeg står jo ikk med min Tlf og tjekker op på om det passer det sælger siger. Ifølge Fonas hjemmeside bytter de os demovareri op til 14 dage, eller tager jeg fejl? http://www.fona.dk/om-fona/fona-fordele

• #20   13. apr 2013 Under ombytning og returret

• #21   13. apr 2013 Ja det er en service de tilbyder. Men som sagt så er de ikke forpligtet til det.

Så ned og få det byttet hvis du ikke vil ha det.

• #22   13. apr 2013 Ja men der var intet at slå af på det :s

• #23   13. apr 2013 Men faktum er at som det står på deres hjemmeside, så bytter de demovarer, vil jeg umiddelbart mene smiley

• Michael D
    Michael D Tilmeldt:
    sep 2007

Svar: 54
    #24   13. apr 2013 Hvis Fona vil tage det retur så vær glad og sig mange tak.
    Fona har ikke snydt dig, du har snydt dig selv ved ikke at sætte dig ind i hvad det er for en vare du har købt.

• #25   15. apr 2013 Utroligt....

Så vidt jeg ved, så findes der et ord der kaldes for "service". Et ord som vi tit forbinder med en butik og sælgere der har forstand på deres varer, så de kan hjælpe kunden i at tage det rigtig valg.

Hvorfor skal kunden så tjekke alt om varerne? Kunden har vel brugt alt sin tid til at tjene de penge, som personen skal købe varen for. Personen skal da ikke bruge alt sin tid, for at tjekke om det er det rigtige køb. Derfor går personen ned i en butik, og regner med ekspertisme til det rigtige valg!

Kære trådstartere, du skal bare ned i butikken og klage. Du kan evt. forbinde det med fejl information fra sælgeren, og mangel på varer til hensyn af købeloven.

• #26   15. apr 2013 Det er sgu da ikke ham selv der er blevet snydt. Vil da mere være enig i det skum-caT siger. Det er jo sælger som skal kende sit stof og skal kunne give ordentlig vejledning. Manden har jo næsten snydt kunden. Det kan ikke passe at man skal betale 1 kr mere for at købe et tv som har kørt i utallige timer, og som andre kunder kan have ridset eller lign. Mener det er en uvidende sælger, eller en der virkelig har haft hensigten at tage dig godt og grundigt i røven. Ufatteligt..
    Der skal klages, det er det eneste fornuftige der er at gøre! smiley

Kommentér på:
Snydt af Fona?? :/

Annonce