{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Nogen der er kyndige i filmanalyse? {{forumTopicSubject}}

Sidder her og hjælper min søster med at analysere "Drengen der gik baglæns" af Thomas Vinterberg.

Det er ikke synderligt svært da det er 9 klasses niveau. Men pludselig stiller hun mig et spørgsmål som jeg... På ingen måde kan besvare, og det irriterer mig grænseløst.

Hvis der er nogen der kan huske filmen nogenlunde, så er der på et tidspunkt en scene hvor hovedpersonen (Andreas) har et mareridt.

Det drejer sig om den indstilling hvor Andreas kigger ud i køkkenet. Der mødes vi af et meget underligt billede hvor faderen står med en paraply i bar overkrop, moren stryger cigaretter og Mikkel, den afdøde bror, sidder med ryggen til kameraet.

Vi har fortolket indstillingen grundigt, men på et tidspunkt snakker Andreas til Mikkel. Mikkel svarer noget i retning af "Jeg hedder ikke Mikkel, jeg hedder King".

Denne King person, hvem er det? Er der nogen der har nogen bud? Jeg er totalt på bar bund, og det er meget irriterende, da det er en film, der er blevet hevet igennem fortolknings maskinen så mange gange, at det næsten er synd. Der må være en grund til at det lige er det navn der er blevet valgt. Hvad har det med noget som helst at gøre?

Tak. smiley

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Nogen der er kyndige i filmanalyse?

Annonce