{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.013 visninger | Oprettet:

Nyt tv.. men hvilket? :s {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Min lejlighed har været i brand, og nu er jeg flyttet ind i den igen, efter ½ år + det løse, hvor den er blevet gjort super lækker!

jeg skal så have alt nyt af elektronik, da det hele har været sod skadet...

Så et nyt tv skal der da til.. Men hvilket..?
Jeg har (fra væg til væg) ca 3,30 meter... Mit umiddelbare skøn til størrelsen ville være 46" og op... tænker lidt 50"-55"...
Men nu kommer det så, hvad pokker skal man have fat i..? har egentlig ikke lyst til at bruge 10.000 kr på et tv... men for at sætte et absolut maks beløb så ville det være 10.000, havde gerne set at vi var omkring de 7-8.000 som et maks... men ja... alt kan jo ændre sig ved det rigtige tv smiley

Jeg tænker et UHD da jeg gerne vil være lidt fremme i skoene, og da jeg har læst lidt på det hele, skal det sådan set være med HDMI 2.0 og gerne med HEVC...
Men kom gerne med + og -'er for hvorfor man skal vælge UHD eller vente..?

Jeg synes det er en jungle at finde rundt i hvad de forskellige tv har og hvilke tv det faktisk er gode til prisen osv... håber lidt på at en "ekspert" kan hjælpe mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt tv.. men hvilket? :s
  • Christian A
    Christian A Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 280
  • #2   12. dec 2014 Spørg inde på Flatpanels.dk de er noget mere kompetente - Der findes også rigtig gode guides og test af TV.

Jeg fik mit Sony W6 anbefalet derinde og det har jeg ikke fortrudt.

Så vil du have et uddybende og kompetent svar, så lav en bruger og stil dine kriterier op, så hjælper de gerne. Men siger du bare. "Har 10.000, hvad skal jeg vælge", så får du nok ikke noget brugbart svar, så brug 5-10 min på at stille dine kriterier op.

• Christian A
    Christian A Tilmeldt:
    apr 2013

#4   12. dec 2014 Samsung er super godt. smiley det var noget underligt at skrive

• Christian A
    Christian A Tilmeldt:
    apr 2013

#6   12. dec 2014 Hvorfor er det så du selv ejer deres produkter hvis det er så plastik? smiley

jeg købte et 40" samsung full hd led i 09.
    det virker stadig fint, det gav jeg mig mor sidste år. hun har det stadig...
    de laver kvalitet og det holder smiley
    måske du har haft noget fra dem der ikke har virket. men det betyder ikke at det er lort smiley
    flot design og til en god pris

• #8   12. dec 2014 Samsungs tv er meget lilla i billedet

• #10   12. dec 2014 Har også haft et samsung (det var dog flere år siden).
    bare en lille 40" det skuffede mig godtnok at der kom lange sorte streger på, efter 2 år... Så aldrig mere samsung.

Nu har jeg så snart haft et sony 46" i 2½ år. Og det spiller bare stadig max.

Dertil har jeg også en af de første ps3 modeler den på 80GB. Og den holder også :). Sony holder!.

• #12   12. dec 2014 LG får også thumbs up herfra. Ikke verdens kønneste, men indmad og billede fejler bestemt ikke noget.

• Bonderøven af jylland.
    Bonderøven af jylland. Tilmeldt:
    dec 2014

Følgere: 3 Svar: 392
  • #16   14. dec 2014 Sony smiley

• M P
    M P Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 34
    #17   15. dec 2014 Har haft mit Samsung 8 serie TV siden 08 og det virker bare. Dette http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1229598149

Derudover kender jeg en del flere der også har Samsung TV, og de har aldrig oplevet problemer med dem. De har alle enten 6, 7 eller 8 serien, hvoraf det yngste vel er ca 3 år gammelt efterhånden.

Måske den omtalte kondensator fejl ligger i de lavere serier = de billige udgaver??

Køber jeg et TV til 3.000 kr, vil jeg forvente at det skal skiftes tidligere end et til 9.000. Sagt på en anden måde forventer jeg at levetiden på det til 9.000 er 3 gange så høj som det til 3.000, da det vil give den samme årlige udgift på TV'et.

Eks. 3.000 = ca. 2-3 år og 9.000 = ca. 6-9 år. Det giver alt andet lige 1.000 - 1.500 kr. pr. år for TV'et!

• #19   21. dec 2014 Hold da helt op der bliver snakket med forstand herinde -.-

Mon ikke et par stykker af jer skulle være i branchen? Jeg tror dog de fleste takker nej til mennesker hvis erfaring kommer fra internettet smiley

Nå, men skulle vi ikke hjælpe manden fremfor bare at svine mærker til.

For det første skal du gøre op med dig selv hvad du helt præcis vil bruge tv'et til. For selvom der i 2014 ikke burde være forskel, så er der altså forskelle.

Hvis du har i tankerne at bruge internettet meget til internettet (Apps) Viaplay, netflix osv. Så bør du tage et kig på Samsung. Deres menu system og selve flowet, virker helt generelt bare bedre end konkurenterne. Det præcis samme vil jeg sige om tv'ets almindelige menu og epg. Her er Samsung generelt også mere brugervenligt og fungere mere glidende.

Er du derimod ligeglad med disse funktioner og sætter større pris på f.eks. Enkeltheden i opsætning, er Panasonic langt fremme. Fremfor diverse fjernbetjeninger osv. Har Panasonic aktiv hdmi. Dette gør blandt andet at du kan benytte tv'ets fjernbetjening til at skrue op/ned/slukke/spole osv hvis du har følgende produkter: Yamaha/Onkyo/Pioneer og Panasonics egne produkter.

Dette er for mange en kæmpe fordel og brugervenligheden er helt i top på dette punkt.

Design er en smagssag, så lad endelig folkene herinde slås lidt om det, lidt sjov skal vi jo have.

Hvad angår billede. Så er det væsentligt at huske på at kalibreringen i butikken kontra mulighederne ikke er det samme. En ting er hvad der hænger i elgiganten hvor ALT er skruet op for at opnå tiltrækningskraft, noget andet er hvad du selv kan indstille derhjemme, f.eks. Med hjælp fra flatpanels.dk's kalibrerings guide på de tv de har testet.

Jeg har altid været fanboy af Panasonics plasma tv. Især zt60 som uden lige var det flotteste billede jeg nogensinde har oplevet på en skærm (ÅH JO! Dette slår 4k uhd led med LÆNGDER!) Desværre har Panasonic modsat altid haft store problemer på LED siden. De er kommet godt efter det, men det er bestemt ikke det samme. Hvis vi udelukkende taler bedst mulig billede kvalitet overall. Er min personlige mening at Samsungs ue48hu7505 er bedst til prisen (Under 10.000)

Altså er MIN anbefaling lige nu. Overstående fra Samsung.

Og inden i nu begynder at råbe LG og Sony. Så spar mig venligst. Sony falder på pris, internet muligheder og menu system. LG stiger i mine øjne i "værdi" For hvert år og jeg ejer endda nu en g3 (Hvilket jeg aldrig havde troet ville ske!) Men hvad angår tv. Så syntes jeg ganske enkelt ikke de er der helt endnu.

Hvad angår Phillips - Skulle der være sådan en fanboy herinde, så gider jeg simpelthen ikke at diskutere tv med dig. Hvorfor? Undersøg hvordan deres paneler laves og du har mit svar smiley

• #20   21. dec 2014 ^^Derfor anbefalede jeg Flatpanels smiley

• #21   22. dec 2014 Dennishoeg, mange tak for det fyldige svar!

det er super at der er nogen der stadig ved en masse her inde! smiley

Det jeg sådan set bare skal bruge den til, er et tv der viser et godt billede... alt der der smart tv fis, det klare min computer vist ganske fint! smiley

Det ville som sagt være ganske fint at tv'et havde 4k UHD, med 2.0 HDMI og HEVC, bare så jeg ik skal skifte tv om lad os sige 1½ år...

ved ik om pris og det jeg forlanger hænger helt sammen... men det er der vel en der kan gøre mig klogere på?

• #23   23. dec 2014 Jeg har selv for nyligt købt et Sony W805 50" tv og det er jeg rigtig glad for. Jeg købte det på tilbud til 5999,- og det kan nu købes på tilbud til 4999,-
    Med lidt billedjusteringer bliver det et super flot billede, selvom at det ikke er 4k. Men hvorfor også investere i de dyre 4k tv, når man endnu ikke kan finde særligt meget 4k billedmateriale?
    Mit forslag er at købe et godt full-hd fladskærm til 5-6 tusinde og så skifte det ud igen om 3-4 år, da der til den tid forhåbentligt vil være 4k indhold og fordi at det er et område hvor der er kæmpe udvikling.
    Og sidste råd, som nogle af de andre også nævner: Kig på Flatpanels.dk's købsguide og ligeledes på lyd&billede.dk's tests af fladskærms tv smiley

• #24   27. dec 2014 Patrick:

Du kommer ikke forbi smart-tv delen på tv med en ordentligt billede kvalitet.
    Men som sagt skal vi vælge hvad du vægter højest. I min verden er der lige nu kun 2 spillere på markedet der er værd at bruge tid på i dit prisleje. Samsung og Panasonic - Som tidligere skrevet, er Panasonic udelukkende med fordi du stadig har deres aktive hdmi - Der stadig i 2014 er GENIALT! Så simpelt og nemt. Samtidig med mulighed for HELT at gemme både forstærker og bluray væk, da det er tvet du kommunikere med, fremfor en anden enhed.

Billedekvaliteten i dit prisleje vurdere jeg stadig er bedst hos Samsung og sådan vil det sikkert fortsætte et godt stykke ud i fremtiden. Samsung kan bare et eller andet med de led paneler, som de andre ikke kan. End ikke Panasonic der som tidligere nævnt. Altid har været min favorit.

• #25   27. dec 2014 jeg holder også med LG, mit kører på femte år nu, og syntes man får meget for pengene!

Kommentér på:
Nyt tv.. men hvilket? :s

Annonce