Knæk Cancer. Knæk Cancer.
Erfarede i dag at udsendelserne i TV.2. Knæk Cancer, ikke finansieres af TV.2. selv men gennem de bidrag der samles ind .
I år skal der trækkes 21 Millioner fra det indsamlede beløb, til produktions omkostningerne ved afholdelse af showet. Det vil sige at hver syvende krone går til TV.2 selv.
Adspurgt om hvorfor tv selskabet ikke oplyser om dette,svarer kanalchefen på tv2: Vi fortæller meget gerne om udgifterne, og hvert år laver vi et regnskab, som er fuldstændig tilgængeligt på detgårpengenetil.dk. som vi henviser til mange gange i programmet, lige som det også bliver lagt på Facebook. ..
Senere i interviewet siger han Citat . Regnskab for åben skærm er ikke godt TV .Citat slut.
Hvis man går ind på den foreslåede adresse, står der intet om at der trækkes så mange penge fra det reelle beløb der kommer ind ved udsendelsen.
TV2. er bruger og reklame betalt. og hvad angår de evindelige genudsendelser har man en fornemmelse af at der må være mange penge i kassen. Hvad synes i andre om dette, er det i orden at man ikke oplyser ordentligt om at de bidrag man giver ikke allesammen går til de kræft ramte.?
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 42 Emner: 36 Svar: 1.011
TV" får så meget googwill af at lave det show, at de skulle gøre uden fortjeneste, med færrest muligt udgifter. Får kunstnerne også løn?
Angående omkostninger ved indsamlinger, er det altid lidt tys tys, der er meget få organisationer som ikke har omkring 70% i omkostninger, penge som IKKE går til de nødlidende. Kæmpe lønninger til nogle ansatte feks. Mimi Jakobsen og ham Ladegård.
Nogle mener det er nødvendigt for at motivere folk til at donere penge. At de ledende folk er det værd altså med kendte karismatiske personer som frontfigurer. Men andre mener, at det er ved at være rene pengemaskiner der apelerer til folks følelser med grædende børn i fokus, og til at vi skal arbejde mere friviligt i sagens gode navn.
Hvis man har ægte medfølelse, behøver man så tårnhøje lønninger?
jan 2015
Følger: 45 Følgere: 141 Fotoprofiler: 1 Emner: 143 Svar: 2.766
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 446 Svar: 9.938
dec 2014
jan 2015
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 446 Svar: 9.938
jan 2015
Unge på skoler har arbejdet ude i samfundet for at bidrage til de cancer ramte, Velgørenhed er en meget brugt ting for at samle penge ind. Også de meget kendte stiller op gratis, de gør det af et godt hjerte.
Forøvrigt har jeg ikke udtalt mig om at de kendte skulle gøre det gratis, jeg mente at tv2 selv havde penge nok i kassen til at betale sine medarbejdere. De penge som vi og reklamerne har betalt.
jan 2015
#11, O.S. Så kan vi kun blive enige om at du ikke kender mig, Nu kan jeg ikke finde en lønnings liste, på det link du satte ind, men jeg har mange gange udført velgørende arbejde. Jeg optrådte mange år på plejehjem og børnehaver, det skabte megen glæde hos de gamle når jeg sang revyviser de kunne synge med på. Og børnene havde meget glæde ud af de små opbyggelige skuespil vi fremførte, Ganske uden salær. Jeg synes ikke at alt skal måles op i penge.
jan 2015
Men jeg har bestemt mg for en gang for alle, andre skal ikke bestemme min adfærd, jeg kan irriteres over den selviskhed og grådighed der finder sted, men så siger jeg bare til mig selv: Jeg kan ikke lave om på det, men jeg kan gøre noget ved min egen situation, og jeg kan lide at give (, kors hvor det lyder sukker sødt) håber ikke du brækker dig, men jeg kan ikke gøre for det, som man siger. Sådan har vi hver især vores helt personlige træk og det ene er ikke bedre end det andet. Du har sikkert mere "klarsyn" end jeg har. Enhver er enfoldig i sin tro.
jan 2015
Jeg tror at vi taler forbi hinanden, jeg vil gerne deltage i velgørendheds arbejde men du mener åbenbart at det skal være på fuld tid som et job., det har jeg aldrig ytret mig om at jeg ville.
jan 2015
Så har jeg altså misforstået dig alligevel.
dec 2014
jan 2015
Selv i den sovjetiske udgave af kommunismen var der trods idealismen stadig store forskelle i status. Der var sommer palæer på balkan ved Sortehavet. Og modsat det så stor fattigdom blandt befolkningen, at vi ikke fatter det.
Der vil altid være underklasse og overklasse. Og det kan man så diskutere hvor godt eller dårligt det er. der skal jo også være igangsættere og nogle på gulvet.
Knæk Cancer.