{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fladskærm: LCD eller plasma?
  • #1   22. nov 2007 Ville nu vælge lcd til enhver tid

• #2   22. nov 2007 prøv søg på det.. har diskuteret det så mange gange, bar søg på plasma.

men ville personligt vælge plasma, har uddybet det i de andre topics.

• #3   22. nov 2007 PLASMA

• #4   22. nov 2007 har selv valgt lcd på mit 37" tommer samsung topmodel, da jeg synes det gav det bedste billede, men det er forskelligt fra person til person

• #5   22. nov 2007 ok, har planer om at købe et 46"

• #7   22. nov 2007 lcd fordi under transporten så hvis et plasma kommer til at lægge ned kan det gå i stykker pågrund af gasserne inde i det og plasma bliver ''brændt'' i farverne

• #8   22. nov 2007 hehe så køb plasma ! og køb samsung eller pioneer.

• #9   22. nov 2007 Hvad så med dynamisk kontrast? Hvad er minimum?

Og er det et must at købe 100 Hz?

• #10   22. nov 2007 Noget i den her retning?

(link fjernet)

Selvfølgelig vil jeg besigte det inden køb, men er der nogle af specifikationerne der skal få mig til ikke at vælge det?

• #11   22. nov 2007 Hvis du vælger plasma skal det være en Høj-opløselig, ellers bliver billedet meget gnidret..
    - Disse er heller ikke billige..!
    Men personligt ville jeg vælge en Sony Bravia Full HD LCD, da du her får klar mest for pengene..
    Har selv deres 40W2000 og kan kun anbefale den og de nyere modeller til andre..
    - Sony er også det mærke vi uden at tvivle anbefaler til alle vores kunder..
    Vil anbefalde dig et Sony 46X3000 eller 46X3500 alt efter hvilket design du er til, da de er specifikations-mæssigt ens.
    Hvis du vil spare lidt penge, uden at vælge en dårlig skærm, så kan du vælge en af de lidt ældre modeller, som stortset kan det samme.. 46W3000 eller 46W2000 (Sidst-nævnte er den samme jeg selv har i 40")

Håber du kan bruge det til noget, ellers hjælper jeg gerne mere smiley

• Morten N
    Morten N Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #12   22. nov 2007 en LCDskærm med fullHD(1920x1080) har virkeligt et kanon billed!

• #13   22. nov 2007 Du skal som udgangs-punkt ikke kigge på dynamisk kontrast, men hvad den "normale" kontrast er..
    - Det er lige som digitalt zoom på et kamera, det er ikke noget der gør kvaliteten af billedet bedre, tvært imod..
    Dog skader det ikke på en skærm !

Og nej, det er ikke et must at købe 100Hz, derimod syns jeg det er bedre at gå efter en Full HD når du er oppe i en 46" for at undgå "Hakker" i billedet !

• #14   22. nov 2007 jepp alt over 37 tommer skal være plasma for at få den rette effekt, da LCD ikek egner sig som kæmpe skærme

• #15   22. nov 2007 Husk at Full HD kun kan ses med forskellen hvis det er en stor skærm på ca 42 tommer.

På de små, kan det menneskelige øje ikke se den store forskel.

Det er os meste med henblik på store skærme, at Full HD kommer til sin ret

• Morten N
    Morten N Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #16   22. nov 2007 hvis en LCD med fullHD opløsning egner den sig fint over 37"!

• Jan L
    Jan L Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 45 Svar: 520
    #17   22. nov 2007 Jeg har hørt et eller andet sted, at hvis du kommer over 40"> så er det bedst at købe plasma.

• #18   22. nov 2007 Nej 42 og derover, men nej ikke LCD i den størresle, det skal være plasma

Shakur:

jeg kan kun anbefale dig at tage ud i de forskellige butikker og se på hvad du kan få til detb budget du har anlagt

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 148
    #19   22. nov 2007 hvor godt er sådan et her så?
    (link fjernet)

• #20   22. nov 2007 Mange gode bud og råd.... Jeg tager det hele til mig...
    Jeg har planer om at bruge ca 15-18.000 kr. på tv'et.

Ved så ikke om der er nogen fordel i at vente til efter jul - dvs til foråret...???

Jeg er åben for flere gode råd smiley

På forhånd tak!

• #21   22. nov 2007 Der kommer selvfølgelig nye modeller hele tiden og de nuværende/ældre falder mere i pris..
    Men man skal gøre op med sig selv hvornår man vil købe og så ikke blive skuffet over det når der kommer en ny model, men tvært-imod være glad for sin smiley

• #22   22. nov 2007 Kim P >> Vil klart holde mig fra det, da det er en meget skrabet udgave og ikke endgang er HD Ready, som der ellers står..!
    For den er HD Ready skal den have en opløsning på 1366x768, hvor den du linker til kun har en på 1024x768, hvilket ikke et 16:9 format, men 4:3 format..

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 148
    #23   22. nov 2007 Hvad med denne her
    (link fjernet)
    Er den god?
    De seneste uger har jeg nemlig leveret en del af dem til folk som har købt. Men er det et godt et?

• #24   22. nov 2007 Kim P >> Det er ganske udemærket, men dog syns jeg det er en skam at vælge en så stor skærm uden den er Full HD..

• #25   22. nov 2007 Du skal også tage højde for, om det skal være til kabeltav eller digital parabol.

For med disse parametre i tankerne, vilel det være en fordel at vælge en skærm der har indbygget digital-tuner til enten kabeltv eller parabol

• #26   22. nov 2007 Mit er x720 p , og højst 1080i..

Og ja mit er også plasma(den nye generation fra samsung plasma), og det bedste er jo 1080 p..

Men hel ærlig, man står ikke 2 meter fra en skærm på 42".. du får nok 5-7 meter fra skærmen, og der ser du IKKE markant forskel på 720p og 1080p(testede selv inde i forretningen smiley )

Deusden kan du først udnytte 1080p i 2012, og kun med PS3 indtil videre nu smiley

vælg plasma helt klart. LCD er kun til små skærme som mobiler, 32" osv. Og det ligner at billedet er gemt bag en grå panel når man kigger, og reaktionstiden er langsom på nogen i modsætning til plasma..

men hvis du har 18 k så kan du også vælge de nyeste nye indefor LCD(FULL HD), med hurtig reaktionstid.

Må du self selv om; )

• #27   22. nov 2007 Nej korrekt

Kommentér på:
Fladskærm: LCD eller plasma?

Annonce