270 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
hjælp med at køre nyt TV!! hjælp med at køre nyt TV!!
jeg skal snart ud og ha købt mig et nyt fladskærms TV, men hvad skal man gå efter får at det er "fremtidssikkert"? fx digital-tuner osv..... det er sgu en jungel synes jeg:S
0 synes godt om
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 4 Svar: 178
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 130 Svar: 1.794
Kommer sku helt an på kundens behov.
Og der er fandme også andre gode tv!
mar 2008
Og hvad er det for en prisklasse? For LOEWE som er det "bedste" er ret dyrt.
mar 2007
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 100
Mht digital tuner skal du høre sælgeren om den har den inbyggede digitale tuner til KABEL-TV. Der er 3 forskellige tunere, men de to andre kan du kun bruge med parabol osv. Så hvis du ikke har den tuner skal du ud og have fat i en seperat box, med mindre du allerede bruger¨parabol. Med den rigtige tuner indbygget er det bare at smide et kort i tv'et og betale din årlige kortafgift, så har du digital tv.
Ydermere skal du kigge på den DYNAMISKE kontrast. Jo højere den er, jo bedre. Der kan sagtens stå "kontrast: 15000:1" men den dynamiske kontrast er den der virkelig tæller, og den kan i nogle tilfælde være helt nede på 1000:1.
Så kort sagt skal du have en med den rigtige tuner indbygget, høj dynamisk kontrast, og så gerne Full HD, hvis du vil have et der er sikret med optimalt billede længere ude i fremtiden.
Og husk at sælgerne i butikkerne stiller deres tv'et ind efter hvilke de tjener mest på. Dem der er størst overskud på, stiller de bedst, og dem med lavest fortjeneste bliver stillet mere sløret osv. De er nogle rigtige plattenslagere, men de skal jo også tjene penge. (og jo, det passer. Jeg har flere bekendte der er ansat i Fona, Expert og Merlin, og de indrømmer også blankt at det er sådan det fungerer)
mar 2008
Men i sidste ende skal du også selv kunne lide billedet.
Og husk du aldrig kan sammenligne kontraster osv. på tværs af producenter.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 96 Svar: 671
Kanon tv .Har selv købt et. Altså hvis du er fra den omegn?:-)
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 96 Svar: 671
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 325
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Fotoprofiler: 1 Emner: 131 Svar: 1.642
most value for money..
hvis du har råd..
ellers de mindre skærme i same serie..
de har den nyeste motion engine og en konstrast på 1: 30.000
hjælp med at køre nyt TV!!