923 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Fladskærm (hastesag) hjælp til et godt Fladskærm (hastesag) hjælp til et godt

Jeg står og skal ud og købe et fladskærms tv med min mor idag,da vores fjernsyn sprang igår.

Jeg gider ikke at hun bare lavet et eller andet haste køb af, hmm det ser da godt ud.

jeg tror vi skal have et 32" LCD tv, da det er sådan en størrelse vi havde før (dog billedrør)

Har kigget lidt på nogle Samsung skærme. Nogle forslag

Budgettet er ikke med et loft rigtigt, det skal dog ikke koste en million, og heller ikke 5000 kr.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fladskærm (hastesag) hjælp til et godt
  • #1   21. okt 2008 Køb et Pioneer hvis der ikke er budget-loft

• #2   21. okt 2008 Kan du give et link til et ?

• #3   21. okt 2008 (link fjernet)

• #6   21. okt 2008 Jeg synes i skal gå i EL giganten eller en anden foretning og så kigge rigtig godt på de skærme for vis det ikke er noget man virkelig går op i så skal det selv ikke koste en milion. tjek hvor langt i sider fra jeres tv inden i køber og så sammenlign når i står i butikken. man må ikke kunne se små tern på skærmen. Så i skal altså ikke have en 60" vis man sider 2m fra skærmen. Det er nok det bedste råd det er. Og i skal ikke købe det dyreste bare fordi det ser bedre ud PGA prisen. vis i følger med i de test som er i avisen tit. så er det som regel noget midt i feltet som er bedst. Det skal lige siges i kan spare penge ved og finde det på nettet i stedet for og købe i butikker prøv www.happi.dk og www.wupti.dk Der er penge og spare.

• #7   21. okt 2008 Ambilight kan også være træls og se på. hele vægen skifter jo farve vis man har en hvid væg

• #9   21. okt 2008 Nu skulle det gerne være 32" eller deromkring smiley ikke 42"

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 748
    #10   21. okt 2008 Hvis jeg skulle købe idag, så ville det blive Sony KDL-40W4000 eller KDL-40W4500, idet de har digitale tunere (Både DVB-T og DVB-C) der understøtter MPEG4, som er det format der bliver sendt i fra næste år... Jeg tror der er mange der bliver skuffede når de næste år skal ud og købe en ekstra box for at se tv, selvom de regner med de er fremtidssikret med digital tuner. Det er de ikke hvis ikke det understøtter MPEG4.

Der er også Samsung LE-40A676 Men den er vist ikke kommet på det danske marked endnu.

Men KDL-40W4000 ligger fra omkring 7500 kr til 10.000 kr alt efter hvilken forhandler man går til.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#11   21. okt 2008 Undskyld, dem jeg har foreslået er 40" ... men det er nok fordi jeg er gået efter FullHD-skærme, og dem findes der ikke mange af i 32".

Men som andre siger, så kig på skærmen, og vurder selv billedet. Men husk at formatet skifter næste år fra MPEG2 til MPEG4.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#12   21. okt 2008 Og hvis du vil finde dem på nettet, så kan man finde priser på www.hifipriser.dk

og www.flatpanels.dk har mange gode vejledninger til skærme

• #13   21. okt 2008 Okay smiley

Tror bare 40" blir for stort . 32" havde vi før, og det var rigeligt til stuen (hifi er ikke det vi går mest op i, bare billedet er godt smiley

Tar derned og kigger og spørg dem synder og sammen, smiley

OLED, går der langtid før de kommer?

• #14   21. okt 2008 Jeg vil sige jeg er rigtig glad for mit 37" Jeg havde 32 alm før og synes 32" lcd blev for lille. så valgte 37. Nu er jeg lige flyttet så har købt 60" panasonic. kommer om 4 uger NICE

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#16   21. okt 2008 (link fjernet) <-- 32" Med MPEG4 tuner og Full HD... til en rimelig pris.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#17   21. okt 2008 (link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

De fås i flere farver og modeller

• #18   21. okt 2008 Markus, tag hen i butikken og sammelign størrelserne på 32" og 42" der er altså cirka 20cm mellem dem og det er ikke meget.. så siden du har ingen budget har, synes jeg altså i skal gå efter det pioneer.. i bliver 100% glade af det, P.S. Lyt aldrig til hvad de sælger har at sige angående fladskærme.. research selv! meget vigtigt.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#19   21. okt 2008 Ninja bang. * >> Nogle vil bare ikke have de store skærme i stuen. Og den du linker til vil du også skulle bruge ekstra tilslutningsbokse til om et år. Det er da ret kedeligt når nu man er ude og købe ny skærm.

Desuden ville jeg også (for fremtidens skyld) gå efter et FullHD, selvom de fleste ikke kan se forskel nu, så vil det jo være rart at den nu har muligheden når man smider bluray film eller ps3 eller lignende til skærmen

• #20   21. okt 2008 Selvfølgelig overvejede jeg at fullHD og DVB-T/C skulle med, men eftersom de ikke var særlig interesseret i HIFI, synes jeg godt at at kuroen kan betale sig efter som de får DET bedste billede af alle tv'er, men HVIS de ville have fat i i et fremtidsikret, så sats et par tudsind mer og gå et takt op.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#21   21. okt 2008 Ninja bang. >> de behøver ikke være dyre... Men om det er det bedste billede, det er vist en smagssag. Plasma har fordelen ved at den er bedre til de mørke farver (Sort), men den er også mere følsom. Fx ryger garantien på de fleste plasma-skærme hvis den ligger ned, eller på anden måde ikke er lodret.

Jeg ville tage et LCD tv, mest pga de mange nye features, og at den er lidt nemmere at have med at gøre.

• #22   21. okt 2008 okay mange tak for hjælpen smiley

så ved jeg da nogen lunde hvad jeg skal kigge efter . smiley

• #23   21. okt 2008 Mikael R: Du har intet at bruge full hd til på et 32" tv.

Markus R, anbefaler dig at læse forrige tråde på hifigalleri, hifi4all. Istedet for her. Det er tydeligt at se folk som regel kun ved meget få ting (som i nogen tilfælde så er forkert). Derfor får du ikke et ordenlig svar herinde. De fleste snakker om Full hd, digital tuner osv. De ting har intet med det at gøre hvis jeres behov ikke er efter det. Så spørg et andet sted.

Jeg vil dog også sige at jeg syntes det er vigtigt at oplyse hvor meget i er villig til at ofre. Da det som regel siger en del om hvad du så kan få. smiley

• #24   21. okt 2008
    Brian D: Jeg syntes det er synd den måde du hjælper ham på. Hvad med og starte med at spørge om han har BRUG FOR DVB tuner som start?

Hvorfor købe Full hd på et 32"? Var det ikke mere hensigtsmæssigt at gå efter noget med 100hz i istedet for full hd?

• #25   21. okt 2008 Btw. vi ser ikke OLED før om mindst 3-4 år.

• #26   21. okt 2008 Okay,
    40" LCD tv. Sony KDL40W4000 eller Sony KDL40W4500

Hvilket vil være bedst? Og vil det være et godt køb, Tror vi tar ned og kigger på sådan et (og andre)

• #27   21. okt 2008 Markus R
    Sony 40W4000 er en kanon LCD skærm. Og køber i det så er jeg 100% sikker på i ikke vil fortryde.
    Har set både Panasonic 42PS81 og Samsung LE40A hjemme i stuen og Sonyen er klart at fortrække syntes jeg.

• #28   21. okt 2008 Hør her Markus... Gå ind på pricerunner.dk og find det tv du søger.. De har danmarks billigste priser, har selv lige købt LDV TV og Blu-Ray afspiller, begge fra samsung...

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#29   21. okt 2008 Morten P >> DVB-T tuner skal alle have hvis de vil kunne modtage dr1 og tv2 med deres antenne hjemme i stuen, efter oktober 2009. Derudover er det blevet bestemt at signalet bliver sendt i MPEG4, og derfor vil de DVB-T tunere der bliver solgt i massevis idag ikke kunne bruges, da de kun understøtter MPEG2.

Dermed ikke sagt at man man ikke kan undvære dette, men man vil gøre sig afhængig af fx kabeltv, som stadig vil sende i analogt format. Men det vil være en skam at give 5000-10000 kr for at fjernsyn, som ikke har de rette tunere, hvis man alligevel kan få et tv til cirka samme pris, som opfylder dette.

Behovet skal selvfølgelig analyseres, men som det fremgår er det ikke pga. HIFI-interesse at de skal have nyt fjernsyn, og derfor er det ligemeget om det er LCD, plasma eller et tredje format.

Hvis man vil være nogenlunde sikker på at kunne modtage og udnytte de signaler der sendes fra næste år (oktober 2009), så skal man have DVB-T og måske endda DVB-C tuner hvis man har kabel-tv (YouSee har cirka en million kunder som de gerne vil have over på digitalt signal, og man kan spare en HD-box til hhv. 39 og 59 kr/md, hvis det er indbygget i tv'et).

Mht. om det skal være FullHD eller 100Hz så kan jeg ikke se det store problem i dette, da jeg samtidig rådgiver til at finde det tv, som har det billede de selv bedst kan lide. Og hvis vi skal over i den grøft, hvorfor så ikke tage Sony's Z-serie som kører 200Hz?

Men vi kan jo alle kun rådgive indenfor det vi kender til, og det jeg kender til så har DVB tuner og FullHD meget at sige for signalerne i fremtiden, også mere end 100Hz eller 200Hz frekvens, især hvis man ikke går op i HIFI.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#30   21. okt 2008 Igen til Morten P >> Han efterspørger selv 32" og de skærme jeg linker specifikt til er alle på 32", og som sagt, hvorfor ikke købe et FullHD tv når det ikke koster mere end et der ikke er. Men de fjernsyn som har DVB tuner med MPEG4 bør alle være FullHD, da det svarer til MPEG4 formatet. Og ved at sikre sig at det nye tv opfylder dette krav, så sikrer man også at der går lidt længere tid inden man er nødsaget til at have endnu en strømslugende box, og endnu en fjernbetjening.

Læs mere her: (link fjernet)

Men som du siger, mange siger kun hvad de ved, og ikke alt kan være korrekt, heller ikke det du skriver.

Kommentér på:
Fladskærm (hastesag) hjælp til et godt

Annonce