{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.294 visninger | Oprettet:

Processor valg ? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer allesammen.

Efter at jeg har haft bærbar pc i de sidste 6 år og ikke har gået så meget op i det med hardware valg til stationær i de år, er jeg kommet lidt på herrens mark nu, fordi jeg skal opgradere min stationærer pc smiley

men hvilken cpu ville i vælge af disse her ?

Phenom II X6 1090T 6 MB (AMD Processor in a Box (PIB))
(link fjernet)

Eller

Core i7 I7-930 8 MB (Intel Boxed)
(link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Processor valg ?
  • #1   29. maj 2010 Helt klart nr. 2

• #2   29. maj 2010 Rasmus hvorfor ? smiley

• #3   29. maj 2010 Fordi hvis jeg sætte de 2 cpu'er op ved siden af hinanden rent teknisk på edbpriser, så det eneste jeg kan se hvor I7 cpu'en vinder i er at den har en 8Mb cache memory hvor phenom kun har 6.

Men I7 køre 4 kerner phenom køre 6 kerner
    I7 køre 2,8 GHz phenom køre 3,2 GHz
    I7 bruger 130W phenom bruger 125W

Så i mine øjne BURDE phenom X6 cpu'en faktisk være bedre på papiret, så hvis den ikke er det, må i meget gerne forklare mig hvorfor smiley

• #4   29. maj 2010 Ingen af dem smiley

Men den her: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=649324

Det eneste forskel med den og 1090T er 400mhz (ca 5-8% ydelse forskel) og kan overclocke en smule mere. Og pris forskellen er 50-60% smiley Det er virkelig ikke pengene værd.

• #6   29. maj 2010 Denned : min pc er ikke 6 år gammel, men inden jeg fik denne her, havde jeg kun haft forskellige bærbare pc'er de sidste 6 år.

Men jeg har valgt efter at have læst lidt mere rundt på nettet, og det bliver en phenom II X6 3,2 GHz.
    Det kan godt være det kun er 400 MHz mere, men det jeg bruger min pc til, så skal jeg kunne trække alt ud hvad jeg kan af min maskine, og jeg gider ikke at nøjes med en I5 hvis det er en Phenom II X6 eller en I7 cpu jeg vil have, og så gør det heller ikke noget at fremtidssikre sig lidt.

Og hvordan kan en cpu blive for voldsom ? smiley

• #8   29. maj 2010 Denned : Okey hvad er forskellen på MHz idag i forhold til for 5 - 10 år siden ? ud over at der er kommet mange flere af dem på en cpu ? smiley

• #9   29. maj 2010 hov forkert link, det den jeg taler om: (link fjernet)

• #10   29. maj 2010 Skum : Nåååårh okey, jeg kunne heller ikke forstå du ville anbefale mig en I5 som er 4 kernet i stedet for en 6 kernet smiley
    Ja okey så kan jeg bedre forstå hvor du vil hen prismæssigt smiley

• #11   29. maj 2010 Men ja så vil mit nye setup nok komme til at se sådan her ud.

Phenom II X6 1055T 6 MB 2.8 GHz (AMD Processor in a Box (PIB))
    4 Gb ddr3 pc-12800 ram
    ASUS M4A88T-M/USB3 mainboard
    Club 3D HD5770 Overclocked Edition 1Gb Gddr5

• #12   29. maj 2010 Prøv et gigabyte bundkort i stedet smiley

(link fjernet)

(link fjernet)

De er langt mere stabile. og tro mig. Har det fra en troverdig kilde smiley

• #13   29. maj 2010 Ja men problemet er at de ikke understøtter ddr3 pc-12800 ram smiley
    Og jeg har altid været glad for ASUS og har aldrig haft nogen problemer med ASUS smiley

• #14   30. maj 2010 Den først linked kan holde til 1866mhz ram smiley

• #17   30. maj 2010 Skum : Okey det kan jeg så ikke rigtig læse mig frem til, men jeg kan læse mig frem til at det første link ikke understøtter en Phenom II X6 cpu smiley

Denned
    Nej det er helt okey, jeg havde heller ikke skrevet noget om mine behov, så du kunne ikke vide det.
    Men ja jeg ved godt at hypertreadning og multiplier har meget at sige på en cpu idag, men uden MHz så køre maskinen ikke særlig langt smiley

• #18   30. maj 2010 Den understøtter AMD X6. Den skal måske bios updatere før den kan. Det kan du evt gøre via en USB nøgle smiley

De begge linked understøtter alt det som du mangler. Eneste Forskel er at den ene har crossfire, mens den anden har et nyt chipsæt som understøtter noget mere.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #19   31. maj 2010 Jeg forstår udemærket tvivlen om valg af CPU, og jeg kan se fordele ved begge.
    Dog ville jeg følge rådet fra: skum-caT - ANFotos S, med at tage den billigere cpu, når der alligevel er gået på kompromis med de andre dele.

Hvis du vil have en dyr CPU til 2000+ kr, så ville jeg anbefale at du også tager et bundkort der er tilsvarende.
    Det ASUS bundkort du selv nævner har rigtig nok USB3, og kan tage den CPU og det andet du vil have. Men hvorfor tage et micro-atx bundkort med indbygget "skærmkort", når nu du er igang?

Jeg kender ikke længere så meget til chipsets til AMD, men hvis du vil have en Intel Core i7, i den dyre ende, så fortjener den også et tilsvaende bundkort, her ville jeg vælge chipset som X58, da du så også får muligheden for tripple channel ram.
    Alternativt hvis du tager Core i5, sparer pengene, så kunne man vælge et H57, eller P55 chipset.

Alternativt kunne man vælge en pc, der allerede var stykket sammen, så ville man have garanti for at alle delene virker sammen smiley
    Hvis man har været ude af "markedet" et stykke tid, så kan der hurtigt komme nye forhindringer.

• #20   31. maj 2010 Brian :

Ja det med det onboard grafikkort så jeg faktisk først bagefter, så det bliver heller ikke det bundkort, fordi jeg skal sgu ikke have noget med noget onboard grafik, og at det er micro atx havde jeg sgu heller ikke lige set må jeg indrømme, så jeg kigger lidt efter et nyt og evt. også lidt dyrer.
    Ja det havde jo nok været nemmere at købe en som er stykket sammen, men hvis jeg skulle købe en samlet pc til samme pris som jeg kan lave det selv, så skulle jeg alligevel ud og købe noget ekstra, fordi de ikke har det i jeg vil have, og en pc i denne kaliber som jeg vil sætte sammen kommer jo til at koste ca det dobbelte, og det gider jeg ikke, slet ikke når jeg selv kan samlet det.

Jeg har altid samlet mine stationære pc'er selv og det bliver jeg ved med, fordi så ved jeg hvad jeg skal ud og købe og jeg ved med 100% sikkerhed hvad der er i den smiley
    Hvis jeg skulle vælge en Intel I cpu ville jeg ikke vælge noget under end en I7 da jeg syntes at I3 og I5 virker lidt som om det er nogen discount cpu'er ligesom f.eks celeron.
    I7'eren ville jeg nok få mere ud af når jeg laver 3D, men den har jo kun 4 fysiske kerner og 4 emuleret, og på det punkt er jeg måske lidt gammeldags, og gerne vil have alle kerner som fysiske og ikke noget der er emuleret via software, desuden har jeg også læst test hvor de sætter en X6 op imod en I7 930 hvor de ligger meget tæt men alligevel vinder X6'eren smiley

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #21   31. maj 2010 Jeg har også altid selv bygget mine stationære pc'er op. Men jeg er lidt i tvivl om jeg vil gøre det næste gang, fordi man idag kan få meget valgfrihed, og man kan konfigurere maskinerne selv, udfra nogle givne valgmuligheder.
    Men mest af alt fordi man ikke altid sparer penge på at købe stumperne for sig.

Jeg har præcis den samme mening, med at man skal vide hvad der er i ens pc.

Ang. Intel vs AMD, det er en evig diskussion, og der vil aldrig blive enighed, men jeg er selv mest til Intel, da det er disse jeg har bedst erfaring med. Jeg har haft enkelte AMD, men de har ikke været som jeg gerne ville have dem. Mens andre har været utilfredse med deres Intel.
    Men jeg tror ikke det betyder så meget om du har 4 eller 6 fysiske kerner, jeg har stadig software der ikke understøtter mere end en enkelt kerne, og det er ikke generelt udbredt at man skal understøtte 4 kerner, men det har været værre... smiley

• #22   31. maj 2010 Hvis du vil ofre lidt flere penge på et bundkort, så kig efter et AMD 890 chipsæt.

Men stadigvæk, tag gigabyte. Kender en computer forretning der har kørt med MSI og Asus bundkort. Efter de har skiftet over til gigabyte for et år siden, har de kun haft 2 til rep. Mens før, var der flere gange om måneden de sendte et bundkort til rep smiley

I mit tilfælde har jeg byttet hele 5 Asus bundkort. Og endnu ikke har jeg haft et gigabyte bundkort som er i stykker. Jeg har endda byggede 5-10 maskiner med et gigabyte bundkort.

• #23   2. jun 2010 Nå jeg har siddet og kigget lidt på de forskellige bundkort, og jeg må indrømme at gigabyte er ikke lige mig, da det ikke understøtter de ram jeg vil have.

Men jeg fandt dette her, nu ved jeg godt at i ikke er så meget for ASUS, men jeg har ALDRIG haft problemer med hverken deres hardware eller bærbare pc'er, men jeg kan kun gå ud fra at det er bedre end det jeg ellers havde i tankerne smiley

ASUS M4A89TD PRO/USB3
    http://www.getmore.dk/køb-asus-m4a89td-proogusb3-billig/amd-sokkel-bundkort/m4a89td%20pro~usb3_111116_p.html

Kommentér på:
Processor valg ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce