{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.497 visninger | Oprettet:

Forsøg på HDR. Billederne bliver mørke {{forumTopicSubject}}

Hej jeg prøver at finde ud af hvordan jeg tager HDR billeder.

For det første er min kamera sat på Manuel mode.
Alt fungere sådan set fint nok, bortset fra at mine billeder bliver meget mørke (jeg tager dem uden blitz)
Jeg vil helst kunne tage disse billeder uden brug af blitz. Min blænde er på 8, og ISO er nede på 100, da jeg selvf. skal ungå støj på de raw billeder jeg nu tager. Jeg har taget udgangs punkt i 5 billeder, med et trin imellem. Umiddelbart kan jeg ikke rigtigt se forskel på de 5 billeder jeg har taget, da de alle er så mørke.

Jeg bemærker nogen sætter deres kamera på TV mode, hvilket jeg også prøvede. Der blev alt perfekt, bortset fra at der er 10 sekunder i mellem hver billede bliver taget, og at alt bliver lidt halv slørret.

Ved i hvorfor billederne bliver så mørke, og har i nogen rettelser, til hvad jeg burde gøre, hvis jeg da ellers gør noget forkert?.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsøg på HDR. Billederne bliver mørke
  • #1   6. apr 2011 Du skal finde den rigtige eksponering på billedet først. Derefter tager du billederne med AEB (Auto Brackedting) hvor du har sat det til +/- et stop.

Du skal iøvrigt bruge stativ, ellers kan du få nogle yderst spændende sløret billeder.

• #2   6. apr 2011 På Jagt A

Har du husket at tage låget af dit objektiv ? Heh ej bare pis .. smiley

Men de billeder du tager der bliver så mørke.. Tager du dem om aftenen og hvad er din lukketid ? På mit 500D kan jeg se det i kighullet. Når man sætter Eksponerings kompensationen til at tage 3 billeder, så skal den midterste bare være ved -1 eller mellem -2 og -1 ..

Jeg håber det er til at forstå.. jeg er ikke så meget inde i fagsproget!

• #3   6. apr 2011 Jeg bruger et tripod til at holde mit kamera fast med, og lukkertiden er 1/1000. Jeg tror at mine billeder blev sløret, fordi mit motiv ikke var i ordenlig fokus, hvilket er fixet nu. Billederne er taget i et lettere belyst rum, for ikke andet end en halvanden time siden, frem til nu. Altså AEB står på -2,0,+2.
    Har stadigvæk ikke fundet ud af, hvorfor billeder bliver så mørke.

Hm, tror jeg egentlig har fundet ud af noget andet, imens jeg skrev det her. Min lukkertid er jo egentligt ret hurtig, og jo hurtigere den er, jo mindre lys når den at slippe ind, ik?. Tja jeg ved sgu ikke bedre.

• #4   6. apr 2011 Det er Fordi Du har en lukketid på 1/1000! nu ved jeg ikke hvad du tager billeder af men et landskabbilled vile jeg nok bruge 1/80 smiley

• #5   6. apr 2011 ja det fandt jeg ud af, og tak for dit ekspempel.
    Jeg bare van til at se folk, når de bruger deres kamera til HDR, at det siger "klak klak klak" rimeligt hurtigt, frem for at det kun tager billedet hvert 8 sekund f.eks.

• #6   6. apr 2011 På Jagt A

Det burde nu også gå rimelig hurtigt med 1/80 .. Altså det er jo kun når du er oppe i flere sekunder at der kan gå lidt længere tid..

• #7   7. apr 2011 På jagt a

Hvor bor du, og hvilket kamera, hvis det er i nærheden og samme mærke som mig, så skal jeg med glæde vise dig hvordan det virker smiley

Med mindre du har fundet ud af det smiley

Hygge

• #8   8. apr 2011 Okay kunne være herligt, hvis det lige var tilfældet du bor i Grenå

• #9   8. apr 2011 smiley ahhh bor en kende derfra, desværre.
    Men kommer du til Esbjerg så sig til, så kan det da være vi kan finde ud af noget.

Kommentér på:
Forsøg på HDR. Billederne bliver mørke

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce