Forsøg på HDR. Billederne bliver mørke {{forumTopicSubject}}
Hej jeg prøver at finde ud af hvordan jeg tager HDR billeder.
For det første er min kamera sat på Manuel mode.
Alt fungere sådan set fint nok, bortset fra at mine billeder bliver meget mørke (jeg tager dem uden blitz)
Jeg vil helst kunne tage disse billeder uden brug af blitz. Min blænde er på 8, og ISO er nede på 100, da jeg selvf. skal ungå støj på de raw billeder jeg nu tager. Jeg har taget udgangs punkt i 5 billeder, med et trin imellem. Umiddelbart kan jeg ikke rigtigt se forskel på de 5 billeder jeg har taget, da de alle er så mørke.
Jeg bemærker nogen sætter deres kamera på TV mode, hvilket jeg også prøvede. Der blev alt perfekt, bortset fra at der er 10 sekunder i mellem hver billede bliver taget, og at alt bliver lidt halv slørret.
Ved i hvorfor billederne bliver så mørke, og har i nogen rettelser, til hvad jeg burde gøre, hvis jeg da ellers gør noget forkert?.
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 809
Du skal iøvrigt bruge stativ, ellers kan du få nogle yderst spændende sløret billeder.
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Fotoprofiler: 1 Emner: 171 Svar: 2.250
Har du husket at tage låget af dit objektiv ? Heh ej bare pis ..
Men de billeder du tager der bliver så mørke.. Tager du dem om aftenen og hvad er din lukketid ? På mit 500D kan jeg se det i kighullet. Når man sætter Eksponerings kompensationen til at tage 3 billeder, så skal den midterste bare være ved -1 eller mellem -2 og -1 ..
Jeg håber det er til at forstå.. jeg er ikke så meget inde i fagsproget!
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 26 Svar: 581
Har stadigvæk ikke fundet ud af, hvorfor billeder bliver så mørke.
Hm, tror jeg egentlig har fundet ud af noget andet, imens jeg skrev det her. Min lukkertid er jo egentligt ret hurtig, og jo hurtigere den er, jo mindre lys når den at slippe ind, ik?. Tja jeg ved sgu ikke bedre.
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 252
sep 2008
Jeg bare van til at se folk, når de bruger deres kamera til HDR, at det siger "klak klak klak" rimeligt hurtigt, frem for at det kun tager billedet hvert 8 sekund f.eks.
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Fotoprofiler: 1 Emner: 171 Svar: 2.250
Det burde nu også gå rimelig hurtigt med 1/80 .. Altså det er jo kun når du er oppe i flere sekunder at der kan gå lidt længere tid..
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 31 Svar: 547
Hvor bor du, og hvilket kamera, hvis det er i nærheden og samme mærke som mig, så skal jeg med glæde vise dig hvordan det virker
Med mindre du har fundet ud af det
Hygge
sep 2008
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 31 Svar: 547
Men kommer du til Esbjerg så sig til, så kan det da være vi kan finde ud af noget.
Forsøg på HDR. Billederne bliver mørke
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside