alm whey vs. weight gainer {{forumTopicSubject}}
Hej alle træningsnørder
Jeg har siden august 2010 styrketrænet hvor jeg startede med ca 2-3 gange om ugen og tog sammen med det alm whey protein pulver
efter jul og lige ved starten af 2011 tog jeg i stedet for noget weight gainer, dog ikke som anvist og derefter tog jeg 2,5 mere som anvist, jeg gik fra 66kg til 73kg og nu svinger det mellem 71 og 72 kg efter jeg er startet på alm whey igen, jeg har nemlig ikke tid osv til at indtage kost osv som jeg burde,
kan i anbefale at jeg tager weight gainer i stedet for alm whey igen for at supplere min kost ? eller skal jeg bare blive ved med alm whey ?
det skal lige siges jeg gerne vil lidt op i vægt
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 1.656
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 113
Det er noget værre sludder ..
- Hvis du har svært ved at dække "a" og "b", så er WeightGainer bedst.
- Hvis du har svært ved at dække "b", så er WeightGainer bedst.
- Hvis du har svært ved at dække "a" kun, så er protein fra whey bedst.
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Emner: 10 Svar: 2.596
Hvis det er det man vil kan man jo blot blande sine ports op med dextrose og maltodextrin
mar 2007
Kulhydraterne er jo netop af den simple slags, hvilket jo så netop er mere eller mindre ren sukker.
Altså var det David skrev fuldstændig korrekt, og ikke noget vrøvl.
feb 2010
mar 2007
I ganske almindelig whey protein, vil der altid være en smule fedt. Tilføjer du denne blanding hurtige kulhydrater (=sukker), så har du weight gainer.
Dvs gaineren bliver IKKE tilføjet fedt, den bliver tilføjet kulhydrat. Der vil altid være fedt i din whey. Du vil erfare at mængden pr 100 gram mindskes i gainer pulveret, og det er netop fordi at der tilføjes kulhydrater, og intet fedt, og derfor bliver blandingen i sagens natur mere "mager".
Altså består "gainer" delen udelukkende af carbs.
feb 2010
Du har da ret i at der ikke bliver tilføjet andet end sukker. Jeg skrev jo bare at den også indholdte fedt, hvilket den gør, men det er der jo i alle tilskud, lige meget hvad du vælger. Så jo, det har du ret i
alm whey vs. weight gainer
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside