{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.896 visninger | Oprettet:

Big  $
Big $
Tilmeldt:
24. jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 33 Svar: 1.337

problem med hjemmenetværk {{forumTopicSubject}}

jeg har lige fået ny internet forbindelse igennem Waoo med en dejlig 30/30 forbindelse,men så prøver jeg og få forbindelse med alle computerne så de kan se hinanden, og det kan jeg bare ikke.. de kan alle gå på nettet. .
de står til samme arbejdsgruppe, men hver pc kan kun finde sig selv i den arbejdgruppe.
d kører alle igennem en switch, og denne router : http://www.computeruniverse.net/products/e90233735/d2/specifications/allied-telesis-multiservice-gateway.asp#InfoDataHeader
fandt ud af de ikke havde samme standard gateway, og det kunne ære problmet, men har tilføjet ny standard gateway, så nu er dens, men stadig ingen forbindelse. .
nogen der har nogle bud, til hvad man kan gøre.. ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problem med hjemmenetværk
  • #2   11. jun 2011 mm.. så jeg har sat en switch i røven af en switch. . ??? smiley
    ved godt jeg er en klovn til og finde rundt i det netværk, men stadig lidt dum fejl..
    burde der ikke være en router et sted, mellem pc og internettet, eller har jeg misforstået den. . ???
    har du evt et link til en fornuftig router, der kan bruges. . ??


  • #4   11. jun 2011 og den skal jeg så sætte til den jeg linker til, og så burde det virke. . ???
    for kan ikke fjerne den der er der nu. .


  • #6   11. jun 2011 Siden de alle kan gå på nettet, hvilket normalt ikke kan lade sig gøre uden en router. Så tider det faktisk på du køre med IPv6, som er den helt nye IP standard.

    Der behøver du nemlig ingen router. Du for derimod en unik IP adresse til hver enhed der er tilsluttet til nettet, som man kan få tilgang overalt. Normalt har man blot en IP pr. internet forbindelse. Men IPv6 har alle enheder deres egen IP adresse smiley

    Prøv at se om det er rigtigt: http://test-ipv6.com/



  • #7   11. jun 2011 You appear to be able to browse the IPv4 Internet only. You will not be able to reach IPv6-only sites.

    intet IPv6


  • #9   12. jun 2011 okay, så jeg havde forstået det rigtigt alligevel første gang. . smiley
    på nuværende tidspunkt er det dog kun 2 der er sat til, da jeg skal bruge flere/længere kabler for at få de sidste på. .
    er bare stadig belastende jeg ikke kan fnde de andre i arbejdsgruppen.. det er dog kun 1 stk ekstern hdd, jeg har behov for og dele, så måske jeg skulle investere i en NAS disk, så burde det jo fungere. .
    medmindre en router koblet til, vil gøre det, og så har jeg jo også WiFi. .


Kommentér på:
problem med hjemmenetværk

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce