Jæger = lystmorder?? Nej vel {{forumTopicSubject}}
Ja jeg har denne debat igang inde på facebook ... Hvad mener i?
Simone Amanda Pedersen:
jeg tror fra nu af vil jeg lave duckface ansigter på ALLE mine billeder.. tror det er sådan en dille med at redde naturen?..
"du skyder fugle, men ville du skyde mennesker der ligner fugle" agtig kampange?
Camilla Pedersen Im on!
Simone Amanda Pedersen Hahahahahaha !
Andreas Frandsen Andersen Til hver en tid.... Har jo jagttegn...
Andreas Frandsen Andersen ?;)
Camilla Pedersen jagttegn = bevis for en mand føler sig mere mand ved at skyde små ufarlige uskyldige dyr
Simone Amanda Pedersen Potens forlængeren (;
Andreas Frandsen Andersen
Nej.. Det er for at holde bestanden nede så de ikke dør af sult da der ikke er nok mad i forvejen til alle dyrene i dk. samt skaffe sig noget føde på en anden måde / sådan som man har gjort i hele menskenes tid.. Vil mene det er mere i orde...Vis mere
Andreas Frandsen Andersen Lige på det punkt er det ikke nødvendigt med et våben.
Camilla Pedersen og det gør du? ... troede det var proffernes job i dit tilfælde har du nok fået jagttegn fordi du synes det er pisse skægt at sidde i en skov i mange timer for til sidst at skyde et uskyldigt dyr
Simone Amanda Pedersen Min søster købe dem ikke, vegetar.. (; så æd en regnorm eller en Bille eller en edderkop, dem har vi for mange af. Bambi kan vi godt få flere af, og de æder planter..
Camilla Pedersen det er jo ikk fordi vi bliver trampet ned at hjorte eller ænder hele tiden hvis du skal holde bestanden nede så begynd med rotter og duer..
Simone Amanda Pedersen Eller lus og lopper! Bliv skadedyrs bekæmper xD
Andreas Frandsen Andersen vildtet i naturen lever af insekter og bær, når vildtet bliver holdt nede så får de ingen sygdom
Camilla Pedersen igen.. det er proffernes job.. der er ingen grund til amatørjægere render rundt for at skyde dyr som hobby og finder undskyldninger i et forsøg på at retfærdiggøre deres gerning ?
Andreas Frandsen Andersen Det handler jo ikke kun om at skyde et dyr når jeg går på jagt. Jeg nyder naturen også.. Er jo ikke fordi jeg sidder eller går med et våben i hånden hele tiden når jeg er der ude... Vi planter jo også træer og forskellige buske for vildtet samt sørger for det kan overleve da vi ved at det meste mad forsvinder når det bliver vinter så sætter vi forskelloge ting ud som de så kan spise af.
hvad mener du med proffernes job?
Andreas Frandsen Andersen så prøv at definer en amatør jæger
Camilla Pedersen der er folk der er ansat til den slag... skovfogden sætter mad ud til dyrene i vinterhalvåret.. skovfogden sørger for at bestanden bliver holdt nede.. på ingen måde synes jeg det er i orden at skyde dyr som hobby.. hvis du elsker naturen, fint så tag på camping eller telttur.. men ingen grund til at skyde dyr?.. det er ikk en naturelsker der skyder dyr af hobby.. det kalder man er morder
Andreas Frandsen Andersen hvis en amatør jæger er en jæger som tar ud og skyder dyr bare for sjovt. Så kan jeg godt se dit problem men der vil jeg så også mene at jeg er inde i kategorien proffernes da vi jo netop tar det med hjem for også at spise det..
Camilla Pedersen hvorfor ikk gå ned hos slagteren og købe det?.. og nej det mener jeg ikk med amatør.. en prof. er en som får løn for at passe på skoven og dets dyr..
Simone Amanda Pedersen Gud hvor skal jeg tisse og hente popcorn for den her samtale (:
Andreas Frandsen Andersen og vi laver præcis de samme ting som en skov foged gør.. da der heller ikke er nok af dem så dem der ejer gårde lejer deres områder ud til netop jægere for at holde bestand nede så der ikke kommer sygdom / eller for mange dyr ind på hans marker og æder hans korn.
Camilla Pedersen ?:p der findes andre metoder end drab.. sætte hegn op?.. og der kommer jo ikk sydom medmindre du bliver bidt af det.. eller slikker dens savl op..
Simone Amanda Pedersen Bliv medicin udvikler
Camilla Pedersen mord er en synd aldrig en løsning
Andreas Frandsen Andersen Desværre er det bare sådan at der er nogen steder hvor der ikke må sættes hegn op i landet. Og derfor de enten klarer tingene selv eller får et par jægerer ud/ skovfogeder uden job om du vil det eller ej.. Vi er lige så meget skovfoged som alle de andre vi har bare ikke titlen de har været præcis det samme igennem som os andre og derefter fået et våben og kalder det for et job..
Camilla Pedersen hmm jeg har arbejdet for danmarks naturfredningsforening.. du kan søge om at få hegn op og det får du ikk afslag på hvis din begrundelse er god
Andreas Frandsen Andersen Det er rigtigt Men hvis jorden er fredet så må du ikke.. og det har vi været ude for før hvor vi har haft jagt før
Simone Amanda Pedersen Og sluuuuuuut
Andreas Frandsen Andersen ?:P
Camilla Pedersen det er okay en synder finder altid på undskyldninger for sine handlinger
Simone Amanda Pedersen Sluuuuuuut (:
Ja vi bliver alligevel aldrig enige om det her.. Desværre. Men et enkelt spørgsmål... Hvis en prof er en skovfoged der bliver betalt for at gøre disse ting ikke er en morder, og ikke er ond. Men ham som du siger er amatør og hobby morder . har været igennem det samme som skovfogeden eneste forskel er at vi faktisk giver penge for at holde dyrene i live og sørger for at de har det godt , samt holde bestanden nede.. Vi er onde mordere? Vil da mene at vi holder mere af naturen end skovfogeden gør
Andreas Frandsen Andersen Vi gør det i vores fritid der holder vi dyrene i live samt holder bestanden i rette kurs.
Camilla Pedersen synes bare det er meget naivt at tro man gør en god gerning og holder bestanden nede når ingen har bedt om din hjælp
Der er da heller ikke nogen som har bedt skovfogeden om hjælp.. ? Det er bare en titel som der lige pludselig er kommet tilbage i tiden da der er en som har valgt at kalde det et job.. Hvor imod det rent faktisk bare er en "kamp" mellem død og overlevelse imellem dyr og mennesker. og hvis det så skulle vise sig at være staten / danmark der har spurgt om hjælp. så er job kravet jo stadig du " Skal have jagttegn for at kunne blive skovfoged" Eneste jeg gør er at jeg bare gør det i min fritid og betaler for det.. Derfor jeg ikke forstår folk har så meget imod jægere hvor derimod dem som spiller golf ødelægger naturen for at kunne slå til en bold på et kæmpe arial hvor dyrene kunne gå istedetfor.
Camilla Pedersen jo kommunen, dyre- og naturstyrelser... og for at gentage simone: sluuuut...
Andreas Frandsen Andersen Så iorden... som sagt vi bliver ikke enige...
Andreas Frandsen Andersen Lige det sidste.
Skovfogeden ringer nogle gange til mig når han har brug for hjælp til regulering / skære bestanden ned. Dyrene skal jo heller ikke spærres inde med hegn hvilket vil være endnu mere synd for dyrenes natur. Kun ved befærdet vej, ligesom i sverige.
Men alt dette burde danmarks naturfredningsforening allerede vide men de har desværre ikke altid lyttet efter i timen kan jeg så se.
Camilla Pedersen tsk... det ved de så godt men hvad du ved er at dyr ikk bliver spæret inde men markerne gør
Hvis de / du godt ved det så kan jeg så ikke se hvad du har imod jægere.
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Jæger = lystmorder?? Nej vel
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside