{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Rasmus k
Rasmus k
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35

amd vs intel {{forumTopicSubject}}

hey folkens jeg ville lige høre jeres mening om hvad der er bedst til gaming om det er intel eller amd for kan se at man kan få meget mere for pengene ved amd end ved intel

køre pt med en intel Q6600 men overvejer noget amd for at prøve noget nyt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  amd vs intel
  • #2   20. sep 2012 Phenom 2 (op til x4) er blevet godt og vel ligeså hurtig som Intels gamle Core 2 processorlinje. En quadcore Phenom 2 vil derfor ikke være særligt meget en opgradering, men til gengæld godt med pengespild.

Jeg er selv AMD mand, men må indrømme jeg er blevet noget skuffet over min Phenom 2 965'ers encoding performance. Skal du bruge din computer til bare en lille smule andet end at spille, så køb Intel. Jeg er bare for nærig og satser i stedet for større grafikkort.

Hvis du dog vælger at spare på processoren og købe større grafikkort, og derfor overvejer AMD alligevel, så lad for guds skyld være med at købe deres FX serie (Bulldozer). Det er et skridt tilbage i forhold til Phenoms - også derfor du kan få en 8 kernet processor for små 1600kr. De yder af røv og kernerne deler resourcer 2 og 2, så en 8 kernet bulldozer er i princippet en dårligt optimeret 4-kernet processor med "fysisk hyperthreading".

Min stemme: Intel.

• #3   20. sep 2012 Rene V, det kommer sku an på hvad du skal bruge den til, min FX 6100 banker samtlige High end intel Cpuer ned når det gælder 3D rendering og 3D modeling

• #4   20. sep 2012 http://www.anandtech.com/show/4955/the-bulldozer-review-amd-fx8150-tested/7
    FX-8150 er lige knap oppe på en 2600k i virkeligt optimerede og trådede programmer, men clock for clock er den sløvere end en Phenom 2.

Din 6100 kan knap nok hamle op med en i5 2500k i multithreaded cinebench.
    Singlethread er den overgået af i3 2100.

Jeg ved ikke hvor du får dine observationer fra men de er ikke helt sande.
    Det er et faktum at bulldozer er en kedelig processor, og INGEN opgradering i forhold til Phenom. Blot billigere at lave. Derfor har AMD også udfaset Phenom 2 X6 modellerne, fordi de simpelthen var bedre end deres Bulldozers, og så kunne de ikke sælge den nye, billigere at lave, platform.

• #5   20. sep 2012 Rene, det her var ren test med partikler i auto desk maya, hvor min ownede selv en i7 3930k med det dobbelte, jeg tog 12,8m partikler før det begyndte at tage på kræfterne , hvor i7 allerede bøvlede ved 7-8m partikler

• #6   20. sep 2012 Maya understøtter processing på grafikkortet, hvilket så vidt jeg husker er slået til fra standard.

Men okay - så må du være glad for din 6-serie bulldozer. En 6-serie er ikke hurtigere end den største Ivy Bridge på nogen punkter, overhovedet. Sorry.
    Men godt du er glad smiley

Jeg vil bare ikke anbefale AMD til nogen, medmindre det er en fuldt ud gaming-orienteret maskine.

• #7   24. sep 2012 Intel 100%

Har lige nu en Q9450 fra Intel en lidt ældre dame der virkelig sparker røv stadigvæk smiley

Den blir så nok i år skiftet ud med en 3570k fra Intel plus lidt andre små ting smiley

Kommentér på:
amd vs intel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce