Trænings inspiration til dig.. {{forumTopicSubject}}
Jeg har fundet mit gamle gv program fra gemmeren og synes jeg ville lægge det op her så folk kunne få lidt inspiration til et godt program for øgning af masse vinteren over:-)
Det ser sådan ud.
Dag 1 bryst/triceps
Bænkpres 10x10
incline files 10x10
fransk press 10x10
dag 2 ryg/biceps
Pulldown 10x10
Bent over row 10x10
barbell cirka 10x10
dag 3 fri
Dag 4 ben/skulder
Benpress 10x10
Legg extensions 10x10
military press 10x10
dag 5 fri
dag 6 forfra igen
Der køres med 60 SEK pause mellem sæt og 3-5 min mellem øvelser.
Håber det kan inspirere nogen det ser simpelt ud men tro mig det er hårdt PGA de mange sæt og korte pauser udtrættes musklen total og det giver rigtig god mulighed for vækst:-)
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 1.653
Så i forhold til muskelvækst er det langt fra optimalt.
I programmet er der heller ikke noget til den nedre ryg eller mave.
Så alt i alt, er det en ommer
nov 2012
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 50
Der ligger mange former for gv programmer derude dette er blot en af dem...
og nej korte pauser giver ikke i sig selv muskelvækst men kombineret med mange sæt i samme øvelse giver stor udtrætning som kombineret med andre ting giver øget muskelvækst...det er netop en af hoved principperne i german volume training.
nov 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Svar: 27
nov 2012
jan 2009
Følger: 35 Følgere: 33 Fotoprofiler: 1 Emner: 28 Svar: 123
Jeg ved godt det er folk som er proppet op med hormoner der sidder og skriver her..
Og at alle altid gerne vil have ret, for ikke at tabe ansigt til de andre..
Men snak ordentligt.. hehe..
Jeg vil personligt hellere kører 3 sæt af 10-8-6 gentagelser eller 4 sæt af 8-6-4-2 gentagelser.. Det virker topdollar for mig, og stort set alle dem som jeg har præsenteret dette for.. Men på den anden side kan videnskaben ikke tales ned..
Og programmet er jo godt nok i sig selv, selvom der mangler et par grupper for at komme hele vejen rundt hehe
Jeg vil da også gerne komme med et indput til hvad folk kunne gøre i deres vinterbulke periode.. Det kunne se sådan ud:
Mandag:
Bryst
Triceps
Skuldre
Mave
Tirsdag:
Ryg
Biceps
Nakke
Underarm
Onsdag:
Off-day
Sørg for denne dag at slappe HEELT af.
Du kan eventuelt øge farten på din restitution ved hjælp af følgende:
Massage (1time hvis træningen har været middel hård.. 2-3timer hvis træningen har været intens).
Akupunktur.
Stræk forsigtigt ud (Men men men, ikke 2min efter endt træning heller ikke 30min efter, men HELE 2timer efter).
Sænk intensiteten sidst i dit træningspas, dagen før.
Spis fede fisk, der via de to EPA og DHA dæmper overbelastningen i muskler, led og sener.
Få fyldt dine kulhydratdepoter op igen, du har brug for ca. 1 g kulhydrat pr. kilo, du vejer. (dvs: vejer du 80kg er det 400g banan)
Sidst men absolut ikke mindst Protein, sørg for at indtage dette senest 1time efter endt træning. Mængden er 1 til 1,5 gram pr. kg du vejer(dvs: vejer du 80kg er det 100g protein, hvis man tager en mellemting), det er hvad du har brug for, da kroppen alligevel ikke ville kunne optage mere.
Torsdag:
Lår
Læg
Balder
Lænd
Mave
Fredag:
Bryst
Triceps
Skuldre
Underarm
Lørdag:
Ryg
Biceps
Nakke
Mave
Søndag:
Off-day
Sørg for denne dag at slappe HEELT af.
Du kan eventuelt øge farten på din restitution ved hjælp af følgende:
Massage (1time hvis træningen har været middel hård.. 2-3timer hvis træningen har været intens).
Akupunktur.
Stræk forsigtigt ud (Men men men, ikke 2min efter endt træning heller ikke 30min efter, men HELE 2timer efter).
Sænk intensiteten sidst i dit træningspas, dagen før.
Spis fede fisk, der via de to EPA og DHA dæmper overbelastningen i muskler, led og sener.
Få fyldt dine kulhydratdepoter op igen, du har brug for ca. 1 g kulhydrat pr. kilo, du vejer. (dvs: vejer du 80kg er det 400g banan)
Sidst men absolut ikke mindst Protein, sørg for at indtage dette senest 1time efter endt træning. Mængden er 1 til 1,5 gram pr. kg du vejer(dvs: vejer du 80kg er det 100g protein, hvis man tager en mellemting), det er hvad du har brug for, da kroppen alligevel ikke ville kunne optage mere.
Jeg håber det vækker interesse hos nogen af jer, jeg har selv kørt efter ovenstående med dertilhørende kostplan og virkelig fået meget ud af det..
Nu kommer der nok en masse kritik og sureopstød over dette, men det er også iorden, så længe det er konstruktivt
Men til sidst vil jeg bare sige at i skal huske på, uanset hvad folk har haft gode resultater med og deler her på vores side, er det jo kun venligt ment, så vær venlige fremover ikke at kører på folk såfremt de skulle have opfattet noget forkert eller misforstået noget i måske tidligere har sagt, hjælp dem istedet på en ordentlig måde..
Vi ses på forummet drengene
nov 2012
Vil dog lige tilføje til din kost del.du skriver at det ikke er nødvendig med mere end 1-1.5 g protein pr kg da man ikke har brug for mere.her er jeg uenig mener ikke det er bevist at man ikke kan op tage mere(kan dog tage fejl) ligesom tidligere tiders dogme med at man kun kan optage 30g protein pr måltid for længe siden blev modbevist ser spiller simpelthen for mange faktorer ind.
Ud over det vil jeg under bulk som jeg går ud fra vi taler om her hellere samtidig med at oppe kulhydrat indtaget også oppe protein da selvom man ikke direkte bruger det til muskelvækst er en glimrende kilde til energi
Set var bare lige mit indput på et ellers glimrende inlæg.
nov 2012
muskelhypertrofi er en proces som kan stimuleres via mange forskellige typer af træning. Tung træning med lange pauser er en af dem. Høj volumen og korte pauser og stor træthedsakkumulation er en anden. Man gør klogt at benytte sig af mange forskellige typer hypertrofi træning, hvis man vil have maximal vækst.
nov 2012
dog vil jeg til hver en tid altid anbefale at få fyld depoterne op efter træning.
nov 2012
men som sagt findes der masser af versioner af programmet derude.
http://www.simplyshredded.com/german-volume-training-a-new-look-at-an-old-way-to-build-mass-strength.html
nov 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Svar: 27
nov 2012
og hint til dig så er det nok ikke kun deres viden om træning der har gjort dem til de vildeste i verden
nov 2012
Trænings inspiration til dig..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside