{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.740 visninger | Oprettet:

Thomas M
Thomas M
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 50

Trænings inspiration til dig.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har fundet mit gamle gv program fra gemmeren og synes jeg ville lægge det op her så folk kunne få lidt inspiration til et godt program for øgning af masse vinteren over:-)

Det ser sådan ud.
Dag 1 bryst/triceps
Bænkpres 10x10
incline files 10x10
fransk press 10x10

dag 2 ryg/biceps
Pulldown 10x10
Bent over row 10x10
barbell cirka 10x10

dag 3 fri

Dag 4 ben/skulder
Benpress 10x10
Legg extensions 10x10
military press 10x10

dag 5 fri

dag 6 forfra igen

Der køres med 60 SEK pause mellem sæt og 3-5 min mellem øvelser.

Håber det kan inspirere nogen det ser simpelt ud men tro mig det er hårdt PGA de mange sæt og korte pauser udtrættes musklen total og det giver rigtig god mulighed for vækst:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trænings inspiration til dig..
  • #1   1. dec 2012 Korte pauser mellem sæt giver ikke en øgning i muskelmasse i sig selv.
    Så i forhold til muskelvækst er det langt fra optimalt.
    I programmet er der heller ikke noget til den nedre ryg eller mave.

Så alt i alt, er det en ommer

• Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    nov 2012

#2   1. dec 2012 Prøv du og søg på german volume træning så vil du se set ikke er en ommer:-)

Der ligger mange former for gv programmer derude dette er blot en af dem...
    og nej korte pauser giver ikke i sig selv muskelvækst men kombineret med mange sæt i samme øvelse giver stor udtrætning som kombineret med andre ting giver øget muskelvækst...det er netop en af hoved principperne i german volume training.

• #5   2. dec 2012 Det program der er ikke noget at råbe hurra for. Sry men det kan man gøre meget meget bedre...

• Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    nov 2012

#6   2. dec 2012 Det er mulig det ikke er noget at råbe hurra for påstår heller ikke det er den hellige gral siger blot det virker og kunne være en ispiration til folk der ville prøve noget nyt..og jeg ville til hver en tid vælge denne form for træning(german volume) frem for et klassisk 2 split da jeg personligt vokser og respondere meget mere på denne form for træning

• #7   3. dec 2012 Drenge, husk at snakke pænt til hinanden..

Jeg ved godt det er folk som er proppet op med hormoner der sidder og skriver her..
    Og at alle altid gerne vil have ret, for ikke at tabe ansigt til de andre.. smiley
    Men snak ordentligt.. hehe..

Jeg vil personligt hellere kører 3 sæt af 10-8-6 gentagelser eller 4 sæt af 8-6-4-2 gentagelser.. Det virker topdollar for mig, og stort set alle dem som jeg har præsenteret dette for.. Men på den anden side kan videnskaben ikke tales ned..

Og programmet er jo godt nok i sig selv, selvom der mangler et par grupper for at komme hele vejen rundt hehe smiley

Jeg vil da også gerne komme med et indput til hvad folk kunne gøre i deres vinterbulke periode.. Det kunne se sådan ud:

Mandag:
    Bryst
    Triceps
    Skuldre
    Mave

Tirsdag:
    Ryg
    Biceps
    Nakke
    Underarm

Onsdag:
    Off-day
    Sørg for denne dag at slappe HEELT af.
    Du kan eventuelt øge farten på din restitution ved hjælp af følgende:
    Massage (1time hvis træningen har været middel hård.. 2-3timer hvis træningen har været intens).
    Akupunktur.
    Stræk forsigtigt ud (Men men men, ikke 2min efter endt træning heller ikke 30min efter, men HELE 2timer efter).
    Sænk intensiteten sidst i dit træningspas, dagen før.
    Spis fede fisk, der via de to EPA og DHA dæmper overbelastningen i muskler, led og sener.
    Få fyldt dine kulhydratdepoter op igen, du har brug for ca. 1 g kulhydrat pr. kilo, du vejer. (dvs: vejer du 80kg er det 400g banan)
    Sidst men absolut ikke mindst Protein, sørg for at indtage dette senest 1time efter endt træning. Mængden er 1 til 1,5 gram pr. kg du vejer(dvs: vejer du 80kg er det 100g protein, hvis man tager en mellemting), det er hvad du har brug for, da kroppen alligevel ikke ville kunne optage mere.

Torsdag:
    Lår
    Læg
    Balder
    Lænd
    Mave

Fredag:
    Bryst
    Triceps
    Skuldre
    Underarm

Lørdag:
    Ryg
    Biceps
    Nakke
    Mave

Søndag:
    Off-day
    Sørg for denne dag at slappe HEELT af.
    Du kan eventuelt øge farten på din restitution ved hjælp af følgende:
    Massage (1time hvis træningen har været middel hård.. 2-3timer hvis træningen har været intens).
    Akupunktur.
    Stræk forsigtigt ud (Men men men, ikke 2min efter endt træning heller ikke 30min efter, men HELE 2timer efter).
    Sænk intensiteten sidst i dit træningspas, dagen før.
    Spis fede fisk, der via de to EPA og DHA dæmper overbelastningen i muskler, led og sener.
    Få fyldt dine kulhydratdepoter op igen, du har brug for ca. 1 g kulhydrat pr. kilo, du vejer. (dvs: vejer du 80kg er det 400g banan)
    Sidst men absolut ikke mindst Protein, sørg for at indtage dette senest 1time efter endt træning. Mængden er 1 til 1,5 gram pr. kg du vejer(dvs: vejer du 80kg er det 100g protein, hvis man tager en mellemting), det er hvad du har brug for, da kroppen alligevel ikke ville kunne optage mere.

Jeg håber det vækker interesse hos nogen af jer, jeg har selv kørt efter ovenstående med dertilhørende kostplan og virkelig fået meget ud af det..

Nu kommer der nok en masse kritik og sureopstød over dette, men det er også iorden, så længe det er konstruktivt smiley

Men til sidst vil jeg bare sige at i skal huske på, uanset hvad folk har haft gode resultater med og deler her på vores side, er det jo kun venligt ment, så vær venlige fremover ikke at kører på folk såfremt de skulle have opfattet noget forkert eller misforstået noget i måske tidligere har sagt, hjælp dem istedet på en ordentlig måde..

Vi ses på forummet drengene smiley

• Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    nov 2012

#8   3. dec 2012 Rigtig fint inlæg jay og ingen sure opstød herfra:-) fint program du ligger op selv om jeg langt fra er tilhænger af den for for split personlig passer det bare ikke til mig.

Vil dog lige tilføje til din kost del.du skriver at det ikke er nødvendig med mere end 1-1.5 g protein pr kg da man ikke har brug for mere.her er jeg uenig mener ikke det er bevist at man ikke kan op tage mere(kan dog tage fejl) ligesom tidligere tiders dogme med at man kun kan optage 30g protein pr måltid for længe siden blev modbevist ser spiller simpelthen for mange faktorer ind.
    Ud over det vil jeg under bulk som jeg går ud fra vi taler om her hellere samtidig med at oppe kulhydrat indtaget også oppe protein da selvom man ikke direkte bruger det til muskelvækst er en glimrende kilde til energi

Set var bare lige mit indput på et ellers glimrende inlæg.

• Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    nov 2012

#10   3. dec 2012 lasse B
    muskelhypertrofi er en proces som kan stimuleres via mange forskellige typer af træning. Tung træning med lange pauser er en af dem. Høj volumen og korte pauser og stor træthedsakkumulation er en anden. Man gør klogt at benytte sig af mange forskellige typer hypertrofi træning, hvis man vil have maximal vækst.

• Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    nov 2012

#11   3. dec 2012 men giver dig ret i at window of oppotunity vist så småt er ved at være skudt til jorden hvis man følger debbaten og undersøgelser postet på udenlandske sider.
    dog vil jeg til hver en tid altid anbefale at få fyld depoterne op efter træning.

• Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    nov 2012

#12   3. dec 2012 og til folk der kunne være mere int i at prøve german volume training prøv at læse denne artikel den forklare egentlig meget godt om emnet.
    men som sagt findes der masser af versioner af programmet derude.

http://www.simplyshredded.com/german-volume-training-a-new-look-at-an-old-way-to-build-mass-strength.html

• #13   4. dec 2012 Sammenlign de bedste i verden, hvordan gør de tingene..... Tager man de 10 bedste i verden inde for BB finder man ekstreme små forskelle, det fordi de alle ved hvordan tingene skal gøres, hvad der virker bedst og sjovt nok har denne viden og handling ud fra denne viden gjordt dem til de vildeste og dem vi andre BBer ser op til og prøver at efterligne... Lige et hint så... Gør som dem og bliv som dem....

• Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    nov 2012

#14   4. dec 2012 lige netop Anders smiley rigtig mange bb folk har jo netop brugt 10x10 systemet da de har taget denne viden om muskulær udtrætning med fra den styrke verden mange af dem kommer fra...2 af dem jeg personelig ser op til (coleman.johnnie jackson) har netop i perioder brugt gtv netop fordi de kender dets fordele fra deres styrke tid....så du har skam helt ret i det du skriver!

og hint til dig så er det nok ikke kun deres viden om træning der har gjort dem til de vildeste i verden smiley

• Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    nov 2012

#15   4. dec 2012 og synes nu også der er en del forkel på hvordan proffene køre deres trænings systemer!! ronnie ,anold og phil heath køre/kørte mig bekendt 3 split jay c er stor tilhænger af 4 split og branch, johnnie køre 5 split så kan ikke helt se din point her det er for mig vidt forskellige trænings metoder.....dennis wolf kørte sågar en lang periode circuet træning hvilket for mig virker underligt i bb sammenhæng men ikke desto mindre virkede det.

Kommentér på:
Trænings inspiration til dig..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce