Anmeldelse: The Man With The Iron Fists {{forumTopicSubject}}
Titel: The Man With The Iron Fists
Genre: Action/adventure
Spilletid: 91 minutter
Instruktør: RZA
Medvirkende: Russel Crowe, RZA, Lucy Liu, Rick Yune, Dave Bautista, Jamie Chung, Byron Mann og Daniel Wu.
Plot: I landsbyen Jungle Village bliver bandelederen Gold Lion tilkaldt og pålagt opgaven at beskytte en sending guld til guvernøren, når dette skal transporteres gennem Jungle Village. Imidlertid forrådes og myrdes han af de grådige Silver Lion og Bronze Lion. Ved nyheden om sin fars død, rejser Gold Lions yndlingssøn, Zen Li, af sted for at hævne sin fars mord.
Imens er der andre, som har interesse i guvernørens guld, og pludselig befinder hele Jungle Village sig i en krig mellem Silver Lion og hans kumpaner, bordelmutteren Madam Blossom og hendes kurtisaner, landsbyens smed og den mystiske Jack Knife, som er kommet til byen og har indlogeret sig på bordellet.
Vurdering: Filmen er produceret af berømte Quentin Tarantino, og hans medvirken til filmen fornemmes tydeligt i den unikke blanding af overdreven action og humor, som er meget typisk for netop Tarantinos film. Når dette er sagt, når "The Man With The Iron Fists" langt fra op på siden af Tarantinos øvrige film.
Handlingen er relativt tynd, overdrevet og forvirrende, og det samme gælder for kampscenerne. Figurerne er todimmensionelle, dialogen er dårlig, og skuespillerpræstationerne er middelmådige, i forhold til hvad man normalt ville kunne forvente af skuespillere som bl.a. Russel Crowe og Lucy Liu.
Rent teknisk er filmen dog ret godt lavet. Effekterne er overdrevne, men for størstedelens vedkommende fornuftige, og fotograferingen fungerer fint. Desuden er der enkelte morsomme scener undervejs.
"The Man With The Iron Fists" er i mine øjne en B-film, til trods for et budget på $15 mio, som på mange måder fejler, men som dog trods alt også har sine underholdende momenter. Kan man lide overdreven action og vilde kampscener, synes jeg da, at man skal give den en chance.
Jeg vil personligt vælge at give filmen 2 smileys ud af 6 mulige:
:)
http://youtu.be/VOCVE9ykh9Y
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Anmeldelse: The Man With The Iron Fists
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside