{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

DR1 - Rigtige mænd" {{forumTopicSubject}}

"Rigtige mænd" hedder udsendelsen på DR 1.

Jeg lå flad af grin, da jeg så programmet.
Det er godt nok nogle seje bananer....

Mange "rigtige mænd" hader grøntsager, motion og sundhedsbudskaber. Til gengæld er de rigtige mænd i denne programserie stolte af deres livsstil med bajere, smøger og junkfood. De synes, salat er for kvinder og kaniner, og at sport er noget, man ser i fjernsynet. Kort sagt, at livet skal nydes.

De er håndværkere og laver fysisk hårdt arbejde hver dag. Alligevel er konklusionen, ifølge et forskningsprojekt fra Syddansk Universitet, at danske håndværkere er i en elendig form.

Selvom de har både råstyrke og muskler, er konditallet nærmest ikke-eksisterende, og deres kroppe er i virkeligheden langt ældre, end dåbsattesten viser. Blandt håndværkere er risikoen for hjerte-karsygdomme 20 procent højere end gennemsnittet af befolkningen.

'Rigtige Mænd' udfordrer fem mænd over fem måneder, på deres livsstil:

Kan de fem halvrunde håndværkere på den gode side af de 100 kg, som elsker deres usunde livsstil og stejler over hele sundhedsbølgen, på fem måneder komme så meget i form, at de i kan gennemføre en triatletisk 'Xterra'?

Og vil de åbenlyse fordele, der følger med, som mere energi, kropslig mobilitet, velvære og lavere bodyage, overbevise dem om, at det er sjovere at være sund?

Hvad skal der så til for at motivere dem? Kodeordene er konkurrence, udfordringer og et endeligt mål. Ligesom fællesskaber og venskaber betyder meget, så er det heller ikke så ringe at få de dejlige damers opmærksomhed. Det er nogle af de midler, som denne programserie vil udsætte de fem mænd for.

Deltagerne
Jonas på 21 år er vestjysk landbrugselev, Lindy på 38 år er murer fra Himmerland, Søren på 43 år er smed fra Djursland, Palle på 32 år er nordjysk altmuligmand, og Hammer på 45 år er skraldemand og deltids-brandmand fra Aarhus.

De fem mænd kender ikke hinanden og aner heller ikke, hvad de skal udsættes for. De ved ikke, at de skal lave en mande-kalender. De ved heller ikke, at de på fem måneder skal trimmes af træner Jacob Søndergaard til at gennemføre et ekstremt hårdt triathlonløb i terræn: En 'Xterra' med 1500 m havsvømning, 30 km mountainbike i hårdt terræn og 10 km terrænløb.
Men en rigtig mand siger jo aldrig nej til en udfordring.
Fotooptagelse af de 5 mænd....
https://www.dr.dk/DRPresse/Artikler/2014/12/17/233423.htm

1:6
http://www.dr.dk/tv/se/rigtige-maend/rigtige-maend-1-6

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DR1 - Rigtige mænd"
  • #1   9. jan 2015 Jeg har hørt rigtig meget positivt om dette program. Flere af mine kollegaer herude på jobbet er vildt begejstrede for det. Så måske jeg skulle prøve at se det. Tak for anbefalingen, Elena. smiley

• #2   9. jan 2015 Jeg så programmet og fandt det ganske underholdende. Ser derfor frem til de næste afsnit, for at se om det virkelig skal lykkes at "omvende" de fem mænd til at leve mere sundt - med fokus på rigtig ernæring og motionsdyrkning.

• #3   22. jan 2015 De "Rigtige mænd" er blevet et seerhit, de har en god humur med mange sjove vendinger af det sunde til det usunde....
    "Det tætteste de kommer på grønsager, det er citronmåner."

Findes der en vej igennem håndvækerhjernen...
    Opgaver er grøntsager i Boller i karry.

Ved indkøb: Et bundt porrer: "Der er grøntsager til et helt år!"
    I mange hjem findes der mænd, som ikke spiser grøntsager igennem mange generationer. De voksne har et ansvar over for deres børn ved at spise sundt.

Den skallede kok "Olsen" var lige i deres smag.
    Karrysuppe med boller og én opfandt en ny ret.... smiley
    Villy vandt mad konkurrencen med Karry i boller, godt gået!

I stedet for basser og kager til formiddagen, så tager du lige 10 armbøjninger og et par glas vand! smiley

Chilli smagning: goustchilli - sjælen forlader kroppen, når man spiser den. smiley

Pommefritmændene skal dyste med unge "hvalper".
    Konkurrence: 2 retter menu...
    En hård konkurrence - dommerne er deres kvinder...
    gode kommentarer og overraskende resultat.
    De unge vandt over håndværkerne. smiley
    Herlig udsendelse....

• #4   22. jan 2015 De kunne godt ha fjernet det der støj i baggrunden, som de kalder musik. Det irriterer mig, så indtil nu har jeg kun set nogle få minutter

• #5   22. jan 2015 Sådan er håndværkernes musik i den blå negl .... smiley
    Det skal jo lyde lidt af mænd....

Det gør ikke mig noget, skønt med lidt afveksling i programmet...

• #6   22. jan 2015 Jeg har desværre stadig til gode at få set dette program. Det ender nok med, at jeg må på nettet og finde det der. smiley

• #7   22. jan 2015 Jeg ved så ikke om linket virker, men her skulle det være

http://www.dr.dk/tv/se/rigtige-maend/rigtige-maend-1-6

• #8   30. jan 2015 Så fik jeg også set et afsnit af "Rigtige Mænd", og jeg må medgive, at det er et underholdende program.

I afsnittet, jeg så, skulle deltagerne svømme om kap med to handicapsvømmere, og det var sjovt at se, hvordan de først var vældigt kæphøje... og hvor slukørede, de så ud, da de andre vandt stort. smiley

Jeg skal helt sikkert se med igen næste onsdag. smiley

• #9   30. jan 2015 Ja, jeg synes også det er ret underholdende.
    Jeg får så ondt i maven af at grine så meget - specielt når Søren kommer med sin komiske kommentar.
    Håndværkermændenes mange overraskelser og ser hvordan gassen går af dem, når de bliver udfordret med konkurrencer af forskellige sportsgrene.

• #10   30. jan 2015 Ja, de er sjove, de der "rigtige mænd". Og så morede jeg mig også over at se klip fra Korup Forsamlingshus i onsdags. Det er for mig meget "lokalt" i forhold til, at jeg tidligere har boet i Bælum, har en mor der bor lidt udenfor Hadsund og venner i Korup. smiley

• #11   30. jan 2015 Ok, så fik du lige det frisket op fra dine erindringer ...
    men det ser vel ud som dengang du boede der?

• #12   30. jan 2015 Jamen det allersjoveste var, at jeg faktisk sad hos min mor og så udsendelsen... så jeg var kørt forbi Korup Forsamlingshus på vejen derned. smiley

Og ja, det lignede sig selv. smiley

• #13   13. feb 2015 Det var så afslutningen på de "Rigtige mænd".
    De blev jo alligevel omvendt til en bedre kost/motion og fik mere energi og var til gengæld gladere generelt også om morgen, når de vågnede.

Søren havde fået sit skæg raget af og var slet ikke til at kende igen.
    Palle drikker grøntsager i form af juice.

De blev interviewet i Aftenshow og alle 5 var forbavset over hvor nem det havde været ved at dyrke motion og ændre kostvaner.
    En populær samle-kalender med de "Rigtige mænd" med bare røv.
    De vil igen alle 5 melde sig til det ekstreme løb her til sommer.

Godt gået!

Foto Joan Divine.

profilbillede
  • #14   13. feb 2015 Ej, det der skæg var jo nærmest Sørens kendetegn! Det kan han da ikke tage af. smiley

Men jeg synes faktisk, det er fedt, at alle 5 "rigtige mænd" har fået noget positivt ud af at være med i programmet.

Man kan jo håbe, at det lykkes dem at finde 5 nye mænd til en ny sæson næste år. Det har været et godt program, synes jeg, selv om jeg selv kun nåede at se et par afsnit.

• #15   14. feb 2015 Jeg fulgte med fornøjelse serien de første afsnit, men har så desværre ikke fået de sidste og måske de vigtigste, for ligesom at få det fulde overblik over de pågældende mænds vægttab m.v.

Aftenshowet ser jeg aldrig.

• #17   14. feb 2015 Frank, det er også kun fordi de "rigtige mænd" var på der, ellers ser jeg ikke disse talkshows smiley

Kommentér på:
DR1 - Rigtige mænd"

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce