Film og Tv

Film og Tv

Medlemmer: 14
Forside Forum Medlemmer Annoncer Fotoprofiler
543 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 1 Svar

Anmeldelse: Jurassic World (2015) Anmeldelse: Jurassic World (2015)

Titel: Jurassic World

Prod. år: 2015

Genre: Action/adventure

Spilletid: 120 minutter

Instruktør: Colin Trevorrow

Medvirkende: Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, Irrfan Khan, Vincent D'Onofrio, Ty Simpkins m.f.

Plot: 20 år efter den første Jurassic Park har INgen bygget en ny, stor forlystelsespark på Isla Nublar. Parken er åben for publikum og en kæmpe attraktion, men publikum bliver stadigt mere krævende efter spænding og sensation, og derfor har parkens forskere skabt en særlig hybrid; Indominus Rex, som skal forbløffe og imponere. Alt går imidlertid galt, da det lykkes den nye dinosaur at bryde ud af sit indelukke, og snart er hele parken i fare.

Vurdering: Efter det mildest talt katastrofale flop "Jurassic Park III" fra 2001 og en - efter min mening - ikke særligt overbevisende trailer, havde jeg ekstremt lave forventninger til endnu en opfølger i Jurassic-serien, og jeg valgte derfor heller ikke at gå i biffen for at se den. Men dino-fan, som jeg er, kunne jeg heller ikke helt ignorere den, så da jeg fandt den på min on demand i går, besluttede jeg mig for at give den en chance. Heldigvis lykkedes det filmen at overgå mine forventninger.

Jeg kan lige så godt være ærlig og sige det med det samme: Jurassic World har ikke helt whauw-effekten, magien og stemningen fra den første Jurassic Park film, men jeg er heller ikke sikker på, at den overhovedet er mulig at genskabe. Castet og skuespillet er heller ikke helt på højde med de to første film i serien, men når det er sagt, synes jeg alligevel, at Jurassic World leverer varen ganske flot. Visuelt er filmen utrolig vellavet, og cocktailen af spænding, humor og action samt det næsten konstant høje tempo giver underholdning fra start til slut.

Noget af det, jeg var mest bekymret for forud for filmen, var konceptet med en helt ny, menneskeskabt dinosaur-hybrid, men til min store overraskelse var Indominus Rex faktisk ganske overbevisende og troværdig.

Så alt i alt var jeg positivt overrasket over Jurassic World. Som en opfølger var den ganske godt skruet sammen, og jeg var godt underholdt hele vejen igennem.

På en skala fra 0-6 giver jeg Jurassic World 4 smileys: smiley :) smiley :)

https://youtu.be/RFinNxS5KN4

Er der andre, som har set denne film og har lyst til at dele deres mening om den? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anmeldelse: Jurassic World (2015)
Kommentér på:
Anmeldelse: Jurassic World (2015)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce