Hjælp til skiftning af drev-bogstaver Hjælp til skiftning af drev-bogstaver
Skal have byttet om på drev-bogstaverne på min C & D partition..
Af en eller anden mærkelig grund er den partition som Windows er blevet installeret på, blevet til mit D-drev (60GB)..
Og min anden partition, hvor jeg har alle mine ting, blevet mit C-drev (400GB)..
Før i tiden har min 60GB partition altid været mit C-drev med Windows installeret og dermed min 400GB partition været mit D-drev med alle mine ting..
Nogle som ved hvordan jeg kan bytte om på de to drev-bogstaver? (:
Det er IKKE, læs igen, IKKE muligt at gøre ved at højreklikke på Denne Computer, vælge Administrer (Computeradministration), Diskhåndtering og så ændre dem den vej..
Hvis I prøver at foreslå Partition Magic, så har jeg allerede 8'eren og når jeg forsøger at starte programmet, melder den blot en fejl med drev-bogstaverne (Error 117)..
Så hvis der er nogle som kender en fiks metode til at ændre det på, vil jeg meget gerne høre fra Jer..
Vil også lige sige at jeg ikke har diskettedrev i maskinen, så en boot-disk er heller ikke muligt, medmindre det kan brændes ned på en CD/DVD.. (:
- På forhånd tak! (:
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 43 Svar: 266
Hvad tror du jeg har har lavet i mellemtiden?
Men siden du nu er så klog, så kan du måske finde en måde frem SOM VIRKER.. ?
feb 2007
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 144
- Administrer
- diskhåndtering
- højreklik på dit drev
- skift drevbogstav eller sti..
jul 2007
jul 2007
feb 2007
Men det er ikke muligt at ændre drevbogstav på en systemharddisk, mener jeg Windows selv kalder det..
Windows er jo installeret på drev D i dette tilfælde, som jeg så godt vil have "omdøbt" til drev C
Jeg fandt ud af at man kunne ændre det i registreringsdatabasen, hvilket jeg gjorde..
Nu kan maskinen så bare ikke starte Windows helt op..
Hjælp til skiftning af drev-bogstaver