{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
415 visninger | Oprettet:

Hvilket digital camera? {{forumTopicSubject}}

Håber nogle herinde ved lidt om digital kamera. smiley

Skal bruge et nyt, lille digital kamera.

Det må ikke koste over 1700,-

Hvad ville i købe, og hvorfor?

Ps. Hvis ikke i ved noget om emnet, eller ikke kan sige hvorfor i ville vælge det i mener er bedst, så lad være med at skrive.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket digital camera?
  • #1   20. jul 2009 Megapixels over 8 er normalt ikke nødvendigt, medmindre du skal printe det ud på store plakater.
    Zoom er altid rart, så gå efter noget der har optisk zoom på 5+

• #2   20. jul 2009 Hvad ville i vælge?

• #4   20. jul 2009 john C -> Det er desværre bare alt alt alt for stort smiley

• #5   20. jul 2009 Canon Ixus 100 er testet til at være blandt de bedste lommekameraer generelt og så er det specielt bedre end de andre ved høj ISO - dvs. i mørke omgivelser.
    Og oveni det er det det tyndeste Ixus kamera endnu og det har 3x optisk zoom og 12.1 megapixel - og for en gangs skyld kan du rent faktisk bruge de 12.1 megapixel, fordi kvaliteten er god nok til at du kan bruge digital zoom... Enten det eller det lidt biligere Ixus 95 ville helt klart være mit valg... Ixus 100 ligger på ca. 1600 kr online og ixus 95 ca. 14-1500.
    Nr. 3 og 4 på listen er Sony DSC-W 270 og 230 som er lidt ringere i mørke, men ellers også er fornuftige kameraer - de ligger til ca. 16-1700 for 270 og 13-1400 for 230.

Og det bedste råd jeg overhovedet kan give dig er at holde dig langt væk fra designkameraer som f.eks. Sony DSC-T70 og Nikon S60 - objektiverne er alt alt for små og dårlige, dvs. alt for mange billeder bliver rystede...

• #6   20. jul 2009 Daniel N -> Har bare hørt det ville være bedst at få et hvor brændvidden starter på 28mm?

Og som jeg kan se, ser det ud til optikken på isos 80 er LANGT større end på ixus 100?

• #7   21. jul 2009 Det er også rigtigt, men ixus 80 er et ældre kamera. Har lige hjulpet min kærestes søster med at finde kamera, og vi kom frem til at ixus 100 var det bedste alt taget i betragtning - de fik så også det samme at vide da de endelig købte det i japan photo. Jeg har været inde og sammenligne billederne fra forskellige kameraer, og der syntes jeg at dem fra ixus 100 og ixus 95 var flottest - dvs. mindst korn, flest detaljer og god skarphed.

Det er også en god ide at få et kamera med en lav brændvidde, men det er ikke altafgørende - det er lidt en smagssag.
    En højere brændvidde betyder bare at du kommer tættere på det du tager billede af.

Kommentér på:
Hvilket digital camera?

Annonce