{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

Dual boot og et par spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Jeg får her idag en ny bærbar, En acer med 1000 gb harddisk(2x500) Dvs. Jeg kan dele mine harddisk op i 8 partitioner, ikke?

Ville denne opdeling virke fint nok?
300gb Film
100 gb grafik
150 gb musik
100 gb spil
150 gb programmer
100 gb Skole
50gb vista
50gb W7

Eller er det for meget at dele den op i så meget?

Næste spørgsmål lyder på om jeg kan have vista 32 bit og Windows 64 bit eller om jeg skal køre med 32 bit ?

Har nemlig hørt at det køre bedre med 64 bit.

Næste spørgsmål er så hvilket program der er bedst til min opgave. Har selv kigget på dette som understøtter windows 7 også. http://www.vistabootpro.org/

Specs på bærbaren:

Intel Core 2 Duo T6600 (2,2 GHz)
16" WXGA skærm med CineCrystal (1366x768)
4 GB RAM og 1000 GB harddisk (2 x 500 GB)
Blu-Ray afspiller/DVD-brænder
100/1000 LAN og trådløst netkort (b/g/n)
ATI Radeon HD 4650 med 1024/2816 MB og HDMI
Kortlæser, Crystal Eye Webcam
6-cellet batteri, numerisk tastatur
Windows Vista Home Premium


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dual boot og et par spørgsmål.
  • #1   6. aug 2009 hvorfor dele den op i flere partioner? smiley
    min holdning er maks 2, men det er jo også bare mig...


  • #2   6. aug 2009 for at holde mere styr på mine ting smiley

  • #3   6. aug 2009 Tror ikk det vil betyde så om du deler den så meget op..

    Jeg ville lave 2 Partitioner, en med Windows 7 og en partition hvor du bare har mapper der hedder Film, Grafik osv..

    Hvorfor vil du have windows vista på den? det kan jeg ikke helt forstå.. Det stinker jo big time i forhold til Windows 7..

    Kan computern kører 64 Bit, så ville jeg installere det, da det kører bedre.. smiley


  • #4   6. aug 2009 jones at bruge mapper smiley

    men selvfølig er det en fin opdeling, og du kan da også godt dele dem op i mere hvis du syntes det er nemmere smiley er rimelig sikker på der ikke er nogen "begræsning".


  • #5   6. aug 2009 Grunden til jeg deler den så meget op er for at få mere styr over mine ting.

    Grunden til jeg vil have vista på den, er at jeg ikke er sikker på at jeg kan køre de programmer jeg skal bruge i windows 7. Starter på HTX på mandag og vi skal bruge en del forskellige programmer til vores undervisning osv.


  • #6   6. aug 2009 Rasmus C:
    Syntes det er lettere på den måde,


  • #7   6. aug 2009 Fandt lige ud af at det kostede penge det program, nogle der kender et gratis program der kan det samme ?

  • #8   6. aug 2009 Hvordan finder jeg ud af om den kan trække 64 bit?

  • #9   6. aug 2009 Hvorfor ikke bare lave én partion? installere win7 på den, også installere VMWARE med Vista eller XP?

    - du laver én partion og laver derefter mapper? 100% nemmere. Endnu nemmere hvis du bruger Dokumenter -> Musik og Dokumenter -> Film

    At kører installationer af spil og programmer udenfor C er dumt, når du formatere virker 60% af dem ikke alligevel, da deres registering ligger på C drevet.

    Til din skole bruger du ikke 100 gb, derfor lav Dokumenter -> skole og gem tingene der.

    Så ender du med at have en langt hurtigere pc i stedet for den skal søge i forskellige partioner som ikke er fysiske. Én partion pr disk.


  • #10   6. aug 2009 ville selv vælge 2 partioner max. .
    og ang dualboot, så kører jeg selv XP og W7, og det var ingen problem, eller krævede særlige programmer, jeg installerede bare W7 sidst, på et andet drev, så fandt den selv ud af resten. .
    ang. partioner igen, når du kører 2 styresystemer, ville jeg måske vælge 4 partioner. . smiley


  • #11   6. aug 2009 Big: så du ville lave en til alt på f.eks 950 gb(inkl vista) også en på 50gb til Windows 7?
    Kan jeg så godt tage tingene som ligger på c drevet og bruge i windows 7 ? fx. spil osv.


  • #12   6. aug 2009 Overstående besked skulle have været til Tina L.

    Tænker mere på at gøre det sådan her:

    50 gb til vista(c)
    50 gb til W7(d)
    900gb til resten(e)

    Også kan jeg vel godt bruge samme spil uden at skulle instalere dem 2 gange i begge styresystemer?
    Eller er det et problem hvis den gemmer data på c drevet selvom jeg gemmer det på e?


  • #13   6. aug 2009 Sidste spørgsmål, kan jeg ikke bare bruge daemon tools, istedet for at brænde den ud på en dvd? eller er der andre muligheder end at brænde det ud på en dvd.
    ps.
    snakker om Windows 7


  • #14   6. aug 2009 50 gb til vista(c)
    50 gb til W7(d)
    900gb til resten(e
    det lyder som en fornuftig ide..
    og nogle spil, kan du få til at virke på begge systemer, ved måske og finde nogle få filer.. lidt tricky, man kan lade sig gøre. .

    og du skal brænde den ud til en dvd.. den booter jo et par gange, under installation. .


  • #15   6. aug 2009 årh det er rigtigt.

    Regner med jeg bruger windows 7 til at spille og vista til skolen så.


  • #16   6. aug 2009 Nej nej nej..
    Hvad vil du bruge mest? Win7 eller Vista?

    - Brug VMware til det styresystem du vil bruge mindst.
    Vmware laver en "virtual computer" som kører i et andet vindue
    Dvs Når du skal bruge Vista så åbner du programmet og du har en computer inden i din computer. Så er du fri for at skulle genstarte når du skal bruge dit vista. Det er helt klart den nemmeste løsning for dig!
    VMware kosster lidt, men du kan sikkert google dig til en anden løsning som er gratis.

    Håber du forstår?
    - Alt den reboot vil bare gå ud over dig, når du pludselig skal skifte styresystem. En virtualbox er vejen frem!


  • #17   6. aug 2009 Jamen jeg vil bruge windows 7 når jeg er hjemme og windows vista når jeg er i skole. Så slukker jo alligevel computeren når jeg er på vej hjem fra skole eller inden jeg skal i seng.

    Men kun indtil jeg finder ud af om windows 7 kan køre alle de programmer jeg skal bruge på HTX, det er den eneste grund til jeg ikke vil køre win7 hele tiden.


  • #18   6. aug 2009 Så er det også nemmere at bruge din vmware til de programer. Så kan du aller først prøve i win7 og hvis de ikke virker. Bang, så starter du vmware op og det virker! Det er pisse nemt, forstår ikke hvorfor du ikke bruger den løsning :)!

  • #19   6. aug 2009 Hmm god idé, Hvis jeg så finder ud af at det virker fint med W7 hvordan får jeg så fjernet vista?

  • #20   6. aug 2009 Har prøvet at søgt lidt på det og kan ikke rigtig finde det medmindre det er det her: http://www.vmware.com/

  • #21   6. aug 2009 Det er træls med dualboot at fjerne vista

    Bruger du dog dit vmware, så er det bare at slette det. Skide nemt!
    Mener at der er en freeware version af vmware der hedder virtualbox


  • #22   6. aug 2009 Tina L:
    Nu har jeg fået det hele til at virke med noget der hedder Sun VirtualBox.
    Nu er mit eneste problem, at den kommer med vista, dvs. der er ikke nogen cd med, da filerne osv ligger på computeren, (det er en Acer)


  • #23   6. aug 2009 Jones @ Fuze9210 |

    1.
    drop windows 7, helt seriøst det værste du kan gøre er at stole på en beta version.

    2. mht. partioner så gør det som der behager der bedst, personligt syntes jeg det er forvirrende med flere diske. men det er jo en smags sag. og igen, har det ingen betydning om du installere det her eller der.

    3. læste noget om vmware... kan kun sige lad være. virtuelle maskiner skal ikke bruges på bærbare det æder alt for meget.


  • #24   6. aug 2009 rasmus C
    Du tildeler selv hvor meget den bruger! Derudover er hans bærbar rigligt kraftigt til vmware, især når man tænker på de evt apps han skal bruge. Læs mere end bare 'lidt' om tingene inden du udtaler dig :)?
    og har han lyst til at kører det på win 7, så lad ham gøre det :)?

    Jonas:
    Du skal hente dine drivere ved Acer så, det er ikke sikkert de er kombetible med win7, dog er det et forsøg værd.


  • #25   7. aug 2009 ang W7 skulle være en Beta, så lad os lige slå fast, der er STOR forskel på en Beta version og en RC version. . !!!

  • #26   7. aug 2009 Jeg vil tro at mange partioner gør disken langsommere, mht. fragmentering.

    Og så vidt jeg har hørt skulle W7 være på højde med vista hvis ikke højere =)

    Og 100GB til skole ting er altså ikke voldsomt meget.


  • #27   7. aug 2009 Tina L

    har brugt vmvare rigtigt meget...

    der ud over kan det godt ske du selv tildeler hvor meget den bruger... men hva hjælper det? du for ikke 2 hurtige "maskiner" hvis den ene er virtuel. det gør kun computeren langsommere...


  • #28   7. aug 2009 Rasmus c:
    Stole på Beta versioner,

    Jeg vil altid vælge Windows 7 Frem for vista, selvom windows 7 så kun var i beta, nu kører jeg med Windows 7 RC, som stort set er identisk med den windows 7 som udkom igår :), Men det lyder da til at du har rigtig meget fortand på det.. smiley


  • #29   7. aug 2009 Dennis ™

    dennis fordi du vælger det, og syntes det er meget bedre, er det ikke ens betydende med det er bedre, har ikke prøvet det endnu, ganske simpelt af den grund, kommer fra microsoft, og man kan li'e så¨godt lade være med at prøve/bruge det får de har sendt deres første service pack ud, sådan var det med win 2k, win xp, win vista, og tvivler på det er anderledes med win 7 smiley


  • #30   7. aug 2009 Det er anderledes med 7, ved ikk om du kører vista nu, men hvis du gør det, så vil du aldrig gå tilbage til vista når du først har prøvet 7, det kører så meget bedre..

    Men syns du skulle tage og prøve det, så vil du også være enig med mig..


  • #31   7. aug 2009 Dennis ™ tvivler stærkt, jeg køre ikke vista lige nu. men det er et genialt styre system, folk der syntes vista er noget lort. lever i for tiden smiley det er et genialt styresystem...

  • #32   7. aug 2009 haha.. Vista stinker da big time, har man ikk en computer med 4 Gb ram kan man ikke køre det ordentligt, det er alt for meget grafik baseret..

    Windows 7 er næsten som vista i udseende, men når man bruger det er det som XP, og XP er jo det bedre Operativ System der har været indtil Windows 7 kom..


  • #33   7. aug 2009 ne mecerdes med en 1.6 70 hestes motor, er heller ikke fed.... det svare til at sige at age of connan stinker fordi det ikke kan køre ordenligt på en computer der ikke har et vildt grafikkort.

Kommentér på:
Dual boot og et par spørgsmål.

Annonce