{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

Harddisk problem {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg står med en pc som ikke vil vise billed på skærmen når hd er sat til, piller jeg den så fra kan den sagtens vise billed på skærmen.
Vi har så prøvet og sætte harddisken til en anden pc og der kan man ikke se den i windows.

Er der nogen mulighed for at jeg kan få det data der ligger på den inden jeg sender den ind til rep? for der er nemlig nogle data jeg meget gerne vil have fat i først hvis det kan lade sig gøre.

Harddisken jeg taler om er en Seagate 7200.11 500 GB, og hvad jeg kan forstå efter jeg har søgt lidt på nettet, er at der er en fejl på disse diske som gør at de ligepludselig ikke vil starte op.
Se evt. her: http://www.altomdata.dk/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=1&pid=8921

Der står så, at der er mulighed for at få liv i de ramte diske igen ved at opdatere deres firmware, men hvad dælen gør det, når jeg ikke kan se den i windows i en anden pc.
Der kommer jo som sagt intet billed frem hvis jeg sætter den til min egen pc.

Tak på forhånd.
Mvh Jonas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Harddisk problem
  • rune a
    rune a Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 43
    #1   12. aug 2009 Tror du kan finde noget her (link fjernet)

  • #2   12. aug 2009 Hej Rune, så langt er jeg skam også selv kommet. Men hvordan skal jeg opdatere firmwaren i den, når der ingen billed kommer på skærmen.

  • #3   12. aug 2009 kommer den slet ikke forbi bios eller noget?


  • #4   12. aug 2009 Skærmen forbliver i standby hvis jeg sætter harddisken til, piller jeg så strøm og sata stikket fra, kommer der billed på skærmen.

  • AM !
    AM ! Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 625
    #5   12. aug 2009 Tror ikke det bliver helt nemt at lave den selv. Vi plejer jo smække disken i en dockin station og så trække data ud den vej. Men Hvis der slet ikke er liv i lortet bliver det nok svært. Hvis man har mulighed for det, kan man evt. forsøge at finde en hel magen til disk og så tage printet fra den. Ellers findes der andre løsninger, dog koster det en del penge.

  • #6   12. aug 2009 Hej.

    tror måske kablet har en defekt


  • #7   12. aug 2009 AM! > Ja, det bliver sgu noget bøvl, der er ikke andet for at jeg må sige farvel til alle mine dokumenter, billeder osv. satans!

    Flemming N > Jeg har jo prøvet at sætte harddisken til i 2 forskellige computere. Min egen kommer der ingen billed på skærmen, og den anden pc kan ikke se den i windows,bios eller disk management.


  • #8   13. aug 2009 en anden ting kan være at der sker en kortslutning når du sætter kablet på, måske er et ben ved hdd bøjet.

  • #9   13. aug 2009 Lad mig få fingre i den disk, så skal jeg rippe den for dig.

    der er 100% data sikkerhed her hos mig, jeg laver den slags ting til hverdag.

    jeg forsøger gerne, hvis du vil, der er jo selvfølgelig ikke noget at gøre hvis, boot området er defekt.


  • #10   13. aug 2009 Arne L > Vi har også prøvet med andet sata kabel.

    Flemming N > hvor kommer du fra?


  • #11   13. aug 2009 Jeg bor i 7200 Grindsted

Kommentér på:
Harddisk problem

Annonce