381 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til valg af Mac {{forumTopicSubject}}
Skal starte på teknisk skole her til januar og der bliver der jo kun brugt mac, men jeg har kun en gang (for mange år siden) siddet ved en mac og kender indet til dem og styre systemet, derfor overvejer jeg at købe en ældre mac så jeg kan vende mig til mac og til lektie brug. (gerne bærbar da pladsen er trang) men hvad skal jeg gå efter af specifikationer? (jo billliger jo bedre, men heller ikke så æld gammel at den indet kan)
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 550
Når det så er sagt, bruger jeg en mac. Køber du en mac, så fortryder du det ikke. Styresystemet er lidt andreledes, men når det er lært, så er det så meget bedre, og 100 gange mere stabilt end windows. Med andre ord, du spare en masse tid, da en mac aldrig crasher på samme måde som Windows.
Hvis jeg var dig, ville jeg købe en Macbook Alu 13" eller en Macbook Air. Det er et aluminiums karosseri, hvilket giver det fedeste look og følelse af kvalitet og noget der holder til noget. Jeg sidder selv på Alu 13" da jeg synes alt over, bliver nederen at have med i skole. Simpelthen for tungt i længden når man også har bøger og evt. sportstaske med som jeg har hver dag.
Min er kun en 2.0 ghz c2d, 2gb, 9400m 512 og har ikke haft problemer med noget som helst indtil videre, men nu leger jeg heller ikke i store tunge 3D programmer
Synes du skal hoppe ind på eplehuset.dk / humac.dk / apples egen hjemmeside, for der kan du få 6% rabat på deres macbooks. Andre siger også i fona osv. men det er jeg ikke 100pro klar over.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 46 Svar: 120
Jeg har kigget på Mac's hjemmeside men har bare ikke 8000-10.000 til en computer, så er nød til at købe en brugt (kan aller max bruge 2000kr og gerne mindre)
Specs. på din lyder ikke af meget i forhold til en pc?
Hvad er det vigtigste at kigge efter på en mac? er det prosessor, ram??
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 550
Men du kan jo altid finde en billigt på nettet et sted.
En mac er som en pc an specs. Der er ikke nogen forskel.
Hjælp til valg af Mac