{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.888 visninger | Oprettet:

Hvorfor virker min computer skærm ikke {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Jeg sidder lidt og håber på at der sidder en IT nørd derude der kan hjælpe mig.
Problemet ligger i, at jeg i dag har fået min nye dejlige computer hjem - og selvfølgelig vil jeg gerne prøve den med det samme og sætter stik osv. i, men da jeg kommer til at skulle putte skærmstikket i, så kan jeg ikke finde nogen steder stikket passer?
På computeren er "stikket" eller hvad vi nu skal kalde det lilla, men mit skærmstik er blåt og meget mindre.
Derefter fandt jeg så et seperat stik hvor der stod "club" på, og jeg tænkte at det eventuelt kunne være en converter til skærmen, men det stik den converteren passer i har jeg aldrig set før? Der står godt nok DVI ved siden af, men det ser ikke ud som om den virker?
Er der nogen der ved om det er skærmen eller hvad det er, der er problemet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor virker min computer skærm ikke
  • #1   11. sep 2009 HDMI, DVI, VGA det må være en af dem smiley

HDMI er "lille" aflangt og fladt. Du skal så vidt muligt bruge DVI eller HDMI, VGA er analog og giver det "dårligste billed" Og det er ligegylldigt om farven er lille, pink, gul, grå, sort eller med stjerner på.

• #2   11. sep 2009 Jeg har prøvet ALLE stik, og min computer siger stadig bare den der "Test Good" meddelelse, og går i sort...?

• #3   11. sep 2009 Der der ikke et lidt bredere hvidt stik bag i den ... men en masse små pinde og en aflang i enden ?

Det er et DVI og hvis den er ny er det helt sikkert en converter fra DVI (hvidt) til VGA (Lilla) ?

• #4   11. sep 2009 Det er nemlig det vide der, med sådan en aflang ende med 4 "pinde" undeom, og resten er bare sådan nogle pinde.
    Der er to af dem, ved siden af hinanden, og sidder sådan lidt langt nede på computeren.

Synes bare ikke det virker på nogen måde?

• #5   11. sep 2009 Hvilket stik sidder der på din skærm?

De 2 hvide der sidder langt nede på computeren, er dit grafikkort. Der er 2 udgange på.
    Der skal du sætte din converter i, og så sætte skærmen i den converter.

• #6   11. sep 2009 Yay, har fundet ud af at skærmen er i stykker nu..

• #7   11. sep 2009 Har du prøvet med en anden skærm da?

• #8   11. sep 2009 Nej, jeg har ingen smiley Men jeg er 100% sikker, da jeg har snakket med min onkel om den melding der kommer på skærmen når man tænder, og jeg har prøvet at koble den til min bærbare hvor den heller ikke virker smiley

• #9   11. sep 2009 Hvis noget hardware i din computer er defekt, laver den samme fejl, med bare at skrive check connection og går i standby.

Det kan være grafikkort, ram,cpu eller bundkort.

• #10   11. sep 2009 Det giver jo bare ingen mening, når den er helt ny? Skærmen gør det jo også ved den bærbare smiley

Kommentér på:
Hvorfor virker min computer skærm ikke

Annonce