{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Linux, hvor svært ?
  • Sebastian C
    Sebastian C Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 121
    #1   24. sep 2009 Det er røv nemt at installere, men at lege med terminalen er straks lidt mere kompliceret smiley

• #2   24. sep 2009 Nemt at installere.
    UTROLIG svært at arbejde med når du er igang. Fik intet til at virke udover Firefox .

• #3   24. sep 2009 ja ubuntu er sgu let

• #4   24. sep 2009 Ja det er ret nemt og installere, men som sagt når man først skal til og sætte det op og installere programmer så bliver det lidt omfattene, men det er utroligt hurtigt.. du mærker det ikke så meget når du går fra windows til ubuntu, men hvis du går tilbage til windows igen så mærker du det big time.

• #5   24. sep 2009 Har XP (hvilket jeg holder på det bedste af Windows versionerne) på den stationære, og vil bare prøve det på den bærbare for at sige man har gjort det.. og bliver jeg så positivt overrasket, så ender det jo nok også på den stationære smiley

Hvad er det for terminaler i snakker om ? smiley

• #6   24. sep 2009 Okey nu bliver det forvirrende smiley Dvs jeg kan ikke bare lige installere drivere osv ? smiley

Hvordan faen gør jeg så når jeg skal installere alle drivere til min bærbare ? smiley

• #7   24. sep 2009 du kan godt installere ting, det er bare mere besværligt end med windows :). Med Windows har du en .exe fil du skal åbne, og med linux skal du skrive noget inde i kommandoterminalen som så installerer det :).

• #8   24. sep 2009 Windows-applikationer i et linuxmiljø:

Mange tidligere Windows-brugere har behov for at køre Windows-applikationer. Den enkleste løsning er Wine, som er gratis, og de kommercielle programmer Crossover Office og Cedega. Disse gør applikationerne kompatible ved at reimplementere Windows API indenfor Linux. Mange programmer kan i dette miljø køre lige så hurtigt som på en Windows-maskine, og i enkelte tilfælde hurtigere. Styrken ved denne løsning er at programmerne ikke kræver en installation af Windows, og dermed heller ingen licens. Svaghederne er at det ikke er et 100% kompatibelt system.

En anden mulighed er Win4Lin, et kommercielt program som konverterer Windows API sådan at den kører indenfor Linux frem for at reimplementere denne. Dette kræver at Windows er installeret, ikke som operativsystem men som et program i Linux. Windows køres så i et vindue, og i dette vinduet kan man åbne alle Windows-applikationer. Programmet støtter alle versioner af Windows, til og med XP, men der er per august 2005 fortsat problemer med at bruge det i et netværksmiljø ligesom man må gennem en anden server.

Et tredje alternativ er at bruge en virtuel maskine, hvor man kører hele Windows fra Linux (emulering). Svaghederne med en emulatorløsning er, at man kan risikere kraftig nedsat hastighed. Man må installere Windows for at dette skal fungere. Windows-programmer som køres på denne måde kan ikke integreres i Linux-skrivebordet, sådan at man f. eks. ikke kan kopiere tekst fra et Windows-program til et Linux-program sådan som man kan i Wine og i Win4Lin.

Wikipedia længe leve smiley

• #9   24. sep 2009 Og så lige et underligt spørgmål endnu.. en HELT nyformateret PC (Bundformateret med KillDisk, dvs TOTALT ren), kan jeg installere Ubuntu på den ? eller skal den ha et windows først ?

• #10   24. sep 2009 Perfekt smiley for det bliver sådan jeg gør det.. og så må jeg jo bare krydse fingre for jeg kan få det hele til at spille optimalt smiley ellers har jeg jo et par fine guides her smiley

Noget i syntes jeg skal vide inden jeg får fucket det helt op ? smiley

• #11   24. sep 2009 Jeg vil sige, når du alligevel har besluttet dig for at prøve så gør det. Du bliver højst sandsynligt ikke skuffet, men du skal være klar over at du nok ikke får alt til at virke (fx hvis din bærbar har webcam, bliver det en af de næsten umulige ting at få lavet), men jeg har brugt mange forskellige Linux og jeg anbefaler helt klart UBUNTU som værende den mest nybegyndervenlige smiley

held og lykke

• #12   24. sep 2009 Den har ikke webcam smiley

Det er nu også bare for at prøve og så bruge den som testmaskine for at se om det er noget jeg gider og noget jeg kan ikke mindst.. er temmelig lærenem, så mon ikke den hænger fast ? smiley

Og nu er DL færdigt.. Ubuntu 9.04 Desktop.. så skal jeg bare lige ha formateret den anden PC færdig smiley

• #13   24. sep 2009 Det har ikke så meget med det om det hænger fast at gøre... Du skal efter min mening kunne forstå programeringssprog for at få det størst udbytte af Ubuntu, men hvis du blot ser den som din "backup" maskine er det fint nok...

Du kan jo også dele harddisken på computeren op således at den både har Windows og Linux og lade Linux få ca. 15 GB, hvilket er mere end rigeligt smiley

• Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #14   24. sep 2009 Ubuntu er pisse nemt at installere, en del nemmere end XP.

Terminaen er altså ikke en nødvendighed at bruge, og hvis du endelig skal bruge den, er der masser af hjælp. Heg bruger selv www.ubuntudanmark.dk

Jeg fatter ikke, at folk kan sige, at det er svært at installere programmer. Det kan kun være fordi, de ikke aner hvad de snakker om. Det er maget nemmere, end på Windows!
    Gå ind i Tilføj/fjern programmer, og vælg hvad du vil installere. Der er mange tusind at vælge imellem.
    Når du installerer den vej, eller via den såkaldte pakkehåndtering, bliver alle dine programmer opdateret samlet, dvs, at du er fri for det du oplever på Windows, at fårst kommer virusscanneren og vil opdatere, derefter kommer MSN, Java, Flash og så videre. På Ubuntu kommer det på én gang, til ALLE programmerne.
    Jeg forstår ikke, at windowsfolket er så glad for .exe-filer. Når man installerer en .exe-fil, aner man ikke, hvad den fil gør. Den er ikke godkendt, men får lov til alt!

Du behøver ikke, at være bange for drivere. Jeg er ret sikker på, at Ubuntu filder alle de drivere, som du har brug for, noget som ikke lige er tilfældet med Windows.

Der kommer en ny version af Ubuntu, 9.10 i (10. måned 09).
    Der er så en helt stor stak opdateringer og nye finesser og drivere.
    Jeg kan kun anbefale dig, at komme i gang med Linux, det er faktisk ikke så svært.
    Det er ikke sværere at gå fra XP til Wim/, som fra XP til Ubuntu.

Tag lige et kig på denne lille sammenligning, mellem en tidligere version Ubuntu mod Vista. Det er ret sjovt.

http://www.youtube.com/watch?v=xC5uEe5OzNQ&feature=fvst

Vi bruger desuden ikke firewall og virusscanner.

Når folk spørger om et Windowsprogram kan køre på Linux, er svaret ofte "JA", men prøv at spørge de samme folk om, hvor mange Linuxprogrammer der kan køres på Windåse!

Men igen www.ubuntudanmark.dk der er masser af hjælp.

• #15   24. sep 2009 Skulle bare bruge den til at have det sjovt.. så det var W7 eller Ubuntu smiley så bestemte jeg mig for at så længe det kun er Build versioner af 7 der er udkommet, så bliver det ubuntu smiley

• Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

#16   24. sep 2009 Slåfejl er gratis.
    Jeg undskylder for den manglende korrekturlæsning.

• #17   24. sep 2009 Griner til sidst i den video der smiley Typisk windows smiley

• Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

#18   24. sep 2009 *LOL* JA!!

Kommentér på:
Linux, hvor svært ?

Annonce