Computer føles langsom {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en Toshiba Satellite A300D med følgende specs
AMD Turion X2 RM72 2,10 GHZ (dobbeltkernet)
4GB 800hz DDR2 RAM
ATI Mobility Raden HD 3650
Vista rater den til 4.8 Windows Experience...
Det der nager mig er at den kan afvikle Far Cry 2 på 1680*1050 opløsning (direct x 9) uden problemer og mange andre spil også, men når jeg bruger den til almindelige opgaver, såsom at åbne en internetbrowser, word dokument, PDF fil, osv. Så føles den utrolig langsom i forhold til damens computer som er en del dårligere mht specifikationer...
Det er samme scenarie, hvis jeg fuldstændig formaterer og installerer windows påny. Har også prøvet med Win XP, hvilket hjalp en lille smule, men eftersom jeg ikke kunne få Bluetooth til at virke har jeg droppet den til fordel for Vista (og forhåbentlig 7 når den kommer ud om inden så længe) ,
Hvad kan det skyldes :S
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 14 Svar: 243
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 394 Svar: 2.150
nej, for det samme sker når jeg formaterer computeren fra ny og installerer de seneste drivere til alle mine enheder...
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 14 Svar: 243
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 29
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 4 Svar: 21
mar 2007
Som sagt så er den slet ikke langsom når jeg spiller spil, men til almindelige opgaver er det som om den lige skal vækkes til live og så begynder den at arbejde...
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 4 Svar: 21
Har ikke hørt om det før xD Prøv at ring til dem du har købt den fra og hør ^^
Ellers google dit problem xD
mar 2007
Jeg afventer Windows 7 med spænding og ser om det derved bliver bedre...
okt 2009
Følger: 1 Svar: 8
Hvis ikke du har et spyware program vil jeg anbefale spybot, som endda er gratis,
den får virkelig ros i diverse blade, der har testet den, jeg bruger den selv, og er fuld ud glad for den.
Den kan hentes her:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
ellers så prøv at kør den diskoprydning og formanter den bagefter..
mar 2007
desværre, var også en af mine tanker, men efter den fuldstændige omformatering har jeg forsøgt at installere spybot som det første og Ad-aware fra LAvasoft, uden hjælp. Jeg må bare afvente Windows 7 og se hvad der sker :\
okt 2009
mar 2007
okt 2009
Jeg har set lignende fejl hvor der var opstået problemer med ramne.
du kan teste din ram her: http://www.memtest86.com
det kan også være fordi på grund af blæseren. Har du mulighed for, at få adgang til din blæser ? . Typisk sidder den under en klap i bunden.
Check osse lige om der er meget støv/snavs ved udblæsningen af den varme luft fra maskinen, sidder der noget der, så fjern det, og det burde hjælpe på din temp jfr. CPU
Computer føles langsom