{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Computer føles langsom {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Toshiba Satellite A300D med følgende specs

AMD Turion X2 RM72 2,10 GHZ (dobbeltkernet)
4GB 800hz DDR2 RAM
ATI Mobility Raden HD 3650

Vista rater den til 4.8 Windows Experience...

Det der nager mig er at den kan afvikle Far Cry 2 på 1680*1050 opløsning (direct x 9) uden problemer og mange andre spil også, men når jeg bruger den til almindelige opgaver, såsom at åbne en internetbrowser, word dokument, PDF fil, osv. Så føles den utrolig langsom i forhold til damens computer som er en del dårligere mht specifikationer...

Det er samme scenarie, hvis jeg fuldstændig formaterer og installerer windows påny. Har også prøvet med Win XP, hvilket hjalp en lille smule, men eftersom jeg ikke kunne få Bluetooth til at virke har jeg droppet den til fordel for Vista (og forhåbentlig 7 når den kommer ud om inden så længe) ,

Hvad kan det skyldes :S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Computer føles langsom
  • #1   28. sep 2009 måske fyldt harddisk

  • #2   28. sep 2009 mike N

    nej, for det samme sker når jeg formaterer computeren fra ny og installerer de seneste drivere til alle mine enheder...


  • #3   28. sep 2009 hmm måske langsomt net ved det ærligt ikke

  • #4   29. sep 2009 defragmentere din haddisk, hvis du har haft den i lang tid er den blevet støvet inden også køler den ikke så godt, altså mindre yde even, men man skal ikke selv støvsuge den har jeg hørt, men computercity har vist, en eller anden gennemblæsningsmaskine, og efter det skulle den virke meget bedre.

  • #5   29. sep 2009 Hvor gammel er din pc?

  • #6   29. sep 2009 Den er cirka et år gammel. Den har været defragmenteret hver måned og formateret 2 gange hhv. med Windows XP og nu vista igen.

    Som sagt så er den slet ikke langsom når jeg spiller spil, men til almindelige opgaver er det som om den lige skal vækkes til live og så begynder den at arbejde...


  • #7   29. sep 2009 Det lyder godt nok underligt smiley
    Har ikke hørt om det før xD Prøv at ring til dem du har købt den fra og hør ^^
    Ellers google dit problem xD


  • #8   29. sep 2009 Det er hos Elgiganten, og de siger at det er en software fejl som ikke dækkes af reklamationsretten...

    Jeg afventer Windows 7 med spænding og ser om det derved bliver bedre...


  • mik h
    mik h Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 8
    #9   1. okt 2009 Lyder virkelig til at du er rendt i en kraftig spyware infection.
    Hvis ikke du har et spyware program vil jeg anbefale spybot, som endda er gratis,
    den får virkelig ros i diverse blade, der har testet den, jeg bruger den selv, og er fuld ud glad for den.
    Den kan hentes her:

    http://www.safer-networking.org/en/download/index.html

    ellers så prøv at kør den diskoprydning og formanter den bagefter..


  • #10   1. okt 2009 mik H

    desværre, var også en af mine tanker, men efter den fuldstændige omformatering har jeg forsøgt at installere spybot som det første og Ad-aware fra LAvasoft, uden hjælp. Jeg må bare afvente Windows 7 og se hvad der sker :\


  • mik h
    mik h Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 8
    #11   1. okt 2009 har du fået installeret alle drivere? f.eks CPU ?

  • #12   1. okt 2009 Ja skam. Alle nyeste drivere installeret og alt kører som det skal når jeg spiller, men den er så langsom til de normale opgaver... virkelig frustrerende

  • mik h
    mik h Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 8
    #13   2. okt 2009 så jeg er næsten sikker på at det er en Hardwaremæssig fejl.

    Jeg har set lignende fejl hvor der var opstået problemer med ramne.

    du kan teste din ram her: http://www.memtest86.com

    det kan også være fordi på grund af blæseren. Har du mulighed for, at få adgang til din blæser ? . Typisk sidder den under en klap i bunden.

    Check osse lige om der er meget støv/snavs ved udblæsningen af den varme luft fra maskinen, sidder der noget der, så fjern det, og det burde hjælpe på din temp jfr. CPU


Kommentér på:
Computer føles langsom

Annonce