{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.409 visninger | Oprettet:

Ny lille, men kraftig bærbar {{forumTopicSubject}}

yO Baboom !

Jeg tror jeg skal have mig en lille hurtig bærbar. Den skal være hurtig da den skal bruges til noget krævende Musik redigering. Noget tilsvarende en Core 2 Duo E6600 yddelses mæssigt som minimum!

Det svære ved det er at jeg gerne vil have en som er omkring en 12", gerne en forholdsvis høj opløsning (over 1024 x 768) også skal den kunne holde til nogle tæsk! Tænker lidt på IBM, men de er bare så pisse dyre.. smiley Nu er jeg godt klar over at skal man have en laptop med de krav så kan jeg godt regne med at skulle give omkring en 10k for at få noget ordentligt..

Men har i nogle forslag?

~D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny lille, men kraftig bærbar
  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #1   29. sep 2009 Med de krav, så kommer du vist ikke langt. Slet ikke til 10.000 kr. Du kan nok lige gange det med 1,5 eller 2 før du kommer i nærheden af hvad du vil have.

1. De små pc'er kører idag ikke med så kraftige CPU'er
    E6600 er dog også en gammel svend at sammenligne med idag.

2. Skærmene på 12-13" vil nok godt kunne lade sig gøre at få i omkring 1280x768 eller noget i den retning (widescreen).

3. Generelt koster de en del, hvis du skulle kunne redigere musik mv uden at blive irriteret. Så skal du nok have 4 gb ram, og 2,0 Ghz eller mere (E6600 er 2,4). Dertil kommer at disse maskiner tit har et større grafikkort, som måske ikke kan fås i den lille indpakning, men hvis den kan, så er det meget dyrt.

4. Med tæsk, så håber jeg ikke du mener fysisk belastning. Det er der ingen bærbare der kan holde til. HP laver nogle der er rimelig hårdføre, Lenovo (som har overtaget alt fra IBM bærbar), har også nogle som kan holde til lidt, men ikke som man kender IBM fra gamle dage. Og de bliver meget dyrere.

5. Prismæssigt skal du nok satse på Acer eller Dell, hvis du vil tæt på de 10.000 kr, men så opfylder den næsten ingen af dine krav, udover størrelsen.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#2   29. sep 2009 Prøv at kigge på Dell Latitude E4300, den kan vist tage dine krav: http://premierconfigure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?config_data=&~tgt=global_cfg&c=dk&cs=RC1077943&customer_id=RC1077943&fb=1&l=da&oc=LE43001&s=PAD

Men prisen er uden moms (beregnet til større virksomheder).

(link fjernet)
    Dell XPS M1330 er noget billigere, men der er også en række kendte problemer med den, men den kan måske opfylde dine krav til omkring 10.000 kr, alt efter din konfiguration

Det samme gælder
    Dell Studio XPS
    (link fjernet)

• #3   29. sep 2009 (link fjernet)

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#4   29. sep 2009 S! KBH . >> Jeg er ked af at sige det, men den du linker til er en 1,4 Ghz Core 2 Solo, en meget sløv CPU som aldrig kommer til at køre ret meget andet end office og internet.
    Det virker dog lidt mystisk at de stopper DDR3 ram i en sådan computer. Meget forkert sammensætning

• #5   29. sep 2009 Brian D

1. Ja den er nemlig ikke helt ny længere, derfor jeg tænkte det nok var muligt at få ca samme yddelse i en bærbar. Hvad med sådan en T8200 (tror jeg nok den hed)? Hvordan yder den?

2. Nu kiggede jeg lige på edbpriser, og det ser ud til at de fleste idag kører med 1280 x 800 hvilket er fint, så det er nok ikke problemet her.

3. Umiddelbart kan jeg godt "nøjes" med 2 gb ram, hvis jeg vel og mærke kører winxp. Det kan godt tænkes at jeg kan også kan nøjes med en 2 ghz cpu, med det i baghovedet at hvis cpuen bygger på nyere teknologi end den nævnte E6600, som f.eks. den T8200. Grafikkortet er sådan set totalt ligegyldigt, vil da håbe man kan finde noget med et eller andet onboard Intel GMA halløj, det er sq fint nok.

4. Med hensyn til tæsk, så mener jeg egentlig bare at den skal kunne holde til transport. Selvf. kaster jeg ikke rundt med den smiley Men nu husker jeg tydeligt de gamle Acer modeller der ikke kunne holde til at blive brugt: Efter at have åbnet og lukket skærmen nogle gange blev de løse i ledene. Det gider jeg simpelthen ikke. En skam at lenovo har overtaget ibm. Dengang det hed IBM vidste man sq at det ku holde!

5. Hvor kan man så se sådan nogle bærbare ud over edbpriser ? Jeg vil nok primært gå efter de forskellige producenters business modeller da de somregel kan holde til mere end deres andre modeller.

• #6   29. sep 2009 hæhæ jeg fik netop at vide, at den er langt hurtigere med denne nye solo core 2 smiley men hvad ved jeg - hæ
    den har en storebror (link fjernet)

• Anders .
    Anders . Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 155
    #7   29. sep 2009 Jeg har en 3 år gammel Dell XPS 12" bærbar med Core 2 Duo 2 ghz, 120 gb hdd og 2 gb ram... Den gav jeg 12000 for i sin tid.

Og den fungerer stadigt upåklageligt! Så jeg kan stå inde for Dells bærbare!

• #8   29. sep 2009 Brian D - Den du linker til .. Dell Studio XPS 13.. Synes faktisk nummer 2 på siden ser ud til at have nogle fornuftige specs.. Den er så dog 13,3 tommer men hva det er jo stadig forholdsvist småt!

Anders - Du skulle vel tilfældigvis ikke have arbejdet med musik på sådan en og kan fortælle mig hvordan den kører når du laver musik i f.eks. Fruity Loops? smiley

• #9   29. sep 2009 S! KBH - Hehe ja det er typisk at el giganten skriver "høj yddelse" også kører dne på en Core 2 Solo.. :S Det havde min gamle Toshiba computer til 6k også, som jeg solgte for et par år siden..

• #10   29. sep 2009
    13-inch: 2.53GHz

Intel Core 2 Duo
    4GB Memory
    250GB hard drive1
    SD card slot
    Built-in 7-hour battery2
    NVIDIA GeForce 9400M graphics

DKK10,999.00

Apple Macbook Pro!

• #11   29. sep 2009 Hvis jeg var dig med musik produktion, ville jeg springe på den nye lille macbook pro smiley

• #12   29. sep 2009 S! KBH .

Man kører ikke Acer..... smiley

• #13   29. sep 2009 Og ja - ville også helt klart anbefale Mac'en mht. musikken. smiley

• #14   29. sep 2009 Jeg har selv MBP og har aldrig fortrudt konverteringen fra pc til mac smiley

Once you go Mac - you never go back smiley

• #15   29. sep 2009 http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=0800523650

Link til den Rasmus beskriver

• #16   29. sep 2009 Problemet i en mac er bare at det software jeg bruger er købt til Windows.. Det vil altså lige blive en del kilo oveni hvis jeg skal over til mac desværre ..

• #17   29. sep 2009 Del hdd og kør bootcamp med windows på smiley

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#18   29. sep 2009 S! KBH . >> Ja, man kan hurtigt blive snydt... Core 2 Solo er single core versionen af core 2 duo... Den er meget sløvere, og den du linkede til havde også en meget lavere clock-frekvens. Men den holder sikkert længere på batteri.

Macbook er en ok maskine, hvis man kan vende sig til den.
    Flere siger at de aldrig vil tilbage til en PC. Jeg har det lige omvendt.

• #19   29. sep 2009 Brian D
    Jahh jeg har samme tanke om elgiganten - de har sq ikke meget forstand på det og kan nærmest ikke vejlede..

Ja du har ret, det tager lige lidt tid at vende sig til mac smiley men hold op jeg er glad for min nu smiley 2.8 ghz, 4 gb ram og 320 gb hdd i min mbp smiley

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#20   29. sep 2009 Tja, specifikationer er ikke alt, jeg gik fra 3,4 Ghz til 2,66 Ghz sidst, men det var så fra P4 til Core2Duo, og det betød mere.
    Andre ting der har noget at sige vedrørende cpu:
    antal kerner
    cache
    fsb
    arkitektur
    varmeudledning
    og meget andet.

Men jeg er skam også meget tilfreds med det jeg har.

• #21   29. sep 2009 (link fjernet)

Køb du bare denne. Så har du det hele! smiley

• #22   29. sep 2009 Jonas M - Den er meget fin bare ingen specs.. smiley

• #23   29. sep 2009 Altså jeg har en til salg, men det er en 18" medie computer. Med kraftig 2.4 gz duo processor, 4 gb ram, nvidia 9500m

• #24   29. sep 2009 INGEN SPECS? Hvad snakker du om?

Den ene kommer med Intel Dual Core.
    Den anden kommer med processoren i7!

smiley

Kommentér på:
Ny lille, men kraftig bærbar

Annonce